Elektryczne szyby - za duży pobór prądu. Co go boli?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Elektryczne szyby - za duży pobór prądu. Co go boli?

Post autor: arielo87 » śr gru 23, 2009 12:28

Tak jak w temacie. Niedawno założyłem elektryczne szybki. Ponieważ sterowanie nie działało, zrobiłem własne, na przekaźnikach. Chciałem jeszcze założyć domykanie połączone z centralnym, ale szyby chodzą za ciężko i układ się zjarał. :crazy:

Pomierzyłem prąd- opuszczanie jednej szyby ok 8A, podnoszenie prawie 15A!!! :grrr: Wymieniłem prowadnice na nowe, ale problem dalej jest.

Czy silniki mogą być za słabe? Jest jakaś różnica w silnikach od 3D i 5D ? Bo nie wiem w jakim modelu pierwotnie siedziały te mechanizmy.


O:o===vw===o:O

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr gru 23, 2009 15:18

Ulżyj ich pracy i posmaruj prowadnice - na pewno będzie mniej obciążeń.
Przykładowo takie coś:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » śr gru 23, 2009 15:44

Już to przerabiałem. Niewiele pomogło.
Czy silniczki od szyb od 5D różnią się czymś od 3D? W 3D, a taki mam, szyby są cięższe od modelu 5D.


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » śr gru 23, 2009 15:54

arielo87 pisze:Czy silniczki od szyb od 5D różnią się czymś od 3D? W 3D, a taki mam, szyby są cięższe od modelu 5D
Ja u siebie mam załozone z Vento a mam 3 drzwiowe auto i chodzi jak w fabryce wiec instalacja ta sama .


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » śr gru 23, 2009 16:16

Ja rowniez mam z 5D i chadza jak szalone;). Prowadnice z tylnych drzwi rownia sie od przednich wiec raczej bys ich nie wsadzil gdybys mial zle. (Maja jedna prowadnice jezeli dobrze pamietam)



Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » śr gru 23, 2009 20:36

No to ja na pewno mam coś nie tak tylko jeszcze nie wiem z czym dokładnie.... Jesteście może w stanie zmierzyć pobór prądu w waszych instalacjach? Bo wydaje mi się, że nie powinien przekraczać 10A.

[ Dodano: 23 Gru 2009 19:41 ]
Przy otwieraniu jednej szyby of kors :grin:


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 23, 2009 21:09

arielo87, nie ma sensu mierzyć, jeśli siłowniki są sprawne a są skoro działają to większy pobór wynika z większego obciążenia, które najprawdopodobniej jest spowodowane złym ustwieniem szyb w uchwytach (przesuń w prawo lub lewo żeby chodziły lekko -mają być tak ustawione żeby było widać że górna krawędź szyby jest równoległa do ramki górnej tuż przed zakończeniem zamykania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » śr gru 23, 2009 21:59

według mnie masz na wykonczeniu wirnik lub szczotki i dlatego słabo idzie


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » śr gru 23, 2009 22:21

Oporność mnie interesuje dlatego, że chcę wsadzić sterownik do szyb, taki moduł komfortu, a komercyjne rozwiązania są przewidziane do max 10A, czyli u mnie szyba mogłaby się nie zamykać.

Zwracałem szczególną uwagę na zamontowanie szyby, ale nie będę tego wykluczał.

Orientujecie się, czy były montowane jakieś silniczki bez wbudowanej elektroniki? Podobno były w polówkach ale nie wiem czy podejdą.


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 23, 2009 22:45

arielo87 pisze:czy były montowane jakieś silniczki bez wbudowanej elektroniki?
fabrycznie nie, a ty właściwie nie napisałeś jakie masz czy oryginalne czy nie.

A do domykania o ile masz oryginalne podnośniki to są przy module szyby kable sterujące, których pobór prądu jest żaden. A oryginalny bezpiecznik znosi domykanie wszystkich szyb na raz, a ma chyba 30-40A.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » śr gru 23, 2009 23:18

Paweł Marek pisze:
arielo87 pisze:czy były montowane jakieś silniczki bez wbudowanej elektroniki?
fabrycznie nie, a ty właściwie nie napisałeś jakie masz czy oryginalne czy nie.
O fak, niedopatrzenie moje. Sorry :crazy:

Podnośniki i silniczki są ori, jednak wywaliłem z nich moduły bo jeden był z odłamanym czujnikiem halla, a drugi wyglądał jakby miał ze 100lat. Na dodatek nie miałem wiązki....
Tak to jest, jak sie chce oszczędzać to płaci się podwójnie.


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 23, 2009 23:30

no to masz samoróbę. Niemniej silniczek to silniczek, oryginalny na pewno uciągnie dobrze szybę jeśli jest dobrze zamontowana, chyba że linki jakieś powikłane ale to szybko by doprowadziło do ich zablokowania. A skoro już masz na przekaźnikach to domykanie nie jest żadnym problemem, bo przeciez sygnał domykania podasz na te przekaźniki które już założyłeś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » czw gru 24, 2009 00:41

Po świętach pobawię się w małego mechanika. Zobaczę jak śmiga mechanizm szybą złożony poza drzwiami, wtedy wyeliminuje winę ustawienia szyb lub silniczka.

A co do domykania to mam mały patent i właściwie o to się nie martwię, kwestia dopracowania. Póki co to muszę zbić z 5-6A bo na zgaszonym silniku światła trochę przygasają. :blush:


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 24, 2009 00:46

arielo87 pisze:na zgaszonym silniku światła trochę przygasają.
z tym nic nie zrobisz to jest norma. Szyby sporo prądu ciągną, nie wiem jak to zrobiłeś że przestają ciągnąć jak djda do końca, ale w oryginale wówczas silnik się zatrzymuje i jeszcze przez pół sekundy ciągnie prąd - w tym momencie oczywiście dużo, i światła się ściemniają.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości