problem ze wskaznikiem temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gajger25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 16, 2009 20:09
Lokalizacja: gliwice

problem ze wskaznikiem temperatury

Post autor: gajger25 » czw gru 17, 2009 14:02

Witam wszystkich!!! Panowie mam problem ze wskaźnikiem temperatury golf 4 1.9 (TDI) 2004 rok wskazówka waha się raz w gore raz w dol zanim dojdzie do 90 stopni potem już stoi jak zamurowana ogrzewanie w kabinie jest normalne ciepełko wieje aż milo,z silnikiem tez nie ma problemow pali na dotyk wiec zwracam się do was o pomoc czy ktoś może mi powiedzieć co może się dziać i czy można w takim stanie jeździć pytam bo obecnie znajduje się w Niemczech jutro mam jechać w trase do Polski wiec to dla mnie bardzo wazne czy dam rade przejechac ten tysiąc kilometrów??z gory dziękuję za szybka odpowiedz...
_________________


gajger

MKool
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt mar 27, 2007 21:22
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: MKool » czw gru 17, 2009 14:32

Może wystarczy przeczyścić tylko styki w czujniku temp i w kostce a może czujnik pomału kończy żywot.
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 14:34 przez MKool, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » czw gru 17, 2009 15:11

ja mam podobnie, czasem w czasie jazdy jak juz silnik nagrzany to potrafi wskazowka opasc na 60, 70 stopni, potem gwaltownie na 90, potem znowu w dol... a czasem dojdzie do 90 i trzyma... cieplo w kabinie sie nie zmienia, wiec chyba jednak wykluczam termostat (fakt, ze dzisiaj przy -11st mialem 90st dopiero po 7-8km...)
jak to sprawdzic? jak zweryfikowac czujnik? i gdzie on jest na silniku ALH? jaki jego koszt?

aha, VAGiem nie moge polaczyc sie z zegarami, nie wiem czemu ale nie moge...



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » czw gru 17, 2009 15:19

adpap pisze: VAGiem nie moge polaczyc sie z zegarami, nie wiem czemu ale nie moge
jakimi zegarami, wchodzisz w silnik czy błędu czujnika nie ma, w bloki pomiarowe i sprawdzasz wskazania czujnika (oczywiście po odpaleniu auta i zagrzaniu) porównując ze wskaźnikiem na zegarach :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » czw gru 17, 2009 16:41

czyli w bloki pomiarowe w silniku? czy to blok 07? mozesz potwierdzic?

poprawcie mnie jesli sie myle - sa dwa czujniki - jeden do zegarow a drugi do silnika?


gdzie jest ten od zegarow? w ktorym miejscu? jakies foto moze? :food:



greg

Post autor: greg » czw gru 17, 2009 17:06

adpap pisze:poprawcie mnie jesli sie myle - sa dwa czujniki - jeden do zegarow a drugi do silnika?
tak z tym że są to dwa czujniki w 1 obudowie (dlatego są 4 piny)



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » czw gru 17, 2009 17:08

ok, a gdzie on jest? i ile kosztuje?



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » czw gru 17, 2009 19:20

adpap pisze:a gdzie on jest?
w benzyniaku na wężu od strony filtra powietrza, domniemam, że u Ciebie też powinien być w tej okolicy
adpap pisze:ile kosztuje?
ASO -105PLN lub zamiennik tylko Wahler koło 60PLN'ów
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 19:23 przez feniks, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw gru 17, 2009 19:55

adpap, w tym linku masz foty w moim poście :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190523
jak będziesz miał pełną wersję Vaga to wejdziesz w 17 Instruments a wchodzi się tam po to kolego feniks79, aby odczytać wartość temperatury podawaną przez czujnik G2 i porównać z tym co pokazuje G62 a nie opierać diagnozę na wzrokowym śledzeniu wskazówki.
Poza tym, po co dwa te same tematy ?


Obrazek

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » czw gru 17, 2009 20:43

Sztomel pisze:a nie opierać diagnozę na wzrokowym śledzeniu wskazówki
jeśli moja droga rozumowania jest błędna to przepraszam :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt gru 18, 2009 10:45

feniks79 pisze:jeśli moja droga rozumowania jest błędna to przepraszam :bigok:
nie błędna tyle, że mało precyzyjna.


Obrazek

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt gru 18, 2009 10:56

Sztomel pisze:wejdziesz w 17 Instruments
jak przejdą mrozy oblukam
Sztomel pisze:nie błędna tyle, że mało precyzyjna.

no cóż, kolega miał problem z wejściem w zegary


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 349 gości