olej w skrzyni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

olej w skrzyni

Post autor: trefil » czw gru 17, 2009 14:12

Witam, od jakiegoś czasu mam problemy z drganiami podczas przyspieszania(przeguby wewnętrzne wymienione) w temperaturach od -1 wzwyż, teraz jak są większe mrozy tych drgań nie ma(trasa ok 15 km). Może olej w skrzyni trzeba wymienić?



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Re: olej w skrzyni

Post autor: Fucker » czw gru 17, 2009 14:52

trefil pisze:Witam, od jakiegoś czasu mam problemy z drganiami podczas przyspieszania(przeguby wewnętrzne wymienione) w temperaturach od -1 wzwyż, teraz jak są większe mrozy tych drgań nie ma(trasa ok 15 km). Może olej w skrzyni trzeba wymienić?
Powodów może być mnóstwo...

Miałem przypadek, że drgania pochodziły z samych półosi. Po wymianie półosi drgania ustały.

Czasami są też drgania od przegubów, ale tylko wtedy jak są suche w środku. Np. przez jakiś mały otwór siła odśrodkowa wypluła cały smar grafitowy.

Te dwa przypadki to też ostateczność. Najpierw trzeba sprawdzić kilka innych np.

1. Przekonałem się na własnej skórze. Założyłem alu i przy pełnym skręcie końcówka drążka przesuwała mi odważnik po całej obręczy felgi, raz drgało, a raz nie. Zależy jak się odważnik ustawił.

2. Druga rzecz to przeciągnięte opony od hamowania. Lub jakaś buła na oponie od wewnątrz, która wyskoczyła po wjechaniu w dziurę.

3. Źle dobrane felgi, których otwór centrujący jest większy od piasty.

4. Źle dotoczone pierścienie centrujące. Źle ?? Tak źle ! Jak pierścienie zostały dotoczone za wielkie do otworu felgi, to po ich nabiciu zrobiły się jaja, bo musiało wycisnąć gdzieś nadmiar materiału. Częsty przypadek przy pierścieniach z teflonu.

5. Wadliwa nowa opona, też takie przypadki widziałem. Na wyważarce miała okropne bicia.

6. Krzywa felga...

7. Zła zbieżność.

8 Luzy w układzie kierowniczym, lub w samym zawieszeniu mogą powodować, że raz bije, a raz nie.

I wiele innych...



trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » pt gru 18, 2009 14:14

dzięki za odpowiedź, muszę to wszystko posprawdzać



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 257 gości