Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								KrzychuKrzys							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 77
 		- Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
 		
		
											- Lokalizacja: Z kątowni
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: KrzychuKrzys » śr gru 23, 2009 14:22
			
			
			
			
			Dedi_S pisze:Jak już porównywać możliwości strojenia itd to trzeba brać pod uwagę wolnossący do wolnossącego i turbo do turbo. Ja zamiast np 1,9TDI to wolałbym 1,8T ale to są zupełnie inne charakterystyki pracy. Służbówkę mam 2,0 HDI 90 hp, a u siebie 1,8 90hp na LPG i wolę swój motor do jazdy na co dzień, ale w trasy to lepiej mi się jeździ ropą. Dyskusja benzyna kontra ropniak nie ma najmniejszego sensu bo można tak godzinami i ze 100 stron zapisać, a nikt nikogo nie przekona. 
[ Dodano: 23 Gru 2009 08:53 ]
KrzychuKrzys pisze:Może warto pomyśleć o sprzedaży i zmiany marki posiadanego auta na takie o bardziej sportowym zacięciu?
Mina kierownika np. bmw czy merca jak stary Mk2 lub Mk3 go robi na starcie bezcenna i nie da się tego przeliczyć na kasę  

 
Nie chciałem porównywać możliwości strojenia itd. Chodziło mi raczej o stosunek mocy do wydanej kasy. 
1.8T trochę siana już kosztuje i ni jak go porównywać z popularnym 1.9 TDI z mk3. Jakbyś zestawił moc / spalanie to 1.8T trzeba będzie przyrównać z jakimś 3-litrowym turbo dieslem.
Poza tym mocnym autem nie musi być wcale BMW czy Mercedes (ten drugi raczej osiągami nie grzeszy). Jest sporo innych niedrogich aut z silnikami 2.0T którymi można poszaleć i łatwo zmodyfikować, tak że nawet 325 nie da rady. I są często nawet bardziej niepozorne niż mk3.  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Dedi_S							
 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 475
 		- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Dedi_S » śr gru 23, 2009 16:03
			
			
			
			
			Co racja to racja bo sąsiad z firmy obok ma 205 rally i gdyby nie klatka w środku to wydaje się taki niepozorny samochodzik. No ale robimy OT koledze.
Podsumowując: w tym silniku za małą kasę i bez większych ingerencji to nie ma co liczyć na odczuwalny przyrost mocy.
			
									
									
		
		
				Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								spawacz							 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1533
 		- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
 		
		
																- Lokalizacja: Przemyśl
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: spawacz » wt gru 29, 2009 20:24
			
			
			
			
			Nie no ku... ja tego forum juz nie moge, evo z pewnej rozmowie z Toba cos innego stwierdziles, zreszta nie tylko ty bo gdzies tu na forum ktos napisal ze moc KR byla zblizona to ukladu k-jet chodz ten na digi II dzialal. Co innego piszecie na forum a co innego jak sie z Wami przez tel. rozmawia. Ciekawe dlaczego ??? Zeby przypadkiem co niektorzy bardziej bystrzejsi nie zrobili tego na czym mozecie zarobic ???
			
									
									
		
		
				Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » śr gru 30, 2009 08:58
			
			
			
			
			spawacz,  ty sie uderz w glowe, rozmawiamy o podpieciu 9a z oryginalnym digi 1 (twoje slowa
 a 9A na org Digi I i tak 150KM
) i taki 9a nie wypluje wiecej niz 120 ps, trzeba zrobic modyfikacje softu. nie ma co bystrzacha z ciebie... idz i nie rzucaj sie z niewiedzy 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Dedi_S							
 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 475
 		- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Dedi_S » śr gru 30, 2009 12:08
			
			
			
			
			Teraz się trochę zamieszania zrobiło  
 
Czyli co digi II nie trzeba stroić do 16v?? No z tego co wiem to trzeba i w dodatku jest trudniejszy do zmiany softu, ale ja to tu na forum wyczytałem.
 
			
									
									
		
		
				Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » śr gru 30, 2009 19:03
			
			
			
			
			kazde digi trzeba wystroic do innego silnika, a seryjny soft wrzucony do 9a da gora 120 ps. zrozumiano juz???
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Borys							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 3319
 		- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
 		
		
																					- Lokalizacja: KOLONIA
 
												- Auto: VR6T
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Borys » śr gru 30, 2009 23:48
			
			
			
			
			evolution pisze:kazde digi trzeba wystroic do innego silnika, a seryjny soft wrzucony do 9a da gora 120 ps. zrozumiano juz???
nie przesadzaj evo, moze  po twoich modach i miały 120KM, 9A na digi 2 ma ciut wiecje niz te 120KM  i jest kilka takich aut na forum ktore motory maja totalnie seryjne i ponad 120KM
oto jeden z przykładów 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Dedi_S							
 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 475
 		- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Dedi_S » czw gru 31, 2009 09:32
			
			
			
			
			evolution pisze:kazde digi trzeba wystroic do innego silnika, a seryjny soft wrzucony do 9a da gora 120 ps. zrozumiano juz???
Borys pisze:nie przesadzaj evo, moze po twoich modach i miały 120KM, 9A na digi 2 ma ciut wiecje niz te 120KM i jest kilka takich aut na forum ktore motory maja totalnie seryjne i ponad 120KM
Od czego to zależy? Że raz jest 120 a raz 140 hp? Może od stanu silnika?
Ma ktoś może wykres z przed założenia i po?
Mimo wszystko wydaje mi się, że przy większych zmianach (porting,kolektor wydechowy 4-2-1, wałki z ABFa) takie jak ja mam w PLce to nie obejdzie się bez strojenia, bo pewnie nie uzyska się pożądanego efektu. Co o tym myślicie? (wiem że od profi tunerów ciężko cokolwiek wyciągnąć bo z tego żyją, ale uchylcie rąbka tajemnicy 

 )
 
			
									
									
		
		
				Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » czw gru 31, 2009 14:45
			
			
			
			
			BORYS powiedz mi ile trwal pomiar przy tym wyniku co podales ewentualnie jakie obciazenie bylo i czy sprawdzaliscie roznice  przy hamowaniu bez/z obciazeniem?? oraz jakie CO mialo auto podczas pracy w trybie serwisowym.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Borys							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 3319
 		- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
 		
		
																					- Lokalizacja: KOLONIA
 
												- Auto: VR6T
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Borys » czw gru 31, 2009 16:05
			
			
			
			
			evolution pisze:BORYS powiedz mi ile trwal pomiar przy tym wyniku co podales ewentualnie jakie obciazenie bylo i czy sprawdzaliscie roznice  przy hamowaniu bez/z obciazeniem?? oraz jakie CO mialo auto podczas pracy w trybie serwisowym.
a ty dobrze sie czujesz? 
nie było mnie przy pomiarze, nikt nie badał CO, i nie wiem o jaki brak obciazenia ci chodzi. 
moze skup sie chłopie na swojeje robocie i nie wciskaj swoich teorii.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » czw gru 31, 2009 19:29
			
			
			
			
			widzisz borys celowo zapytalem sie o te kilka spraw, 9a nie wypluje takiej mocy jak z tego wykresu jesli digi 1 bedzie ustawione jak fabryka przykazala, moc jaka na drodze lub na inercji wypluje miesci sie  w granicach 120 ps gdyz afr oscyluje w okolicach 16, w momencie gdy obciazysz go retarderem moc bedzie rosnac circa zaleznie od obciazenia, najlepiej jest gdy pomiar trwa jakies 40 sekund gdzyz petla zamknieta o2 do 4000rpm zdola podciagnac afr w okolice 14, a powyzej 4krpm  afr wskakuje na okolice 12.8 i jest fajnie. jest to sprawdzone razy kilkanascie w takim setupie, dlatego wolnossaki zawsze sprawdzam na roznych obciazeniach zeby nie bylo ze na obciazeniu i bez obciazenia silnik generuje inna moc i dwa auta o 150 ps jezdza roznie, to jest tak naprawde problem kazdego seryjnego wolnossaka ze w roznych warunkach pluje inna moc i trzeba sie chwile pomeczyc zeby zawsze jechal jednakowo. chyba nie zaprzeczysz??? 
 
taki sam efekt pomiarowy  w 9a+ ori digi1 osiagniesz robiac na biegu jalowym kolo 8 % CO, ale po co komu tyle paliwa w wydechu rozlanego tylko po to by gora byla ok???.
wiec albo stroimy wtrysk pod kazdy inny silnik albo wciskamy wszystkim ze nic nie trzeba robic bo bez tego jest zaje****cie 

  pozdrowionka
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Borys							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 3319
 		- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
 		
		
																					- Lokalizacja: KOLONIA
 
												- Auto: VR6T
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Borys » pt sty 01, 2010 14:02
			
			
			
			
			evolution pisze:widzisz borys celowo zapytalem sie o te kilka spraw, 9a nie wypluje takiej mocy jak z tego wykresu jesli digi 1 bedzie ustawione jak fabryka przykazala
a jak bys umiał czytac uwaznie to bys wyczytał z mojego posta ze wykres tyczy sie DIGI 2 a nie digi 1
takze po co placic za strojenie  digi 1  jak po załozeniu digi 2 efekt jest taki sam a moze i lepszy
 
			
													
					Ostatnio zmieniony pt sty 01, 2010 14:05 przez 
Borys, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » sob sty 02, 2010 15:24
			
			
			
			
			Borys, jakbys sie wczytal w to co pisze ja i toffic i paru innych strone wczesniej nie urywalbys sie jak filip z konopii z digi 2 skoro piszemy o digi 1. ktore z seryjnym softem  nie radzi sobie z 16v. robiac moc z duu** to ze digi 2 robi moc podobna do ori z kajetem to wiemy wszyscy, ale kolega spawacz nie wie ze 9a z digi 1 nie robi roboty i w tym konkretnym przypadku uswiadamialem mu ze nie ma racji piszac o 150 ps. 
 odpowiadajac na twoje pytanie po co wsadzac digi1 odpowiadam: a po to ze po zalozeniu i wystrojeniu efekt bedzie lepszy niz na d2, chocby z braku zwezki w dolocie, a ponadto daje nam jeszcze mozliwosc pozniejszego modzenia w tym doladowania silnika bez potrzeby zmieniania ukladu sterujacego. pozdro 

 
			
													
					Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 19:36 przez 
evolution, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości