Czujnik oleju, ale trochę nietypowo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Czujnik oleju, ale trochę nietypowo

Post autor: Dydzio » pt gru 25, 2009 00:39

Zacznę od tego, że pacjentem jest MK2 z silnikiem RF (1,6, benzyna + LPG)
Zapalam, jadę, wszystko cacy :)
Po rozgrzaniu silnika na średnich obrotach zaczyna brzęczeć i mrugać kontrolka. Na razie wystarczy wrzucić na luz, albo ciekawostka dodać gazu.
Niestety, po kolejnych kilku minutach te zabiegi już nie pomagają :(
Poziom oleju w normie, wymieniany w czerwcu na polecany na forum Midland 10W40.
W serwisie próba podmiany górnego czujnika nie udana, prawdopodobnie kupiłem uwalony, bo na zimnym silniku nie gasła kontrolka w ogóle.
Zanim znów pójdę do mechanika - co jeszcze mogę sprawdzić? Nie mam manometru, ale z racji wyuczonego zawodu (elektryk) :D mam miernik (multimetr). Jak sprawdzić czujniki i w jakich warunkach (zimny, gorący silnik, obroty, zwieranie do masy lub nie itp.)
Dodam jeszcze, że licznik mam bez obrotomierza...

Za wszelkie uwagi serdeczne podziękowania.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt gru 25, 2009 00:47

Jeśli nie masz pewności - co do czujnika - to stawiam na to ,że albo ma gdzieś zwarcie , albo po prostu nie działa jak należy - bo jest uwalony. Sprawdź miernikiem czy prąd dochodzi do niego cały czas ? i sprawdź jego oporność.
Myślę ,że kupno nowego , a koszta pewnie nie są ogromne rozwiąże problem z kontrolką.

Ps - sprawdź też puchę z bezpiecznikami - może tam jakaś wilgoć itp akcje się dzieją i stąd wariacje na liczniku.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Dydzio » pt gru 25, 2009 00:55

Haki pisze:Jeśli nie masz pewności - co do czujnika - to stawiam na to ,że albo ma gdzieś zwarcie , albo po prostu nie działa jak należy - bo jest uwalony. Sprawdź miernikiem czy prąd dochodzi do niego cały czas ? i sprawdź jego oporność.
Jak dokładniej to przemierzyć i jakiej wartości się spodziewać?
Haki pisze:sprawdź też puchę z bezpiecznikami - może tam jakaś wilgoć itp akcje się dzieją i stąd wariacje na liczniku.
Problem jest tylko z tą czujką, prędkościomierz, pozostałe czujniki działają OK, no może poza podświetlaniem, ale to moja wina...



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt gru 25, 2009 04:12

Czujniki ciśnienia oleju mają 2 stany- jest przejście lub nie ma, z tego co zauważyłem to czujnik czarny i brązowy mają przejście gdy nie ma ciśnienia, przejścia nie ma gdy jest ciśnienie, ale np czujnik biały działa na odwrót o czym się dowiedziałem jakieś 2 tygodnie temu, no i jeszcze czujniki mają różne wartości ciśnienia przy których następuje przełączenie. Najłatwiej czujnik sprawdzić kontrolką- jeden kabel na końcówkę czujnika, drugi na + aku, czujnik jest wkręcony w podstawę filtra oleju i (lub) w głowicę, czyli w masę pojazdu (-).


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Dan_86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:22
Lokalizacja: Łęczna/Lublin
Kontakt:

Post autor: Dan_86 » pt gru 25, 2009 18:30

Miałem tak dwa dni temu w 1.3 NZ wymieniłem czujnik niskiego ciśnienia (brązowy) koszt 20 pln w intercars i już spokój
możesz mieć też problem z instalacją el.


Spokojne jak na wojnie


Świeżak

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » pt gru 25, 2009 19:43

W odbudowie filtra oleju jest czujnik 0.3bar jak nie ma ciśnienia to przewodzi do masy drugi 1.8 bar w bloku silnika gdy brak ciśnienia to nie przewodzi do masy. Przy około 2100 obrotów jak ciśnienie nie wzrośnie do 1.8bar to kontrolka mruga i słychać brzęczyk. U kolegi to na pewno ten 1.8bar


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » pt gru 25, 2009 20:21

marcinek84 pisze:W odbudowie filtra oleju jest czujnik 0.3bar jak nie ma ciśnienia to przewodzi do masy drugi 1.8 bar w bloku silnika
pomieszalo Ci sie troszke
w podstawie filtra oleju jest czujnik 1.6-2.0bar,natomiast w glowicy 0.3-0.45bar
pzdr


www.cultstyle.pl

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » pt gru 25, 2009 21:01

KLASSIK, masz racje pomyliło mi sie :bigok:


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Dydzio » pt gru 25, 2009 21:03

A jeszcze jedno pytanko: ile mniej więcej to jest 2000obr? Bo nie mam obrotomierza...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości