olej w skrzyni
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
olej w skrzyni
Witam, od jakiegoś czasu mam problemy z drganiami podczas przyspieszania(przeguby wewnętrzne wymienione) w temperaturach od -1 wzwyż, teraz jak są większe mrozy tych drgań nie ma(trasa ok 15 km). Może olej w skrzyni trzeba wymienić?
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Re: olej w skrzyni
Powodów może być mnóstwo...trefil pisze:Witam, od jakiegoś czasu mam problemy z drganiami podczas przyspieszania(przeguby wewnętrzne wymienione) w temperaturach od -1 wzwyż, teraz jak są większe mrozy tych drgań nie ma(trasa ok 15 km). Może olej w skrzyni trzeba wymienić?
Miałem przypadek, że drgania pochodziły z samych półosi. Po wymianie półosi drgania ustały.
Czasami są też drgania od przegubów, ale tylko wtedy jak są suche w środku. Np. przez jakiś mały otwór siła odśrodkowa wypluła cały smar grafitowy.
Te dwa przypadki to też ostateczność. Najpierw trzeba sprawdzić kilka innych np.
1. Przekonałem się na własnej skórze. Założyłem alu i przy pełnym skręcie końcówka drążka przesuwała mi odważnik po całej obręczy felgi, raz drgało, a raz nie. Zależy jak się odważnik ustawił.
2. Druga rzecz to przeciągnięte opony od hamowania. Lub jakaś buła na oponie od wewnątrz, która wyskoczyła po wjechaniu w dziurę.
3. Źle dobrane felgi, których otwór centrujący jest większy od piasty.
4. Źle dotoczone pierścienie centrujące. Źle ?? Tak źle ! Jak pierścienie zostały dotoczone za wielkie do otworu felgi, to po ich nabiciu zrobiły się jaja, bo musiało wycisnąć gdzieś nadmiar materiału. Częsty przypadek przy pierścieniach z teflonu.
5. Wadliwa nowa opona, też takie przypadki widziałem. Na wyważarce miała okropne bicia.
6. Krzywa felga...
7. Zła zbieżność.
8 Luzy w układzie kierowniczym, lub w samym zawieszeniu mogą powodować, że raz bije, a raz nie.
I wiele innych...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 275 gości