Brak Mocy do 2 tys obr - dziwne anomalia.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak Mocy do 2 tys obr - dziwne anomalia.
Witam Kolegów.
Wczoraj klient przywiózł mi toledo to kilku napraw, jedną z nich jest dziwny objaw braku mocy. Zawsze spotykałem się z tym, że auto traci moc powyżej 2 tys albo 120km/h a tu jest na odwrót, do 2 tys auto totalnie nie jedzie, jeśli już np. na 1 biegu przekroczy sie 2.2 tys obr powiedzmy że "jakoś sie zbiera" ale jeśli zmieniamy biegi przed 2 tys i wrzuci sie 3 bieg, to gaz do podłogi i auto prawie wogóle nie przyspiesza. Po przekroczeniu 2.2 tys obr nagle jest lekki kop i auto sie zbiera. Raz przekroczona granica obrotów i później już ciągnie od samego dołu.
Vag pokazał tylko to:
16485 - Przepływomierz - zakres/możliwości
po drugie, właściciel nie zmieniał dawno oleju, z tego co udało mi sie ustalić ostatnia wymiana miała miejsce 27 tys km temu, zalany był casrtolem 10W40 a momencie gdy do mnie przyjechał bagnet był suchy a spuściłem 2.7 litra z miski.
Nie sądze, żeby to miało jakiś istotny wpływ ale warto to nadmienić. na początku myślałem, że to kierownice w turbinie, ale tutaj utrata mocy jest odwrotna. Ma ktoś pomysł jak usunąć taką usterkę?
Wczoraj klient przywiózł mi toledo to kilku napraw, jedną z nich jest dziwny objaw braku mocy. Zawsze spotykałem się z tym, że auto traci moc powyżej 2 tys albo 120km/h a tu jest na odwrót, do 2 tys auto totalnie nie jedzie, jeśli już np. na 1 biegu przekroczy sie 2.2 tys obr powiedzmy że "jakoś sie zbiera" ale jeśli zmieniamy biegi przed 2 tys i wrzuci sie 3 bieg, to gaz do podłogi i auto prawie wogóle nie przyspiesza. Po przekroczeniu 2.2 tys obr nagle jest lekki kop i auto sie zbiera. Raz przekroczona granica obrotów i później już ciągnie od samego dołu.
Vag pokazał tylko to:
16485 - Przepływomierz - zakres/możliwości
po drugie, właściciel nie zmieniał dawno oleju, z tego co udało mi sie ustalić ostatnia wymiana miała miejsce 27 tys km temu, zalany był casrtolem 10W40 a momencie gdy do mnie przyjechał bagnet był suchy a spuściłem 2.7 litra z miski.
Nie sądze, żeby to miało jakiś istotny wpływ ale warto to nadmienić. na początku myślałem, że to kierownice w turbinie, ale tutaj utrata mocy jest odwrotna. Ma ktoś pomysł jak usunąć taką usterkę?
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
A jakieś objawy są oprócz tego zamulenia w dolnym pułapie obrotów??Turbo normalnie chodzi????
[ Dodano: 17 Gru 2009 00:04 ]
Ja bym spróbował przepływkę przeczyścić lub zamienić i spojrzeć na zaworek N75,bo też może przez niego się mulić...Zamienić zaworki miejscami na próbę... Zobacz czy wężyki nie są pęknięte lub czy się nie ssunęły od turbiny,zaworka...
[ Dodano: 17 Gru 2009 00:06 ]
http://moteo.pl/forum/zawor-N75-brak-mo ... obroty-190
[ Dodano: 17 Gru 2009 00:04 ]
Ja bym spróbował przepływkę przeczyścić lub zamienić i spojrzeć na zaworek N75,bo też może przez niego się mulić...Zamienić zaworki miejscami na próbę... Zobacz czy wężyki nie są pęknięte lub czy się nie ssunęły od turbiny,zaworka...
[ Dodano: 17 Gru 2009 00:06 ]
http://moteo.pl/forum/zawor-N75-brak-mo ... obroty-190
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 01:09 przez Byku21, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm
DJ_Mouse,
mógł ktoś się pobawić ogranicznikiem zamknięcia kierownic, może być dużo nagaru nabite pod wirnik, ewentualnie niedomyka się dokładnie EGR.
[ Dodano: 17 Gru 2009 00:10 ]
może też jeszcze pompa vacum nie wytwarza odpowiedniego pod ciśnienia, na skutek czego kierownice nie są domknięte i turbo się zachowuje jakby w ucie było większe turbo typu WG.
czy nie takie są objawy?
mógł ktoś się pobawić ogranicznikiem zamknięcia kierownic, może być dużo nagaru nabite pod wirnik, ewentualnie niedomyka się dokładnie EGR.
[ Dodano: 17 Gru 2009 00:10 ]
może też jeszcze pompa vacum nie wytwarza odpowiedniego pod ciśnienia, na skutek czego kierownice nie są domknięte i turbo się zachowuje jakby w ucie było większe turbo typu WG.
czy nie takie są objawy?
Byku21, No własnie to są tylko te objawy, ja pamiętam kiedyś jak komuś robiłem auto z zapieczonymi kierownicami to tracił moc przy 3k obr i już nie jechał... a tu jeśli na pierwszych trzech biegach nie osiągniemy tych 2.2 obr auto wogóle nie jedzie, coś tak jakby nie pracowało turbo. Z tego co wiem od właściciela przy kupnie tak nie było a efekt narastał z czasem.
po przekroczeniu tych 2.2 na obojętnie jakim biegu auto zaczyna jechać normalnie (chociaż jak dla mnie to jest i tak sporo za słabe jak na 110km) z tym że czuć że turbo pompuje już od dołu.
Ale mnie sie wydaje, że to jest jakiś problem w sterowaniu silnika, bo jak już tak rozpędza sie mułowato wmiare równomiernie od 1 do 2.2 obr a potem jest nagle strzał i auto rwie do przodu...
Bardzo dziwny objaw, dlatego też napisałem tego posta, może ktoś miał już podobny przypadek "w rękach" bo za bardzo nie wiem co gościowi powiedzieć, a ja sam też jestem bardzo ciekawy...
po przekroczeniu tych 2.2 na obojętnie jakim biegu auto zaczyna jechać normalnie (chociaż jak dla mnie to jest i tak sporo za słabe jak na 110km) z tym że czuć że turbo pompuje już od dołu.
Ale mnie sie wydaje, że to jest jakiś problem w sterowaniu silnika, bo jak już tak rozpędza sie mułowato wmiare równomiernie od 1 do 2.2 obr a potem jest nagle strzał i auto rwie do przodu...
Bardzo dziwny objaw, dlatego też napisałem tego posta, może ktoś miał już podobny przypadek "w rękach" bo za bardzo nie wiem co gościowi powiedzieć, a ja sam też jestem bardzo ciekawy...
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 10:58 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
nie lepiej na VAG'a z nim i logi zrobić?
tak wróżyć to sobie można w nieskończoność..
kiedyś miałem MKIV 110KM prawie z identycznymi objawami... wyszło na to że pompa wtryskowa niedomagała i silniczek nie był dostatecznie podlewany paliwem..
Więc przy okazji sprawdź czy przy pełnym bucie zakopci chociaż trochę na czarno..

kiedyś miałem MKIV 110KM prawie z identycznymi objawami... wyszło na to że pompa wtryskowa niedomagała i silniczek nie był dostatecznie podlewany paliwem..
Więc przy okazji sprawdź czy przy pełnym bucie zakopci chociaż trochę na czarno..
Wg mnie zmierz podciśnienie vacuometrem, wg mnie na pewno jest mniej niz 0,9 . Powodem wg mnie luz krućca na pompie vacum - czesto sie zdarza, wtedy turbina daje zadane ciśnienie od ok 2200 obr, ponizej pusto. Poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2423430#2423430 Ale przepływkę sprawdz i wezyki jak koledzy piszą
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 13:57 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Witam
Chyba bez logów tu sie nie obejdzie. A i co do tej mocy to tez moze być zapieczona geometria. Miałem przypadek ze do 2- 2,5 tyś muł a pózniej ogień. I okazało sie po logach ze turbo do czyszczenia. Po czyszczeniu wszystko chodzi jak malina. Nie łapał TA. Tak ze nie ma reguły na zapieczoną geometria. Ale jak mówie LOGI. Bo tak sobie mozna gadać i gadać.
Pozdro
ZC
Chyba bez logów tu sie nie obejdzie. A i co do tej mocy to tez moze być zapieczona geometria. Miałem przypadek ze do 2- 2,5 tyś muł a pózniej ogień. I okazało sie po logach ze turbo do czyszczenia. Po czyszczeniu wszystko chodzi jak malina. Nie łapał TA. Tak ze nie ma reguły na zapieczoną geometria. Ale jak mówie LOGI. Bo tak sobie mozna gadać i gadać.
Pozdro
ZC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości