grające zawory

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michaloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 12:09
Lokalizacja: Gdów
Kontakt:

grające zawory

Post autor: michaloss » śr gru 23, 2009 14:47

Witam!
Mam taki mały problem z dziadkiem czyli z mk1 poskładaliśmy silnik i działał bez przerwy przez jakieś 2 lata ale niestety zrobił się wżer w głowicy i wywalało płyn.Rozbiórka góry silnika planowanie nowe uszczelki poskładane wszystko na igłę ,ustawiony rozrząd i tu pojawia się problem na wolnych chodzi ale po dodaniu gazu zaczynają grac zawory .próba przestawienia pompy nic nie dała a czasami nawet szkodziła. Luzy zaworowe w normie tak jak książkowo.Może wie ktoś jak usuną taką usterkę .



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr gru 23, 2009 14:49

To nie zawory, tylko wtryski - albo leją, albo marne paliwo, albo się podwieszają.



michaloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 12:09
Lokalizacja: Gdów
Kontakt:

Post autor: michaloss » śr gru 23, 2009 14:52

najzabawniejsze jest to że wkręcone zostały te stare na których chodziło i to cichutko a teraz jak grzechotnik



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr gru 23, 2009 14:53

Czasami tak się robi jak np zmienia się pompę, jakiś pyłek się dostanie na wtryski i się zawieszają, silnik się telepie.



michaloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 12:09
Lokalizacja: Gdów
Kontakt:

Post autor: michaloss » śr gru 23, 2009 14:54

jak najlepiej i najszybciej to sprawdzic bo zaczynam tracic cierpliwośc



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr gru 23, 2009 18:14

michaloss, a uszczelkę pod głowicę założyłeś z tą samą ilością karbów (grubość)?
Może założyłeś za cienką i tak będzie się działo,jak piszesz...
Kąt wtrysku ustawiony poprawnie?Przy zbyt wczesnym też może stukać po dodaniu gazu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr gru 23, 2009 18:33

Najprościej jest zalać jakiegoś dodatku do paliwa, jeśli jesteś pewny, że rozrząd i początek wtrysku jest ok.



michaloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 12:09
Lokalizacja: Gdów
Kontakt:

Post autor: michaloss » pn gru 28, 2009 09:16

Wtryski sprawdzone jeden lał ale gośc mówił że to nie jest przyczyną .Uszczelka głowicy o takich samych ilościach otworów .A teraz pytanie jak by się pompa przestawiła o 180 stopni bo ma dwa takie same otwory po przekątnej i wtrysk daje ropę tylko że ona się wlewa do cylindrów (wiem głupie pytanie ale już chwytam się wszystkiego).Poza tym dymi na biało a jak dostanie w piec to na czarno.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 28, 2009 12:42

Wtedy by nie odpalił.

A jak reaguje na kiwanie pompą? Żadnej reakcji? Normalnie to jak się ruszy pompę 2mm od normalnego położenia to powinien być problem z odpaleniem.

Pytam bo to mi pasuje pod zbyt wczesny wtrysk paliwa, a konkretnie to podejżewam zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne w pompie i śrubkę od powrotu. W niej jest taki filierek i podejrzewam, że mógł się przytkać.



michaloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 12:09
Lokalizacja: Gdów
Kontakt:

Post autor: michaloss » pn gru 28, 2009 15:01

dziwna sprawa bo wszystko działało a po zmianie uszczelki nie chce a może zatkały się gdzieś kanały olejowe na głowicy i nie dostarczają oleju na klawiaturę



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 28, 2009 18:36

Coś w tym może być - szklanki mogą się nie chcieć napełnić olejem.



michaloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 12:09
Lokalizacja: Gdów
Kontakt:

Post autor: michaloss » wt gru 29, 2009 10:15

raczej nie bo to jeszcze na płytkach jest regulacja

[ Dodano: 18 Lut 2010 09:12 ]
Przepraszam że tak długo nie pisałem ale dopiero wczoraj wczoraj od śnieżyliśmy dziadka i do garażu co się okazało klin na pompie wtryskowej był naruszony i się sam przestawiał.Zmieniliśmy ze starej pompy i wszystko wróciło do normy.Czyli temat uznaje za zamknięty (taka błachostka i tak potrafi nam uprzykrzyc życie)



Dziękuję za zainteresowanie tematem !!!!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 20 gości