Paliwo 98
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
@ITALIANO
Benzyny o podwyższonych LO stosuje się do wysilonych konstrukcji silnikowych a także w wysokich temperaturach.
Plusy - więcej mocy z pojemności i podniesienie progu pojawiania się detonacji.
Minusy - mniej energii cieplnej do wykonania pracy(dogania się obrotami) z jednostki paliwa. Zwiększone wydzielanie NOx - a jest to związek super trujący.Czystość spalin może być wyższa ale psuje to właśnie NOx.
Tak na marginesie - USA odeszły od śrubowania silników a poszły w odprężanie i obniżkę obrotów na rzecz momentu obrotowego.Autka mniej trują i nie potrzebują wysokich oktanów(normy kalifornijskie)...
Benzyny o podwyższonych LO stosuje się do wysilonych konstrukcji silnikowych a także w wysokich temperaturach.
Plusy - więcej mocy z pojemności i podniesienie progu pojawiania się detonacji.
Minusy - mniej energii cieplnej do wykonania pracy(dogania się obrotami) z jednostki paliwa. Zwiększone wydzielanie NOx - a jest to związek super trujący.Czystość spalin może być wyższa ale psuje to właśnie NOx.
Tak na marginesie - USA odeszły od śrubowania silników a poszły w odprężanie i obniżkę obrotów na rzecz momentu obrotowego.Autka mniej trują i nie potrzebują wysokich oktanów(normy kalifornijskie)...
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 17:45 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
I mają po 3l pojemności albo i więcej I w takim monstrum które ma dużo rezerwy konstrukcyjnej, można z powodzeniem takie zabiegi stosować.. Ale to zupełnie inna bajka inne założenia konstrukcyjne silników.. inne ceny paliwa... do tego galonach a nie w litrach liczone..a automatyczna przekładnia to niemal religia i się tam robi auto sportowe pt: chevrolet corvette silnik LS7 i to ma wszystko ręce i nogi Europa ma zupełnie inny trend pt : downsizing + turbodoładowanie... Jedno jest pewne co by kolega który założył temat nie wlał do baku ( 95 czy 98) będzie dobrze.. choć szansa, że 98 będzie miało 98 oktanów na polskich stacjach jest mniej więcej taka jak to. że Wladimir Putin jest amerykańskim szpiegiem wysłanym do Moskwy, a opłacanym przez mosadoldstaszek pisze:Tak na marginesie - USA odeszły od śrubowania silników a poszły w odprężanie i obniżkę obrotów na rzecz momentu obrotowego.Autka mniej trują i nie potrzebują wysokich oktanów(normy kalifornijskie)...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
98 w 16V jest wymagane w instrukcji VW a nie tylko zalecane!
I jak Koledzy piszą: aby te polskie 98 miało chociaż 91
Oto skan z instrukcji Polo N6, lecz silnik 1,4 16V to praktycznie to samo, nawet starszy - mniej wymagający. I pisze "nie mniejsza niż" a kawałek dalej że "możliwe bez żadnych ograniczeń" . Tu niemiecka precyzja (wysławiania się) zawiodła:
I jak Koledzy piszą: aby te polskie 98 miało chociaż 91
Oto skan z instrukcji Polo N6, lecz silnik 1,4 16V to praktycznie to samo, nawet starszy - mniej wymagający. I pisze "nie mniejsza niż" a kawałek dalej że "możliwe bez żadnych ograniczeń" . Tu niemiecka precyzja (wysławiania się) zawiodła:
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 00:43 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Liczba oktanowa...
Były, są i będą rozbieżności pomimo takiej samej liczby a zależy to od metody jej wyznaczania.
Generalnie - przyjmując "95" - pytanie: wyznaczono metodą laboratoryjną czy motorową?
Motorowo - zawsze będzie wyższa od laboratoryjnej o kilka jednostek.
Jak wyznacza się u nas?Pomijam tu "chrzestnych paliwowych"...
Na koniec - myślę że takie coś może się przydać...dodaje trochę "oktanów" (5-6).
Były, są i będą rozbieżności pomimo takiej samej liczby a zależy to od metody jej wyznaczania.
Generalnie - przyjmując "95" - pytanie: wyznaczono metodą laboratoryjną czy motorową?
Motorowo - zawsze będzie wyższa od laboratoryjnej o kilka jednostek.
Jak wyznacza się u nas?Pomijam tu "chrzestnych paliwowych"...
Na koniec - myślę że takie coś może się przydać...dodaje trochę "oktanów" (5-6).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 20:16 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 3 razy.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
USA ma swoje "standardy" i tam silnik mniejszy od 8V traktowany jest jako sprzęt ogrodniczy.Tak było, tak jest i tak pozostaje nadal pomimo wszelkich...italiano_83 pisze:I mają po 3l pojemności albo i więcej I w takim monstrum które ma dużo rezerwy konstrukcyjnej, można z powodzeniem takie zabiegi stosować.. Ale to zupełnie inna bajka inne założenia konstrukcyjne silników.. inne ceny paliwa... do tego galonach a nie w litrach liczone..a automatyczna przekładnia to niemal religia i się tam robi auto sportowe pt: chevrolet corvette silnik LS7 i to ma wszystko ręce i nogi Europa ma zupełnie inny trend pt : downsizing + turbodoładowanie... Jedno jest pewne co by kolega który założył temat nie wlał do baku ( 95 czy 98) będzie dobrze.. choć szansa, że 98 będzie miało 98 oktanów na polskich stacjach jest mniej więcej taka jak to. że Wladimir Putin jest amerykańskim szpiegiem wysłanym do Moskwy, a opłacanym przez mosadoldstaszek pisze:Tak na marginesie - USA odeszły od śrubowania silników a poszły w odprężanie i obniżkę obrotów na rzecz momentu obrotowego.Autka mniej trują i nie potrzebują wysokich oktanów(normy kalifornijskie)...
Nasza cena paliw będzie podobna jak zlikwidujesz AKCYZĘ i horendalne podatki - vide "dzień wolności podatkowej"...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
USA się teraz elektrycznymi zabawkami zachłysnęło i hybrydamioldstaszek pisze:USA ma swoje "standardy" i tam silnik mniejszy od 8V traktowany jest jako sprzęt ogrodniczy.Tak było, tak jest i tak pozostaje nadal pomimo wszelkich...
Nasza cena paliw będzie podobna jak zlikwidujesz AKCYZĘ i horendalne podatki - vide "dzień wolności podatkowej"...
Ale to prawda oni mają swój świat, swoje "szczęście" i innego nie chcą Przecież to wielka 'Ameryka"
Wszyscy na tak owy czekamyoldstaszek pisze:"dzień wolności podatkowej"...
Nie wiem czy do końca na temat:
Zainspirowany waszą dyskusją zacząłem drążyć temat o 95 i 98 gdyż sam leję do swojego 1.6SR 8zaworowego benzynę 98 Ultimate z BP.
Kolejne lektury tematów utwierdziły mnie w przekonaniu że powinienem przejść spowrotem na 95 bo tylko przepłacam aż do momentu kiedy trafiłem na ten artykuł:
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Wygląda na to że zalać do 1.4 i 1.6 (starszego) można wszystko ale z różnym skutkiem:
- 95 - to norma,
- 98 - przereklamowany syf,
- 98 Ultimate, Vpover, Verwa - paliwo dające efekt związany z kulturą pracy i mocą ponieważ w tym paliwie nie oktany mają znaczenie a inne domieszane związki chemiczne.
Teraz to chyba zostanę przy BP 98 Ultimate.
Przeczytajcie i napiszcie co otym artykule sądzicie.
Zainspirowany waszą dyskusją zacząłem drążyć temat o 95 i 98 gdyż sam leję do swojego 1.6SR 8zaworowego benzynę 98 Ultimate z BP.
Kolejne lektury tematów utwierdziły mnie w przekonaniu że powinienem przejść spowrotem na 95 bo tylko przepłacam aż do momentu kiedy trafiłem na ten artykuł:
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Wygląda na to że zalać do 1.4 i 1.6 (starszego) można wszystko ale z różnym skutkiem:
- 95 - to norma,
- 98 - przereklamowany syf,
- 98 Ultimate, Vpover, Verwa - paliwo dające efekt związany z kulturą pracy i mocą ponieważ w tym paliwie nie oktany mają znaczenie a inne domieszane związki chemiczne.
Teraz to chyba zostanę przy BP 98 Ultimate.
Przeczytajcie i napiszcie co otym artykule sądzicie.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Bodaj rok wstecz(może i więcej) z "Piro" mieliśmy taką dyskusję na innym forum a dotyczyła uzyskiwania koników w optymalizacji procesu spalania drogą modyfikowania paliw płynnych.
Takie modyfikatory istnieją od lat i sport z nich korzysta.Przyszedł czas na wykorzystanie rynkowe - konkurencja swoje czyni...
Podana wyżej fotka do takich też się odnosi.Są też i inne - modyfikacja daje zmniejszenie zużycia w normalnych warunkach eksploatacyjnych - fotka:
Takie modyfikatory istnieją od lat i sport z nich korzysta.Przyszedł czas na wykorzystanie rynkowe - konkurencja swoje czyni...
Podana wyżej fotka do takich też się odnosi.Są też i inne - modyfikacja daje zmniejszenie zużycia w normalnych warunkach eksploatacyjnych - fotka:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości