Czujnik oleju, ale trochę nietypowo
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik oleju, ale trochę nietypowo
Zacznę od tego, że pacjentem jest MK2 z silnikiem RF (1,6, benzyna + LPG)
Zapalam, jadę, wszystko cacy
Po rozgrzaniu silnika na średnich obrotach zaczyna brzęczeć i mrugać kontrolka. Na razie wystarczy wrzucić na luz, albo ciekawostka dodać gazu.
Niestety, po kolejnych kilku minutach te zabiegi już nie pomagają
Poziom oleju w normie, wymieniany w czerwcu na polecany na forum Midland 10W40.
W serwisie próba podmiany górnego czujnika nie udana, prawdopodobnie kupiłem uwalony, bo na zimnym silniku nie gasła kontrolka w ogóle.
Zanim znów pójdę do mechanika - co jeszcze mogę sprawdzić? Nie mam manometru, ale z racji wyuczonego zawodu (elektryk) mam miernik (multimetr). Jak sprawdzić czujniki i w jakich warunkach (zimny, gorący silnik, obroty, zwieranie do masy lub nie itp.)
Dodam jeszcze, że licznik mam bez obrotomierza...
Za wszelkie uwagi serdeczne podziękowania.
Zapalam, jadę, wszystko cacy
Po rozgrzaniu silnika na średnich obrotach zaczyna brzęczeć i mrugać kontrolka. Na razie wystarczy wrzucić na luz, albo ciekawostka dodać gazu.
Niestety, po kolejnych kilku minutach te zabiegi już nie pomagają
Poziom oleju w normie, wymieniany w czerwcu na polecany na forum Midland 10W40.
W serwisie próba podmiany górnego czujnika nie udana, prawdopodobnie kupiłem uwalony, bo na zimnym silniku nie gasła kontrolka w ogóle.
Zanim znów pójdę do mechanika - co jeszcze mogę sprawdzić? Nie mam manometru, ale z racji wyuczonego zawodu (elektryk) mam miernik (multimetr). Jak sprawdzić czujniki i w jakich warunkach (zimny, gorący silnik, obroty, zwieranie do masy lub nie itp.)
Dodam jeszcze, że licznik mam bez obrotomierza...
Za wszelkie uwagi serdeczne podziękowania.
Jeśli nie masz pewności - co do czujnika - to stawiam na to ,że albo ma gdzieś zwarcie , albo po prostu nie działa jak należy - bo jest uwalony. Sprawdź miernikiem czy prąd dochodzi do niego cały czas ? i sprawdź jego oporność.
Myślę ,że kupno nowego , a koszta pewnie nie są ogromne rozwiąże problem z kontrolką.
Ps - sprawdź też puchę z bezpiecznikami - może tam jakaś wilgoć itp akcje się dzieją i stąd wariacje na liczniku.
Myślę ,że kupno nowego , a koszta pewnie nie są ogromne rozwiąże problem z kontrolką.
Ps - sprawdź też puchę z bezpiecznikami - może tam jakaś wilgoć itp akcje się dzieją i stąd wariacje na liczniku.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Jak dokładniej to przemierzyć i jakiej wartości się spodziewać?Haki pisze:Jeśli nie masz pewności - co do czujnika - to stawiam na to ,że albo ma gdzieś zwarcie , albo po prostu nie działa jak należy - bo jest uwalony. Sprawdź miernikiem czy prąd dochodzi do niego cały czas ? i sprawdź jego oporność.
Problem jest tylko z tą czujką, prędkościomierz, pozostałe czujniki działają OK, no może poza podświetlaniem, ale to moja wina...Haki pisze:sprawdź też puchę z bezpiecznikami - może tam jakaś wilgoć itp akcje się dzieją i stąd wariacje na liczniku.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
Czujniki ciśnienia oleju mają 2 stany- jest przejście lub nie ma, z tego co zauważyłem to czujnik czarny i brązowy mają przejście gdy nie ma ciśnienia, przejścia nie ma gdy jest ciśnienie, ale np czujnik biały działa na odwrót o czym się dowiedziałem jakieś 2 tygodnie temu, no i jeszcze czujniki mają różne wartości ciśnienia przy których następuje przełączenie. Najłatwiej czujnik sprawdzić kontrolką- jeden kabel na końcówkę czujnika, drugi na + aku, czujnik jest wkręcony w podstawę filtra oleju i (lub) w głowicę, czyli w masę pojazdu (-).
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
W odbudowie filtra oleju jest czujnik 0.3bar jak nie ma ciśnienia to przewodzi do masy drugi 1.8 bar w bloku silnika gdy brak ciśnienia to nie przewodzi do masy. Przy około 2100 obrotów jak ciśnienie nie wzrośnie do 1.8bar to kontrolka mruga i słychać brzęczyk. U kolegi to na pewno ten 1.8bar
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
KLASSIK, masz racje pomyliło mi sie
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości