Hej.
Borykam się z problemem, który dotyczy dmuchawy w moim MK2.
Szukałem na forum ale problem dotyczył albo w ogole nie działania albo działania np. tylko na trzecim biegu, mój problem jest inny.
Mianowicie dmuchawa pracuje z różnymi prędkościami na tym samym biegu. Np. mając wrzucony drugi bieg pracuje ze swoją normalną prędkością by za chwilę zwolnić, znowu przyspieszyć, czesto się zdarza, że na tym 2 biegu pracuje bardzo wolno, dmucha bardzo lekko, a przy tym słychać terkotanie. Poźniej albo znowu przyspieszy albo całkowicie się wyłączy. Jak się wyłączy to przełączanie biegów nic nie daje.
Gdy pracuje na tym drugim biegu i zwolni na tyle, że tak terkocze to wrzucenie 1 biegu powoduje zatrzymanie, a 3 biegu delikatne przyspieszenie.
Podejrzewam, że to problem z silnikiem dmuchawy tylko za bardzo nie wiem co. Pogoda jest jaka jest (brak garażu) i nie wiem czy bawić się w wyciąganie i ew. naprawę czy kupić używaną dmuchawę i po prostu zmienić.
Różne prędkości pracy dmuchawy nawiewu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Różne prędkości pracy dmuchawy nawiewu.
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 22:49 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.
330KM/450Nm
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
To fakt, najlepiej by było przygotować się na przekładkę i ciach! Tylko... czy aby nie rozsypuje się ten suwak prędkości, czy nie ma luzów. Bo po co by kupować dmuchawę.
Może by wyjąć przełącznik i połączyć w jego wtyku czarno-czerwony (zasilanie) z np. żółto-czarnym (druga szybkość) i trochę pojeździć. Jeśli mimo tego połączenia dmuchawa będzie "wariować" - przełącznik dobry i można szukać dmuchawy. Jeśli chodzić będzie poprawnie - wiadomo: przełącznik.
Może by wyjąć przełącznik i połączyć w jego wtyku czarno-czerwony (zasilanie) z np. żółto-czarnym (druga szybkość) i trochę pojeździć. Jeśli mimo tego połączenia dmuchawa będzie "wariować" - przełącznik dobry i można szukać dmuchawy. Jeśli chodzić będzie poprawnie - wiadomo: przełącznik.
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Zapomniałem napisać jak rozwiązalem problem
W grę wchodziła wymiana bezpiecznika na taki na wyższą temperaturę lub ciągle smarowanie łożyska.
Obie opcje na dluższą metę są kiepskie więc kupilem za 20zł dmuchawę i wymieniłem w 15 minut. Działa bezproblemowo

Poczytałem później jeszcze szukając tematów ale pod innymi hasłami i udało mi się ustalić, że to bezpiecznik termiczny dmuchawy się przegrzewa i powoduje wyłączenie dmuchawy, a ta stawiała już duże opory bo się łożyskowanie zacierało.adams111 pisze:Może oporniki w dmuchawie się potopiły ?
W grę wchodziła wymiana bezpiecznika na taki na wyższą temperaturę lub ciągle smarowanie łożyska.
Obie opcje na dluższą metę są kiepskie więc kupilem za 20zł dmuchawę i wymieniłem w 15 minut. Działa bezproblemowo

330KM/450Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości