jak zdjąć bęben w mk2??????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
opcyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 15, 2005 23:57
Lokalizacja: Grajewo

jak zdjąć bęben w mk2??????

Post autor: opcyy » pt mar 03, 2006 22:21

Pytanie proste ale nie dla mnie. Chcialbym zeby ktoś krok po kroku opisal ta czynnosc. Potrzebny jest ściagacz czy inne nie typowe narzadzia? Prosze o pomoc



aqhr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 12, 2006 21:37
Lokalizacja: Radom

Post autor: aqhr » pt mar 03, 2006 23:15

Cześć, a może jeszcze coś o wymianie szczęk w mk2 :grin: ???
pzdr



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pt mar 03, 2006 23:15

ja u siebie sciągnełem normalnie rękami bez walenia młotkiem ,tylko obkrecac trzeba



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » pt mar 03, 2006 23:58

Jak wyżej, tylko problemem może być rant na bębnie powstający przy eksploatacji auta. Po prostu potrzeba trochę cierpliwości.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Awatar użytkownika
krolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt lip 15, 2005 22:23
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: krolo » sob mar 04, 2006 00:47

aqhr pisze:a może jeszcze coś o wymianie szczęk w mk2 :grin:
po zdjeciu bebna zwiaz czyms tloczek, odkrecasz dwie przeciwlegle srobki na sprezynkach,ktore znajduja sie na szczekach, po czym odpinasz sprezynki(tylko uwaznie zapamietaj jak to wszystko złozone jest) z mechanizmu trzymajacego szczeki ze soba, zdejmujesz ten mechanizm ( łopatke, nie pamietam jak sie to fachowo nazywa) przekladasz szczeki, zakładasz spowrotem wszystkie sprezynki, itd. :jezor:


[url=http://www.vwteamkutno.pun.pl/forums.php]WWW.VWTEAMKUTNO.PUN.PL[/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn mar 06, 2006 00:31

dragon5555 pisze:problemem może być rant
Proponuje taki zabieg : jak ktoś już wie gdzie jest klin- samoregulator to mozna spróbować przez otwór po śrubie koła w otworek gdzie do klina przypieta jest sprężynka włożyź zaostrzony szpikulec,pomocnik wciśnie hamulec i próbować tego klina wypychac w góre, wtedy szczęki powinny się " zejść " i lekko zejdzie bez obijania młotkiem>A co do wymiany to proponuję obie ząbkowane strony klina dobrze oczyścic z rdzy szczotką lub skrobakiem i psiknąć smarem (np. miedzią w sprayu ) odpadnie problem z układaniem sie szczęk!

[ Dodano: Nie Mar 05, 2006 23:32 ]
dragon5555 pisze:problemem może być rant
Proponuje taki zabieg : jak ktoś już wie gdzie jest klin- samoregulator to mozna spróbować przez otwór po śrubie koła w otworek gdzie do klina przypieta jest sprężynka włożyź zaostrzony szpikulec,pomocnik wciśnie hamulec i próbować tego klina wypychac w góre, wtedy szczęki powinny się " zejść " i lekko zejdzie bez obijania młotkiem>A co do wymiany to proponuję obie ząbkowane strony klina dobrze oczyścic z rdzy szczotką lub skrobakiem i psiknąć smarem (np. miedzią w sprayu ) odpadnie problem z układaniem sie szczęk!



Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » pn mar 06, 2006 12:03

Witam
Ja mam MK3 Hamulce tylne Marka ATE
Jeśli są takie same w MK2 to jest to dziecinnie proste
1-zdejmij blaszany kołpak piasty koła (ze smarem)
2-wyjmij zawleczkę oraz koronkową przeciwnakrętkę
3-odkręć nakrętkę czopa piasty koła i wyjmij podkładkę oporową
4-wyjmij łożysko zewnętrzne
5-wprowadz do wnętrza bębna przez otwór jednej ze srub mocowania koła wkrętak i przesunąć do góry dzwignię machanizmu regulacji luzu niestety musisz wiedzieć gdzie ten mechanizm się znajduje
Wkrętak najlepiej umieśić w poziomie z czopem (do którego jest przykręcana nakrętka) przesuwaj wkrętak go góry!! jednocześnie wyciągaj bęben -powinien wyjść z lekkim oporem
POWODZENIA


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn mar 06, 2006 12:13

Per pisze:5-wprowadz do wnętrza bębna przez otwór jednej ze srub mocowania koła wkrętak i przesunąć do góry dzwignię machanizmu regulacji luzu niestety musisz wiedzieć gdzie ten mechanizm się znajduje
No wlasnie, w ten sposob luzuje sie samoregulator i szczeki sie schodza. Wtedy beben wychodzi jak po masle. (u mnie zszedl i bez tego, bo nie bylo duzego rantu)
Wczesniej ktos pisal o waleniu mlotkiem..
Stosowanie w tym przypadku zasady "nic na sile, wszystko mlotkiem" jest raczej nie na miejscu ;)
Ostatnio zmieniony pn mar 06, 2006 12:14 przez inek01, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn mar 06, 2006 18:53

Hihih...sie powtarzamy troszkę



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn mar 06, 2006 19:03

stonefree pisze:Hihih...sie powtarzamy troszkę
Sorry za male powtorzenie, ale glownie chodzilo mi o zasade mlotka ;)
:pub:


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 205 gości