[mk3]sportowy filtr powietrza K&N

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

netwalker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 14, 2005 21:06
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

[mk3]sportowy filtr powietrza K&N

Post autor: netwalker » pt mar 03, 2006 16:44

Witam wszystkich forumowiczów. Mam zamiar kupić sportową wkładkę K&N do mojego Golfa III 1,8 ABS. W związku z tym mam pytanie do kogoś kto użytkuje taki filtr - jakie jest spalanie i czy jest odczuwalny wzrost mocy. Rozmawiałem ze znajomym mechanikem, który zapewniał mnie , że przy ostrzejszej jeździe wzrośnie spalanie nawet do 10% (wiecie coś za coś :), natomiast przy normalnej jeździe spalanie powinno być utrzymane na normalnym poziomie. Jak jest w rzeczywistości z osiągami i w ogóle?
Ostatnio zmieniony sob mar 04, 2006 00:00 przez netwalker, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pt mar 03, 2006 18:14

Taka wkladka kosztuje kolo 250 zl. Wedlug mnie szkoda kasy. Lepiej kupic zwykly filtr lub dolozyc i zrobic konkretny dedykowany do twojego silnika dolot.
Ja zamierzam wlozyc wkladke JAMEXa zdecydowanie tansza.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33569


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 03, 2006 18:59

netwalker, dobrze gadał , wzrosnie tylko maksymalne spalanie, przy spokojnej jeździe bez zmian.....
Wkładka to bardzo dobre dopełnienie N-grupowej modyfikacji silnika, wszytkie auta czy to z wyscigów czy z rajdów startujące jako N grupa (czyli niejako poprawiona seria) mają wkładki, oczywiscie są one zawsze na koncu strojone, czego zwykle sie nie robi w autach na ulice....
Takze na pewno jest uzasadniona wymiana wkłądki z papirowej na bawełnianą....gdyby to nic nie dawało to by sie w to nie bawili...
Na zauwazalne przyrosty nie masz co liczyc chyba ze obecny filtr masz już totalnie zasyfiony....pozdrawiam



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt mar 03, 2006 19:08

Uzytkowalem taka mokra wkladke K&N'a przez okolo rok i 40 000 km..
Nie zauwazylem poprawy osiagow, a nawet jesli taka poprawa byla to naprawde niezauwazalna i raczej w gornym zakresie obrotow :D
Spalanie wzgledem papierowego filtra bylo wieksze o okolo litr na kazde 100 km..
Kilka miesiecy ta wkladke wyjalem i sprzedalem bo imho nie spelniala swojej roli w seryjnym silniku..

Jedyny plus ze taki filtr starcza w zasadzie do konca zywita Twojego silnika, a czyszczenie i nawilzania wg. producenta sie powinno przeprowadzac w zaleznosci od wkladki co okolo 50 000 km, to rzeczywiscie obniza koszt eskploatacji auta.. Z drugiej strony jednak podnosi spalanie, wiec suma sumarum na jedo wychodzi ;)



vwmarco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:59
Lokalizacja: Bytom

Sportowy filtr K&N

Post autor: vwmarco » pt mar 03, 2006 19:16

Montowanie samego filtra nie ma sensu.Wydasz 250 zł i nie odczujesz żadnej różnicy.
Filtry max.dają ok.2,5% przyrostu.Trzeba pamiętać że filtr musi być przeznaczony do danego modelu auta(chodzi min.o przepustowość powietrza) i odpowiednio zamontowany.
Tak żeby nie brał ciepłego powietrza z komory silnika. :)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 03, 2006 19:24

vwmarco, ale tu jest mowa o wkładce, nie da sie jej źle zamontować, a Ty mówisz o.... ? no wlasnie o czym?
Poza tym to co to jest przepustowosc powietrza? :bajer:



vwmarco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: vwmarco » pt mar 03, 2006 19:29

Sorki SAS GTI żle przeczytałem opis a moja wypowiedz dotyczy stożka :blush:



fibolek

Post autor: fibolek » sob mar 04, 2006 14:12

Panowie co oznacza w waszych wypowiedziach określenie słowo imho?
Bo nie wiem i nie rozumiem tego słowa wyrażenia.Proszę o odpowiedź



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 04, 2006 14:20

no właśnie!! ja też nie wiem, teżprosze o odp



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob mar 04, 2006 17:13

fibolek pisze:Panowie co oznacza w waszych wypowiedziach określenie słowo imho?
Bo nie wiem i nie rozumiem tego słowa wyrażenia.Proszę o odpowiedź
No i ja się przyłączam do prośby, też nie wiem co to takiego, a często to czytam....powiedzcie, nie bądźcie wiśnie :)



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob mar 04, 2006 18:08

Ehhh, lamery netowe ;)

http://pl.wiktionary.org/wiki/IMHO + okreslenie uzywane wsrod starej gwardii internetowej ;)
Kiedys uzywalo sie np. BRB a teraz to juz z polskiego ZW, itd :D



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 04, 2006 18:11

dzieki forumowy spamerze :jezor:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob mar 04, 2006 18:12

SToRM, :pub: należy Ci się, dzięki. Qrna ale teraz mądry będę :)



greg

Post autor: greg » sob mar 04, 2006 18:12

SToRM, zastanawia mnie dlaczego podnosi spalanie.... skoro nie poprawia drastycznie osiągów. W czym czai się problem?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 327 gości