Paliwo 98

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1056
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Post autor: mat06 » ndz gru 20, 2009 14:40

A jak sprawa ma się do Golfa IV 1.6 16v?
Co lepiej lać?PB95 czy PB 98?


Obrazek

greg

Post autor: greg » ndz gru 20, 2009 17:18

mat06 pisze:A jak sprawa ma się do Golfa IV 1.6 16v?
a co masz na klapce wlewu paliwa? podejrzewam ze 95 bleifrei



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1056
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Post autor: mat06 » ndz gru 20, 2009 17:37

Na stacji benzynowej powiedzieli mi,że mój samochód jest przystosowany do PB98.A co mam napisane na klapce sprawdzę i napiszę.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz gru 20, 2009 17:45

@ITALIANO
Benzyny o podwyższonych LO stosuje się do wysilonych konstrukcji silnikowych a także w wysokich temperaturach.
Plusy - więcej mocy z pojemności i podniesienie progu pojawiania się detonacji.
Minusy - mniej energii cieplnej do wykonania pracy(dogania się obrotami) z jednostki paliwa. Zwiększone wydzielanie NOx - a jest to związek super trujący.Czystość spalin może być wyższa ale psuje to właśnie NOx.
Tak na marginesie - USA odeszły od śrubowania silników a poszły w odprężanie i obniżkę obrotów na rzecz momentu obrotowego.Autka mniej trują i nie potrzebują wysokich oktanów(normy kalifornijskie)... :pub:
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 17:45 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz gru 20, 2009 18:56

oldstaszek pisze:Tak na marginesie - USA odeszły od śrubowania silników a poszły w odprężanie i obniżkę obrotów na rzecz momentu obrotowego.Autka mniej trują i nie potrzebują wysokich oktanów(normy kalifornijskie)... :pub:
I mają po 3l pojemności albo i więcej :grin: I w takim monstrum które ma dużo rezerwy konstrukcyjnej, można z powodzeniem takie zabiegi stosować.. Ale to zupełnie inna bajka inne założenia konstrukcyjne silników.. inne ceny paliwa... do tego galonach a nie w litrach liczone..a automatyczna przekładnia to niemal religia :blush: i się tam robi auto sportowe pt: chevrolet corvette silnik LS7 i to ma wszystko ręce i nogi :bigok: Europa ma zupełnie inny trend pt : downsizing + turbodoładowanie... Jedno jest pewne co by kolega który założył temat nie wlał do baku ( 95 czy 98) będzie dobrze.. choć szansa, że 98 będzie miało 98 oktanów na polskich stacjach jest mniej więcej taka jak to. że Wladimir Putin jest amerykańskim szpiegiem wysłanym do Moskwy, a opłacanym przez mosad :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz gru 20, 2009 19:00

98 w 16V jest wymagane w instrukcji VW a nie tylko zalecane!
I jak Koledzy piszą: aby te polskie 98 miało chociaż 91 [-o<

Oto skan z instrukcji Polo N6, lecz silnik 1,4 16V to praktycznie to samo, nawet starszy - mniej wymagający. I pisze "nie mniejsza niż" a kawałek dalej że "możliwe bez żadnych ograniczeń" :-k . Tu niemiecka precyzja (wysławiania się) zawiodła:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 00:43 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 20, 2009 19:46

Zico63b, nie za bardzo generalizujesz i upraszczasz?
Z głowy szybki przykład, silnik o oznaczeniu PL - paliwko 95 i co kolega na to?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz gru 20, 2009 20:12

Liczba oktanowa...
Były, są i będą rozbieżności pomimo takiej samej liczby a zależy to od metody jej wyznaczania.
Generalnie - przyjmując "95" - pytanie: wyznaczono metodą laboratoryjną czy motorową?
Motorowo - zawsze będzie wyższa od laboratoryjnej o kilka jednostek.
Jak wyznacza się u nas?Pomijam tu "chrzestnych paliwowych"...

Na koniec - myślę że takie coś może się przydać...dodaje trochę "oktanów" (5-6).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 20:16 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 3 razy.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1056
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Post autor: mat06 » ndz gru 20, 2009 20:13

Popatrzyłem na klapke wlewu paliwa i pisze Pb95/98


Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz gru 20, 2009 20:19

italiano_83 pisze:
oldstaszek pisze:Tak na marginesie - USA odeszły od śrubowania silników a poszły w odprężanie i obniżkę obrotów na rzecz momentu obrotowego.Autka mniej trują i nie potrzebują wysokich oktanów(normy kalifornijskie)... :pub:
I mają po 3l pojemności albo i więcej :grin: I w takim monstrum które ma dużo rezerwy konstrukcyjnej, można z powodzeniem takie zabiegi stosować.. Ale to zupełnie inna bajka inne założenia konstrukcyjne silników.. inne ceny paliwa... do tego galonach a nie w litrach liczone..a automatyczna przekładnia to niemal religia :blush: i się tam robi auto sportowe pt: chevrolet corvette silnik LS7 i to ma wszystko ręce i nogi :bigok: Europa ma zupełnie inny trend pt : downsizing + turbodoładowanie... Jedno jest pewne co by kolega który założył temat nie wlał do baku ( 95 czy 98) będzie dobrze.. choć szansa, że 98 będzie miało 98 oktanów na polskich stacjach jest mniej więcej taka jak to. że Wladimir Putin jest amerykańskim szpiegiem wysłanym do Moskwy, a opłacanym przez mosad :grin:
USA ma swoje "standardy" i tam silnik mniejszy od 8V traktowany jest jako sprzęt ogrodniczy.Tak było, tak jest i tak pozostaje nadal pomimo wszelkich...

Nasza cena paliw będzie podobna jak zlikwidujesz AKCYZĘ i horendalne podatki - vide "dzień wolności podatkowej"... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz gru 20, 2009 20:25

oldstaszek pisze:USA ma swoje "standardy" i tam silnik mniejszy od 8V traktowany jest jako sprzęt ogrodniczy.Tak było, tak jest i tak pozostaje nadal pomimo wszelkich...

Nasza cena paliw będzie podobna jak zlikwidujesz AKCYZĘ i horendalne podatki - vide "dzień wolności podatkowej"... :pub:
USA się teraz elektrycznymi zabawkami zachłysnęło :grin: i hybrydami :bigok:
Ale to prawda oni mają swój świat, swoje "szczęście" i innego nie chcą :grin: Przecież to wielka 'Ameryka" :bigok:
oldstaszek pisze:"dzień wolności podatkowej"... :pub:
Wszyscy na tak owy czekamy :pub:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » ndz gru 20, 2009 20:34

Nie wiem czy do końca na temat:

Zainspirowany waszą dyskusją zacząłem drążyć temat o 95 i 98 gdyż sam leję do swojego 1.6SR 8zaworowego benzynę 98 Ultimate z BP.

Kolejne lektury tematów utwierdziły mnie w przekonaniu że powinienem przejść spowrotem na 95 bo tylko przepłacam aż do momentu kiedy trafiłem na ten artykuł:

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

Wygląda na to że zalać do 1.4 i 1.6 (starszego) można wszystko ale z różnym skutkiem:

- 95 - to norma,
- 98 - przereklamowany syf,
- 98 Ultimate, Vpover, Verwa - paliwo dające efekt związany z kulturą pracy i mocą ponieważ w tym paliwie nie oktany mają znaczenie a inne domieszane związki chemiczne.

Teraz to chyba zostanę przy BP 98 Ultimate.
Przeczytajcie i napiszcie co otym artykule sądzicie.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz gru 20, 2009 21:01

Bodaj rok wstecz(może i więcej) z "Piro" mieliśmy taką dyskusję na innym forum a dotyczyła uzyskiwania koników w optymalizacji procesu spalania drogą modyfikowania paliw płynnych.
Takie modyfikatory istnieją od lat i sport z nich korzysta.Przyszedł czas na wykorzystanie rynkowe - konkurencja swoje czyni... :pub:
Podana wyżej fotka do takich też się odnosi.Są też i inne - modyfikacja daje zmniejszenie zużycia w normalnych warunkach eksploatacyjnych - fotka:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

evil666
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 22:57
Lokalizacja: Racibórz/Opole

Post autor: evil666 » wt gru 22, 2009 22:32

dobra dobra italiano :P zle zrozumialem :P zwracam honor :P :bigok:


jeśli ci pomogę nie zapomnij o kliknięciu w "pomógł" ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości