Duży problem, nie pali.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtek1562
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 13:58
Lokalizacja: rzeszów

Duży problem, nie pali.

Post autor: wojtek1562 » śr gru 23, 2009 18:43

Witam.Mam poważny problem z mk4 1.9 TDI 90 KM ALH. Mianowicie w ostatnim czasie gdy troche przymroziło pojawił sie pewien problem z rozruchem.Rozrusznik zaczyna kręcić słychać przez ułamek sekundy jak by silnik łapał az nagle koniec, rozrusznik kreci dalej a tu słychać tylko szum. Dodam ze podczas tego, pasek wielorolkowy normalnie sie kreci. Silnik nie chce wogóle załapać. Myślałem na poczatku ze to cos z rozrusznikiem oddałem do regeneracji i wszystko ok z nim.Zaciągnąłem do mechanika - stwierdził ze trzeba sprawdzić ciśnienie oleju, że to moze byc wina pompy oleju.Coś z ciśnieniem.Dodam że rozrzad na pewno ok, kat wtrysku koło 51, na vagu zero błedów, olej wymieniony 5 tys temu.Co to może być???



Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » śr gru 23, 2009 19:15

Paliwo letnie czy zimowe?

Filtr paliwa zmieniony?


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » śr gru 23, 2009 19:37

Miałem dokładnie to samo - robił jedno "łu" a potem tylko jednostajny szum z rozrusznika

Pierwsze podejrzenie - bendiks na rozruszniku (oczywiście błędne). Sprawdzałem filtr paliwa (czy aby parafina się nie zastała, chociaż miałem pół baku świeżego ultimate wlanego na rezerwie 2 dni wcześniej), olej, a potem u mechanika kompresje i rozrząd. Dopiero znajomy mechanik zdarł kolektor dolotowy, i okazało się że w nim, na klapie gaszącej i na przepływce osadziła się masa czarnego piasko/smoło podobnego gówna (światło każdego z kanałów w kolektorze miało jakieś 20mm średnicy). Nie wydawało mi się żeby to mogło uniemozliwośc rozruch, ale po wyczyszczeniu samochód odpala błyskawicznie nawet w -15'C, a przy okazji EGR się zaślepiło ;)

Tak że zedrzyj kolektor, wyczyść przepływke (jak masz vaga to sprawdź czy działa poprawnie) a jak nie, to sprawdź kompresje.

Widze że jesteś z Rzeszowa - odezwij się na pw, to dam Ci numer człowieka który u mnie zdiagnozował problem
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 19:39 przez Shmatan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » śr gru 23, 2009 19:42



Choć życie ciąży a psychika siada... nie poddaję się, to moja zasada!
Obrazek

wojtek1562
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 13:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: wojtek1562 » śr gru 23, 2009 20:23

panowie wielkie dzieki, mam nadzieje że to ten N239 sie zawiesił jutro rano pojade i popatrze wyczyszcze zobaczymy. Filtr paliwa mam nowy paliwo na pewno nie zamarzło



Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » śr gru 23, 2009 20:25

Nie tyle o zamarzanie sie rozchodzi co o kochaną parafinkę... :bajer:


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

wojtek1562
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 13:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: wojtek1562 » śr gru 23, 2009 20:38

Paliwo na pewno jest ok, zimowe.Jak wytrąci sie parafina to rozrusznik by krecił, był by efek taki jak w zapowietrzonym a tutaj jest szum, tak jak by złapał przez ułamek sekundy a potem zgasł a rozrusznik dalej kreci



maar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw sie 21, 2008 20:23
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maar » pn gru 28, 2009 21:59

Potwierdzam. Dzisiaj mialem ten sam problem z GOLF em IV TDI 1.9. Najpierw wymienilem akumulator na nowy. Nic to nie dalo i znalazlem tego posta na forum i odblokowalem EGR. Pierwsza rzecza jaka powinno sie sprawdzac w tej sytuacji to EGR. Dzisiaj mialem podobna sytuacje, lekka dotknalem tej malej wajchy, skoczyla na swoje miejsce i odpalil. Musze zlecic mechanikowi przeczyszczenie tego ustrojstwa.

Zrobilem zdjecie i zaznaczylem wajche ktora trzeba pchnac: http://picasaweb.google.com/maar.cz/EGR ... 2094330370

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn gru 28, 2009 22:07

maar pisze:odblokowalem EGR.
Odblokowałeś klapę gaszącą :bigok: Ta dźwignia działa na klapę gaszącą, jak się zablokuje to zamyka dopływ powietrza do silnika.. Egr to mały zaworek "sterowany przez membranę" w która znajduje w tej obudowie przypominającej kształtem talerzyk, wężyk podciśnienia do niej jest zamocowany... Wyczyść dolot to klapa nie będzie się więcej blokowała ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości