

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ja też już wymieniłem termostat i z temperaturą jest to samo nic się nie zmieniło tylko, że przewód na dole chłodnicy jest gorący a wcześniej był zimny. Prawdopodobnie czujniki mam walnięte, na zimnym silniku niebieski 2,45, a czarny 1,15 (przy temp ok 5-7°C) , a na gorącym niebieski 0,20, a czarny 0,12-0,14, w porównaniu do tego co powinno być to troche odbiega od normy, jak myślicie są do wymiany? Czerwony tak samo sprawdzić i do czego on własciwie jest?pakero pisze:kkarols16 pisze:pytanie do tych co jezdzą mkII, w ktorym miejscu macie wskazowke od temp po rozgrzaniu silnika przy normalnej jezdzie, bo albo mi sie wydaje albo u mnie kiedys byla idealnie na środku, a teraz jest bardziej po lewej stronie :/
u mnie jakiś czas temu temperatura prawidłowa oznaczała na wskaźniku pionowo idealnie prosto ustawiona wskazówka. Niedawno coś się porobiło i wskazówka osiąga pułap tylko 1/3ciej wartości i to po dłuższej jeździe. Termostat wymieniłem i nic to nie dało dolny wąż po przejechaniu około 30km nadal zimny. Udało mi się rozgrzać auto do tego stopnia aby wskaźnik osiągną pion (środek skali) i wtedy załączył się wentylator. Tu nasuwa mi się pytanie czy możliwe że miałem takiego farta i dostałem uszkodzony termostat? Co jeszcze może być powodem takiego niedogrzania silnika?
obstawiam czujnik temperatury gdyż sam napisałeś że sam spada i podnosi się. . Masz komputer podepnij autko pod kompa i zobaczy czy nie ma jakiegoś błędu po stronie czujnika. Moim zdaniem czujnik do wymiany.domel86 pisze:Chodzi o to, że wskazówka od temperatury dochodzi np. do 80C ( nie zawsze jest to ta temperatura, różnie ) po czym potrafi spaść do 0C - dalej z nawiewu leci ciepłe powietrze - i następnie gwałtownie leci w górę. Czasami z 90C potrafi opaść do 0C, czasami do 75C... po czym leci w górę. Ale nie zawsze, czasami jak się nagrzeje to już jest OK cały czas. Wydaje mi się, że czujnik, ale nie mam zbytnio jak sprawdzić. Płynu chłodniczego nie ubywa, samochód nagrzewa się normalnie, jak to diesel - do tych 90C potrzebuje ok. 8-12 minut.
czerwony to nie czujnik ale termoprzełącznik. Służy do załączenia i wyłączenia podgrzewacza mieszanki w kolektorze dolotowym. Jeśli na zimnym przewodzi prąd a na ciepłym nie jest OK.kkarols16 pisze:Czerwony tak samo sprawdzić i do czego on własciwie jest?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości