Passat B3 2.0 - Twardy pedał hamulca...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Passat B3 2.0 - Twardy pedał hamulca...

Post autor: Druidionin » śr gru 23, 2009 00:59

siemka!
Wiem, że podobnych tematów od groma ale szukajka nic mi konkretnego nie powiedziała...
Mam nagły problem z hamulcami...
Autko stało od soboty gdy to zamarzł mi płyn w chłodnicy i prawie ugotowałem silnik... Przez własną głupotę, stal przez te dni na ręcznym...
W końcu uruchomiłem autko, puszczam ręczny, autko się toczy luźno a kontrolka od ręcznego nie przestała świecić...
Spokojnie dojechałem 2 km do szwagra i na parkingu pedał był już twardy jak kamień... Sprawdziłem płyn(auto było zagrzane) i prawie pełen zbiornik był(skąd nagle taka ilość płynu hamulcowego? Może się przedostać do niego np. płyn chłodniczy?), trochę brakowało płynu od wspomagania do min to kupiłem na stacji i dolałem... Problem nie ustał, pedał twardy i trza się zapierać by zwolnić...
Autko ma ABS ale nie działa bo przecięty jest przewód od lewego przedniego koła, troszkę ślizga się pasek od wspomagania ale tak było jak go w zeszłym tygodniu kupiłem i nic się nie działo... Pedał twardnieje po zapaleniu silnika...
Pomóżcie, jutro mam jechać na święta a tu nie ma hamulców :(

Aha, przejechałem potem z 10km po mieście i poprawy nie było... Również obroty silnika nie czynią różnicy...
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 01:11 przez Druidionin, łącznie zmieniany 2 razy.



jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » śr gru 23, 2009 01:59

Po zapaleniu silnika, czy przekręceniu zapłonu twardnieje?

Kontrolka ABS świeci?



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » śr gru 23, 2009 02:16

Po zapaleniu silnika, czy przekręceniu zapłonu twardnieje?

Kontrolka ABS świeci?
Na pewno po zapaleniu silnika ale przy zapłonie to raczej nie... Nie dam 100%
Kontrolka często się zapala bo jest uszkodzony przewód od czujnika jednego koła... Ale w tym przypadku świeci jak zapalam i od czasu do czasu gaśnie na chwilkę...



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr gru 23, 2009 11:16

Sorry - źle doczytałem... :blush:
Brak wspomagania hamulców - nie funkcjonuje servo.
Możliwe że wężyk łączący ma korek lodowy lub zaworek zwrotny przy servie.
...chyba że membrana poszła...
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 11:26 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr gru 23, 2009 11:20

jeśli świeci się i kontrolka od ABS i kontrolka od ręcznego, przy tym pedał jest twardy, to znaczy że nie masz wspomagania hamulca. Tzn pompka elektryczna serwa nie wytwarza ciśnienia - skutkuje to tym że nie masz wspomagania hamulca i w dodatku hamuje Ci tylko przód. Tył teraz nie działa. Do przeglądu przekaźniki bezpieczniki nad skrzynką z bezpiecznikami, wyłącznik ciśnieniowy przy pompce ciśnienia, sama pompka.

U mnie powodem był uszkodzony wyłącznik ciśnieniowy przy pompce - objawy te same co u ciebie...

Pompa po przekręceniu kluczyka powinna chodzić do momentu wytworzenia ciśnienia w gruszce. Jak napompuje to przełącznik wyłącza pompę i włącza ją z powrotem kiedy ciśnienie spadnie tzn. kiedy kilkukrotnie wciśniesz pedał hamulca.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » śr gru 23, 2009 11:24

Problem rozwiązany...
Spalił się bezpiecznik na przekaźniku od ABS... Był 15A i go spaliło nieźle... Jaki powinien być? Wsadziłem 20A i po przekręceniu kluczyka pedał powoli opadł i teraz jest git...

[ Dodano: 23 Gru 2009 11:41 ]
Znalazłem... 30A
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 11:25 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 439 gości