sprawdzanie kompresi silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kery62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt paź 13, 2009 14:03
Lokalizacja: Rogow
Kontakt:

sprawdzanie kompresi silnika

Post autor: kery62 » ndz gru 20, 2009 05:15

witam panowie.Mam problem z zaworami a przynajmniej mi sie tak wydaje bo slychac stukot zaraz po odpaleniu auta ktory znika po kilku minutach jak auto sie tylko lekko zagrzeje.Wszystko bylo dobrze do momentu kiedy zalozylem instalacie gazowa,przez pierwszych kilka miesiecy wszystko bylo ok ale puznie zaczly dochodzic coraz to glosniejsze odglosy tego stukot i tu wlasciwie mam dwa pytania,czy gaz mugl spowodowac/przyspieszyc zuzycie/wypalenie zaworow i czy przy sprawdzaniu kompresi wyjdzie nieszczelnosc jezeli zawory sa uszkodzone??Dodam ze halas znika jak auto pochodzi kilka minutek i ze poziom oleju jest ok. Dzieki za wszystkie odpowiedzi.



Awatar użytkownika
MmAaZzIi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:13
Lokalizacja: malopolska / okolice gorlic
Kontakt:

Post autor: MmAaZzIi » ndz gru 20, 2009 08:40

kery62, Kolego moim zdaniem masz problem z Napelnianiem sie popychaczy hydraulicznych nic groznego , nowe nie sa takie drogie wiec jesli ten dzwiek cie bardzo drazni to mozesz wymienic http://moto.allegro.pl/item853117757_po ... t_20v.html :bigok:


MOJ VARIANT !!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172521

kery62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt paź 13, 2009 14:03
Lokalizacja: Rogow
Kontakt:

Post autor: kery62 » ndz gru 20, 2009 12:13

popychacze??A nie same zawory? wyjdzie to przy sprawdzaniu kompresi i czy trzeba sciagac glowice zeby to zrobic??Dzieki.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 20, 2009 12:26

kery62 pisze:czy trzeba sciagac glowice zeby to zrobic?
znaczy co. Sprawdzasz kompresję u mechanika, jeśli jest dobra to zawory sa ok. Wówczas zmieniasz te popychacze bez zdejmowania głowicy (tylko pokrywa i wałek rozrządu). Niemniej poproś też mechanika o pomiar ciśnienia oleju. Gdyby sie okazało że jest za niskie to zmiana popychaczy nie wystarczy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz gru 20, 2009 12:37

kery62, nie trzeba sciagac glowicy do pomiaru kompresji


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: sprawdzanie kompresi silnika

Post autor: oldstaszek » ndz gru 20, 2009 12:48

kery62 pisze:witam panowie.Mam problem z zaworami a przynajmniej mi sie tak wydaje bo slychac stukot zaraz po odpaleniu auta ktory znika po kilku minutach jak auto sie tylko lekko zagrzeje.Wszystko bylo dobrze do momentu kiedy zalozylem instalacie gazowa,przez pierwszych kilka miesiecy wszystko bylo ok ale puznie zaczly dochodzic coraz to glosniejsze odglosy tego stukot i tu wlasciwie mam dwa pytania,czy gaz mugl spowodowac/przyspieszyc zuzycie/wypalenie zaworow i czy przy sprawdzaniu kompresi wyjdzie nieszczelnosc jezeli zawory sa uszkodzone??Dodam ze halas znika jak auto pochodzi kilka minutek i ze poziom oleju jest ok. Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Gaz a zawory - gaz jest bezpieczniejszy dla zaworów i wypalanie jest mniej prawdopodobne jak na benzynie.Podpalone zawory nie zmienią swojej pracy w miarę nagrzewania - będą cały czas nieszczelne. Pomiar ciśnienia sprężania przy wadliwym napełnianiu regulatorów hydraulicznych będzie obarczony poważnym błędem gdyż napełnianie cylindrów będzie ograniczone skróconym otwarciem zaworów.

Olej - na jakim jeździsz ma znaczenie.
Możliwe że masz "cholesterol" w kanałach olejowych i szklanki nie są dopełniane.
Możliwe(jak wyżej kolega pisał) że masz obniżone ciśnienie oleju.
:pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

kery62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt paź 13, 2009 14:03
Lokalizacja: Rogow
Kontakt:

Post autor: kery62 » ndz gru 20, 2009 16:01

a jak sprawdzic cisnienie oleju??



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz gru 20, 2009 16:05

kery62, wykrecasz czujnik z glowicy wkrecasz manometr

skok gwintu 10X1
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 16:06 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

kery62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt paź 13, 2009 14:03
Lokalizacja: Rogow
Kontakt:

Post autor: kery62 » ndz gru 20, 2009 16:25

dziekuje panowie,zaczne od sprawdzenia cisnienia w cylindrach i oleju,jak nie pomoze to zmienie olej bo ostatnio mialem wlany pomylkowo Castrol ale do dizla i zrobilem jakies 6000km zanim sie o tym dowiedzialem a teraz jest jakis tanszy ale polsyntetyk.A jak nie to sie wezme za popychacze.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości