3 mechaników i każdy mówi co innego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
podlas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 18:12
Lokalizacja: Białystok

3 mechaników i każdy mówi co innego

Post autor: podlas » sob mar 04, 2006 18:58

Słuchajcie panowie może może tu na forum mi ktoś pomoże.Problem dotyczy Golfa 3 1,4 z pzebiegiem 203 tys. W styczniu tego roku wjechałem na podnośnik i okazało się że z silnika wycieka olej. Okazało się również że bagnet oleju pokazywał więcej oleju niż pwinno być (czyli powyżej kreski maximum)!!! Jednoczesnie zauważyłem że ubyło płynu chłodniczego poniżej około 1 cm poniżej normy. NAdmiar oleju spuszczono.Oczywiście silnik był zabrudzony od oleju, wiec postanowiłem go umyć. Pomimo tego nadal się pocił. Zawiozłem go do mechanika - wymienił mi uszczelke od klawiatury i górny uszczelniacz. Wycieki były z prawej strony od rozrządu - między rozrządem i silnikiem. Zrobiłem jeden kurs ale zauważyełm że nadal skądś cieknie!!! Zajechałem do mechanika który robił mi górny uszczelniacz- powiedział ze to prawdopodobnie uszczelniacz dolny - widac że nie było mu chętno do roboty. Zajechałem do drugiego mechanika powiedział że to uszczelka pod głowicą. Zajechałem do trzeciego mechanika , a ten mi mówi - w związku z tym że jest zima, i jezdzi sie na krótkich dystansach-to robi sie takie ćisnienie że wywala uszczelki , kazał mi umyć sinlnik, bo jest dużo przy tym roboty i przyjechać wiosną ! Nie ukrywam ze się troche wkurzyłem. Może mi tutaj ktos cos doradzi- nadal cieknie- co robić, co to za przyczyna?? Dodam że dwa razy pojawił się biały osad na wkretle od zbiornika wlewy oleju.
Poza tym jeszcze coś- pojawia sie czasami biały osad na akumulatorze co to jest - taki coś jak proszek- sypki.
No i trzecia sprawa- nie przejechałem 10000 km, i nie minął rok od wymiany oleju i filtra -a a z filtra mi cieknie !!!! Co to jest za przyczyna- czy warto zgłaszać reklamację? Jeżdzę na półsyntetyku.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 04, 2006 19:13

Odma w 1,4 może zatykać się zimą, bywa to przyczyną nadciśnienia - masę postów jest o tym.
Oleju może przybywać z powodu domieszki benzyny przy jeździe na krótkich dystansach, z tego samego powodu gromadzi się emulsja pod korkiem oleju.
Filtra oleju to zamknięta puszka, pewnie cieknie jego uszczelka (dokręcić lub wymienić). Wycieki mogą być też z simeringu na wale lub jeego pokrywy od strony rorządu, spod miski olejowej. Trzeba to spokojnie obejrzeć lub znaleźć takiego fachowca co się zna. Sądzę że temu pierwszemu mechanikowki nie chciało się angażować w wymianę simeringu na wale bo jest trochę roboty, więc na wszelki wypadek tam nie zajrzał.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
durbas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: durbas » sob mar 04, 2006 19:23

podlas pisze:pojawia sie czasami biały osad na akumulatorze co to jest
Jeżeli chodzi ci o osad na klemach - to proponuje je posmarować wazeliną techniczna i problem z głowy chyba że masz wycieki elektrolitu z akumlatora.
podlas pisze:nie przejechałem 10000 km, i nie minął rok od wymiany oleju i filtra -a a z filtra mi cieknie !!!!
Kiepska jakość uszczelki na filtrze oleju miałem taki sam przypadek, wymień filtr i z głowy.

Co do wycieku oleju miałem ten sam problem, wieczne wycieki spod pokrywy zaworów.
Problem załatwi założenie dobrej jakości uszczelki, bo jak założyłeś taką za 10 zł to wszystko jej wina.

Jeżeli bierze ci płyn chłodzący to jst poważna usterka i chyba wskazuje na uszczelkę pod głowicą ale na ten temat niech się raczej wypowiedzą mechanicy z tego forum
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob mar 04, 2006 19:25 przez durbas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
podlas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 18:12
Lokalizacja: Białystok

Post autor: podlas » sob mar 04, 2006 19:24

No a co z tą uszczelką pod głowicą?To nie przyczyna?

Zaś mechanicy- to omijaj ich jak będziesz w Białymstoku :)



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob mar 04, 2006 19:40

Płynu ubyło ale w jakim okresie ,domyslam się że w czasie roku czyli tak może być jak by ci ubywało w parę dni i to do pusta w zbiorniczku to uszczelka a tak to normalne więc spoko.Tak wogóle to 10.000 rocznie kilometrów to raczej żle bo za mało i po tym czasie żadna firma na reklamację Ci nie pójdzie bo Cię wyśmieją.Reszta to jak pisze kolega Paweł Marsk i do tego nic niedodam



greg

Post autor: greg » sob mar 04, 2006 19:45

zacznijmy od poczatku - zaczęło się robić jak sie zrobiło zimno czy wczesniej - jak zimno to przyczyną mogła być zapchana odma - wywaliło simeringi na wale i leje się, stąd też może być wyciek spod filtra oleju - czy tak było - nie wiem - jedyne wyjście wymienić uszczelniacze + filter + udrożnic dla spokoju sumienia odmę - bo tak do końca to nie wiadomo czy maź która powstała uległa rozkładowi czy też nie.
2. Mozliwe że poszła usczelka pod głowica i mamy 2 możliwości - olej spod uszczelki wywala po bloku własnie w okolicy rozrządu i druga możliwość - bierze płyn chłodniczy - stąd też przyczyna podniesienia poziomu oleju, ale jeżeli np olej było czuć benzyną a jeździłeś na krótkich odcinkach to przyczyną podniesienia się poziomu oleju mogła być benzyna nie spalona na ssaniu.
Jeżeli masz ten olej który był zlewany - sprawdź zapach. Kontroluj stan tj poziom płynu chłodniczego - jak jest ubytek a nie ma wycieków płynu oraz [rzybywa oleju lub też czuć dziwny zapach w spalinach to przypuszczalnie uszczelka. Jeśli natomiast wyczyścisz odmę, wymienisz simeringi i filtr oleju i nadal bedzie brudzić silnik to jednak masz wyciek oleju spod głowicy i trza będzie wymienić. Ja zacząłbym od odmy+filtra+simmeringów.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob mar 04, 2006 20:25

Jak zrobił 10.000 w rok to paliwo w oleju i woda bo dłługich tras to raczej nierobi



Awatar użytkownika
podlas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 18:12
Lokalizacja: Białystok

Post autor: podlas » sob mar 04, 2006 20:28

dzieki wszystkim za rady. Jak rozwiąże problem to na pewno dam znać, podając przyczynę. Zaś co do wymiany filtra- to chyba zrobić to warto na końcu- po wymianie uszczelniaczy - bo jak wymieniac filr to i oelj ,a co z tego że wymienie olej i filtr skoro nadal będzie silnik się pocił. Nie wiemczy dobrze rozumuję , nie jestem mechanikiem ale ale tak sądzę.

[ Dodano: Sob Mar 04, 2006 19:29 ]
Precyzując , nie zrobiłem nawet 10000 km,a le około 5000

[ Dodano: Sob Mar 04, 2006 19:47 ]
Tomasz Żaguń pisze:Płynu ubyło ale w jakim okresie ,domyslam się że w czasie roku czyli tak może być jak by ci ubywało w parę dni i to do pusta w zbiorniczku to uszczelka a tak to normalne więc spoko.Tak wogóle to 10.000 rocznie kilometrów to raczej żle bo za mało i po tym czasie żadna firma na reklamację Ci nie pójdzie bo Cię wyśmieją.Reszta to jak pisze kolega Paweł Marsk i do tego nic niedodam

w ciągu roku zrobiłem około 5 tys km. Płynu chłodniczego około 1 cm poniżej minimum ubyło w ciągu 2-3 ostatnich miesięcy . A może to cieknie nie z silnika np. tylko płyn z skrzyni biegów, zauważyłem że są dośc poważne problemy z wkładaniem 1 biegu , mimo dociskania do końca sprzęgła ?



and remember-I am not a mechanic



Awatar użytkownika
durbas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: durbas » sob mar 04, 2006 21:47

Najlepiej spopsobem domowym to umyj sobie silnik benzyną a potem troche pojeździj to dokładnie zobaczysz gdzie ci leje.
Czy z uszczelki czy z pod filtra, a moż z miski.

Co do wkładania biegów to przesmaruj sobie drążki biegów.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32798
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob mar 04, 2006 21:54

umyj sobie silnik benzyną
A najbardziej opłucz nią aparat zapłonowy =D>
Ostatnio zmieniony sob mar 04, 2006 22:05 przez djtom, łącznie zmieniany 1 raz.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob mar 04, 2006 22:03

djtom niepodpuszczaj bo pójdzie z dymem



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32798
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob mar 04, 2006 22:05

mozna myc benzyną ale ostroznie i szmatką ale porada w stylu "smiało myj paliwem" czsem moze sie zle skonczyc. wiem, kolega tak dosłownie nie napisał, ale...


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
durbas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: durbas » sob mar 04, 2006 22:42

A najbardziej opłucz nią aparat zapłonowy
Zaufałem w inteligencję kolegi : podlas :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 91 gości