Mk2 1.6 problem z chłodzeniem wentylatorem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mk2 1.6 problem z chłodzeniem wentylatorem
Dzisiaj zauważyłem że wentylator na chłodnicy mi się nie włącza.Auto lekko szybciej się nagrzało.Płyn w chłodnicy(obiegu) jest.Wskazuwka na pulpicie wskazała trochę ponad połowę tak z 2/3 stanu.I nic aż mi zaaczęło kopcić z chłodnicy(a raczej z okolic chłodnicy) i nie widziałem żeby coś ciekło.Pozatym było duże ciśnienie w zbiorniczku.
Pomóżcie co tak na 1-wszy rzut oka jest?
Pomóżcie co tak na 1-wszy rzut oka jest?
Na dole chłodnicy masz czujnik z nałożoną na niego kostką która idzie do silniczka wentylatora.Wypnij kostke i zewrzyj kawałkiem drutu te przewody które tam są.Powinien włączyć sie wentylator.Jeśli tak sie stanie to trzeba wymienić ten czujnik.Ale najpierw sprawdz bezpiecznik,może po prostu sie przepalił.
Sprawdze jutro bezpieczniki(bo nie wiem który to) no i diodą sprawdzę czy aby prąd dochodzi(choć nie wiem czy to dobry pomysł).Cholera mam nadzieję że to tylko pierdoła jakaś.
Ciekawe jest to że temperatura nie doszła na max a już mi para leciała spod maski(ale nie aż tak gęsto i brutalnie powoli zaczęło się kopcić).Na dodatek nie wiem czy to ma jakiś związek ale paliwem w kabinie było lekko czuć.
Czyli ta kostka ma w sumie dwa kabelki?Czy ma trzy? a jeżeli zewre je różnie to nic nie sale.
Dzięki za odpowiedź.i prosze o jeszcze
[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 23:11 ]
pierdoła jakaś
Ciekawe jest to że temperatura nie doszła na max a już mi para leciała spod maski(ale nie aż tak gęsto i brutalnie powoli zaczęło się kopcić).Na dodatek nie wiem czy to ma jakiś związek ale paliwem w kabinie było lekko czuć.
Czyli ta kostka ma w sumie dwa kabelki?Czy ma trzy? a jeżeli zewre je różnie to nic nie sale.
Dzięki za odpowiedź.i prosze o jeszcze
[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 23:11 ]
pierdoła jakaś
powinen mieć 3 kable. Nic sie nie stanie jak je wszystkie zewrzesz. Ten czujnik ma dwa niezależne bimetale jeden na 95st drugi na 135st . Jak masz gaźnik 2E2 to przy nim też powinien być czujnik temperatury (dochodzi do niego jeden kabelek od przodu gaźnika).Jak go dasz do masy wentylator powinien sie też załączyć. Wszystkim tym steruje przekaźnik jakby co ;]. 2/3 temp jaką wskazał wskaźnik to chyba nie za dużo - by nie spowodował parowania z układu chłodzenia pod warunkiem ze układ jest szczelny. U kumpla w motorze RF na chłodnicy była lekka rysa z której wydobywała sie para więc bym sprawdził z kąd paruje na już.
[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 23:30 ]
mała pomyłka ta druga temp tego czujnika to 102 st a nie 135.
[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 23:30 ]
mała pomyłka ta druga temp tego czujnika to 102 st a nie 135.
bongo i szymo naprawiłem.Okazało sie że stki mam niebieskie i zaśniedziałe a nie metalowe.Wiec wyczyściłem i sprawdziłem bezpieczniki no i jeden był dziwny(jakby przerwany) więc go wymieniłem i lata jak przecinak(tzn sprawdziłem na krótko jak mi bongo polecił i działał na 1-wszym i na 2-gim biegu).Więc pozostała kwestia czujnika(jeszcze).Więc odjechałem parę metrów od garażu odpaliłem odczekałem i przygazówka przejechałem się i kontrolując wskaźnik na tablicy podjechałem pod garaż i pod garażem przygazówka no i patrze a tam na [półce temp.spada i słyszę magiczny szum,jeszcze przygazówka i załączył się 2-gi bieg,jak puściłem to znowu cały czas 1-wszy.
[ Dodano: Pią Mar 03, 2006 11:57 ]
Trochę później sprawdzę czy aby wentylator się wyłącza.
Dobra rada dla wszystkich sprawdzajcie styki wsówki itp.Druga rzecz tak naprawdę jak wszystko jest dobrze to temperatura nie powinna dojść do 3/4 wsjkaźnika,bo powinien się załączyć wentylator.No i ostatnia rzecz jak gazowałem i auto było nagrzane na 3/4 to zaczął włączać się 2-gi bieg.Także nie wierzcie tablicy i sprawdzajcie układ chłodzenia bo to ważne.Pozdro i dziękuję za wszystkie rady które okazały się bardzo cenne.
[ Dodano: Pią Mar 03, 2006 15:10 ]
Mam 1987 wersję Memphis i był to bezpiecznik 19.Napewno nie 1.
Może wcześniej ktos rzeźbę robił.
[ Dodano: Pią Mar 03, 2006 11:57 ]
Trochę później sprawdzę czy aby wentylator się wyłącza.
Dobra rada dla wszystkich sprawdzajcie styki wsówki itp.Druga rzecz tak naprawdę jak wszystko jest dobrze to temperatura nie powinna dojść do 3/4 wsjkaźnika,bo powinien się załączyć wentylator.No i ostatnia rzecz jak gazowałem i auto było nagrzane na 3/4 to zaczął włączać się 2-gi bieg.Także nie wierzcie tablicy i sprawdzajcie układ chłodzenia bo to ważne.Pozdro i dziękuję za wszystkie rady które okazały się bardzo cenne.
[ Dodano: Pią Mar 03, 2006 15:10 ]
Mam 1987 wersję Memphis i był to bezpiecznik 19.Napewno nie 1.
Może wcześniej ktos rzeźbę robił.
jesli juz wszystko bedzie ci dzialac tak jak powinno to ok a jesli dalej bedzie sie przegzewal i wentylator nie bedzie sie załączł to moze byc walnięty termostat wtedy nie masz obiegu .nastepna sprawa i naprawde bardzo wazna mogl sie zapowietrzyc układ chłodniczy i wtedy bardzo szybko sie grzeje plyn sie gotuje i wyzuca ze zbiorniczka .wtedy stawiasz samochod tak aby przod byl wyzej ,odpalasz go,odkrecasz zbiorniczek wyrownawczy,mozesz tez posciskac troche weze.grzej go do tej pory az sie załączy wentylator.moze zbyt banalne ale pomaga,mi pomogło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości