STOP- "Kühlmittel püfen"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

STOP- "Kühlmittel püfen"

Post autor: kamska » czw gru 17, 2009 23:14

Siema,

Wlasnie odpalilem autko przy -12c i pojawił sie komunikat- początku nie pamietam "------betribeanleitung STOP"

W zeszła zime chyba nie było tak zimno, dlatego przytrafilo mi sie to poraz pierwszy.
Co to moze znaczyc? byc moze za zimny silnik, albo problem z olejem?

Aha mrygała cały czas kontrolga od temperatury.

proszę o info.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 16:38 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw gru 17, 2009 23:17

kamska pisze:"------betribeanleitung
------- instrukcja obsługi.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw gru 17, 2009 23:34

sprawdz plyn chlodzący



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw gru 17, 2009 23:35

Mam to samo. Tez mi sie włacza STOP potrójny sygnał dzwiękowy i miga po angilesku zeby sprawdzic poziom plynu chlodzacego. Miga tez kontrolka od płynu. Poziom płynu mam na min. Myślę że jak doleje to przestanie.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw gru 17, 2009 23:38

kamska pisze:początku nie pamietam "------betribeanleitung STOP"
"KUHLMITTEL PRUFEN BETRIEBSANLEITUNG" ?
Poziom płynu do sprawdzenia...wtyczka czujnika



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw gru 17, 2009 23:59

cały problem w tym ,że nie wiadomo co znaczy --------- przed (betriebsanleitug) bo to najważniejsze.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt gru 18, 2009 00:03

edzio pisze:cały problem w tym ,że nie wiadomo co znaczy --------- przed (betriebsanleitug) bo to najważniejsze.
no dokładnie...ale jeżeli komunikatowi towarzyszyła kontrolka od temperatury to chyba to co podałem wcześniej...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt gru 18, 2009 00:05

Qto pisze:...ale jeżeli komunikatowi towarzyszyła kontrolka od temperatury to chyba to co podałem wcześniej
może byc



Awatar użytkownika
MariuszBurgi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 12:38
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: MariuszBurgi » pt gru 18, 2009 00:09

Dokładnie, komunikat oznacza zbyt niski poziom płynu chłodzącego.
Mi też się dziś zapalił ten komunikat ale było to spowodowane wymianą termostatu i etapem odpowietrzania. Dolałem konc. FEBI VW i komunikat STOP nie wywala.
A tak BTW, po wymianie termostatu nie widzę specjalnej poprawy. Drugie auto Passek 130 PS łapie dość szybko (na wskaźniku) 90 st a AXR jak złapie w mieście 70 st to luxus :bajer: . Całe szczęście, że mam webasto i tym się wspomagam. Przy aktualnych mrozach (dziś - 12 st) niezależne ogrzewanie to zbawienie.

Kamska, jak Tobie AXR zachowuje się w takich mrozach?


Pozdrawiam
MB
Sesja Adriatico
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/5efea7204ac3939a91980.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt gru 18, 2009 00:23

W podobnym temacie dałem chyba wszystkie komunikaty STOP jakie występują.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
MariuszBurgi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 12:38
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: MariuszBurgi » pt gru 18, 2009 00:24

Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 00:35 przez MariuszBurgi, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
MB
Sesja Adriatico
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/5efea7204ac3939a91980.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » pt gru 18, 2009 01:04

Dzieki Panowie!

Teraz już jestem 100% pewien, ze to komunikat o poziomie cieczy chlodzacej. W sumie, to zgasiłem szybko silinik i pierwsze co plyn sprawdzilem, oczywiscie wszystko w normie.

Tak se pomyślalem, ze autko jest na tyle bystre, ze nie pozwala ruszyć zamrożonym silnikiem, ale jednak to chyba nie to. Pewnie czujnik sie tylko zaciał badz zgupiał od mrozu.

Odpalilem motore jeszcze raz i znowu to samo, poklekotal sobie 2 minutki i dopiero komunikat przestal byc aktywny.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
MariuszBurgi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 12:38
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: MariuszBurgi » pt gru 18, 2009 01:32

Kamska, ponawiam pytanie. Jak Twój AXR zachowuje się w tych mrozach?
Chodzi mi o temp cieczy (wskaźnik) vs dystans.


Pozdrawiam
MB
Sesja Adriatico
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/5efea7204ac3939a91980.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » pt gru 18, 2009 01:38

Kamska, ponawiam pytanie. Jak Twój AXR zachowuje się w tych mrozach?
Chodzi mi o temp cieczy (wskaźnik) vs dystans.
do 10km by osiagnął 90c, ale jade do 2tyś obr/min, chwilami troszkę wyżej go kręcę. Gdybym pociskał od początku, to złapałby 90c pewnie po 5km, ale takich sytuacji unikam.
Gdy rozgrzewam, tak do 70-80c jadę bez ogrzewania, a na duzym mrozie -10c gdy wlacze na max nadmuch i jadę powoli, to rozgrzany juz silnik leciutko stygnie tak ok. 85c.

W zeszlym roku pamietam, bylo dokladnie tak samo ;)

Aha, dodam jeszcze, ze ogrzewanie nigdy nie bylo gorące w tym acuie, raczej jest letnie. Ale to standard, TDI tak mają, te oszczedne motory nie generuja zbyt duzo ciepla, cala ropka idzie na pracę, a w komin malo co ;)

[ Dodano: 18 Gru 2009 00:50 ]
A powiedz mi MariuszBurgi jak Ci odpala rechocik na tym mrozie?

Bo moj gorzej niz w zeszlym roku. Być może to kwestia aku i świec.
Dziś przy -12c przekręcil ze 3-4 razy, a gdy zagadal, to nierowno, ale po doslownie sekundzie wszystkie gary zalapaly. Krecil wolno- brakowalo prądu.
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 01:41 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 292 gości