Chmura z rury. Uszkodzenie turbosprężarki? Błąd 17964??!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Chmura z rury. Uszkodzenie turbosprężarki? Błąd 17964??!!

Post autor: Vieri » wt gru 22, 2009 22:25

Witajcie!

W dniu dzisiejszym dostałem od losu wspaniały prezent pod choinkę :grrr:

W drodze powrotnej z pracy nagle włączył mi się notlautf. Zjechałem na pobocze. Zrestartowałem silnik... Z rury jasna chmura jak z komina w Bełchatowie, a pod maską niesystematyczny (raz na jakiś czas na wolnych obrotach) jakiś metaliczny dźwięk z okolic turbo (coś jakby ocieranie, albo grzechotanie). Od razu spadł poziom oleju. Dolałem trochę oliwy i przejechałem z taką chmurą za sobą około 5 kilometrów do stacji benzynowej. Tam sprawdziłem bagnet i poziom oleju był już poniżej minimum... Zeżarło prawie cały jaki był.

Nie chciałem kusić losu i zaholowałem auto z moim ziomkiem pod warsztat więc jutro dopiero wstawię go na diagnozę...

Auto po tym zdarzeniu paliło bez problemu, a silnik pracował równo. Dźwięk jaki do tej pory wydawała turbina zmienił się na jedno wielkie wycie... Na komputerze zero komunikatów ani kontrolek...

Miałem przy sobie lapsa i kabel i na kablu wyskoczył błąd 17964 - czyli nie osiągnięta granica, nieszczelność lub uszkodzenie turbo...

Pomóżcie czy to aby na pewno turbo czy co ew mogło paść...???
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 22:27 przez Vieri, łącznie zmieniany 2 razy.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » wt gru 22, 2009 22:28

olej w rurze wydechowej byl? jak tak to na 99% turbinka


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
wariat12233
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: sob cze 20, 2009 18:55
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: wariat12233 » wt gru 22, 2009 22:30

raczej Cie nie pociesze kolego..... turbo powiedziało papa, trzeba sie tylko cieszyć że nie pociągło za sobą silnika


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » wt gru 22, 2009 22:54

damian81Z pisze:olej w rurze wydechowej byl? jak tak to na 99% turbinka
Szczerze mówiąc nie wpadło mi do głowy sprawdzić to ale sądząc po tym co wydobywało się z rury wydechowej (zadymiłem tak że nic za mną nie było widać...). Rano przed oddaniem sprawdzę to.

Jako że fura stoi przez ulicę na parkingu osiedlowym z warsztatem to czy lepiej zaholować ją te 200 metrów czy podjechać na warsztat po ówczesnej dolewce oleju?


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 22, 2009 23:02

Vieriman, nie dolewaj juz oleju i nie odpalaj auta bo jak Ci zassie olej z dolotu to moze sie wkrecic na obroty

pewnie czeka Cie wymiana turbiny (ewentualnie jej zrobienie) przy okazji pamietaj zeby wymyc dolot i IC z oleju


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » wt gru 22, 2009 23:21

Dzięki za pomoc.

Jeszcze kwestia czy byłby ktoś w stanie poratować mnie numerem oryginalnego turbo do mojej niuni (Bora Variant 1.9 TDI PD AJM 116 KM 2001 rok)
Na allegro znalazłem taką: http://www.allegro.pl/item850114463_tur ... _nowa.html

I jeśli miałbym kupować to raczej będę chciał nówkę, a nie regenerowaną.

Ile mogę uzyskać za starą w ew jakimś rozliczeniu i czy wogóle coś mogę uzyskać?
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 23:32 przez Vieri, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt gru 22, 2009 23:44

Jak masz kasę to polecam nową , czasami pisza ze nowa a wychodzi regenerowana lub podruba Chińska- wiec bądż ostrożny, nie polecam regeneracji jezeli ostro katasz autem- poczytaj mój problem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287602



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » śr gru 23, 2009 00:19

Dziękuję serdecznie wszystkim za szybkie odpowiedzi i wielką pomoc.

Ponawiam tylko jeszcze kwestię numeru turbo jakie mam wsadzić do swojego AJM. Sprawdziłem sobie na Etce ale wolę się upewnić żeby nie zaliczyć mega errora... Czy może ma to być jakieś większe turbo, ale z czym się muszę liczyć w przypadku takiego posunięcia?


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » śr gru 23, 2009 00:49

Siema

Twoje Turbo juz nie nadaje sie do regeneracji bo badło Ci ułożyskowanie wirnika który rozwalił cały środek. A więc wszystko złom. Nr twojej turbiny to oczywiście:
GARETT VNT 15 038 253 019A To co podałe na Allegro nie pasuje. Ty masz z kolektorem dolotowym. Nowa ok 2300 tyś zł. Taka sama jak w silnikach AFN 110 km.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » śr gru 23, 2009 15:33

Panowie jest potrzebne szybkie info.

Okazało się że to turbo padło na amen. Na szczęście tylko turbo.

Mam do kupienia turbo firmy KKK (oryginalnie był Garett).
Turbina jest taka sama 1:1

KKK Numer 5439970-0017 => odpowiednik Garetta numer 713673-50-06-S

Doradźcie koledzy czy kupować tę KKK czy szukać Garetta. Cena za nowe KKK to 1800 zł.


Czy te KKK sprawują się tak jak oryginały Garetta?

Proszę Was o ODP.

Pozdro!
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 16:44 przez Vieri, łącznie zmieniany 2 razy.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr gru 23, 2009 15:45

ja Ci doradzam kupić turbo z ARL'a GT1749 VB podchodzi plug & play, zrobić korektę softu i cieszyć się nową mocą rzędu 160 ps :) ja tak zrobiłem :bajer:
oczywiście jeśli jesteś zwolennikiem serii szukaj najlepiej nowej tej samej, lub regenerowanej na bebechach firmy MELET - to ważne bo częsci tej firmy są bdb, nie żadna chińszczyzna



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » śr gru 23, 2009 16:03

pelton1985 pisze:ja Ci doradzam kupić turbo z ARL'a GT1749 VB podchodzi plug & play, zrobić korektę softu i cieszyć się nową mocą rzędu 160 ps :) ja tak zrobiłem :bajer:
oczywiście jeśli jesteś zwolennikiem serii szukaj najlepiej nowej tej samej, lub regenerowanej na bebechach firmy MELET - to ważne bo częsci tej firmy są bdb, nie żadna chińszczyzna
Z chęcią bym walnął od ARL ale nie mam szczerze mówiąc czasu na szukanie i później wszystkie czynności po montażu...

Co powiecie zatem o tych KKK?


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 23, 2009 16:09

Vieriman, zawsze mozesz zrobic w starej obudowie hybryde z ARLa koszt ok 1000 -1100 zl z gwarancja

2ch moich znjomych juz na takich lata :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » śr gru 23, 2009 16:11

Z tego co mi powiedział mechanik to stara nadaje się na śmietnik bo obudowa jest pokaleczona maksymalnie... :grrr:

Musze mieć najpóźniej do środy auto więc dlatego proszę Was o radę czy KKK dają radę?


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości