Różne prędkości pracy dmuchawy nawiewu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Różne prędkości pracy dmuchawy nawiewu.

Post autor: Kowal_ » wt gru 15, 2009 22:40

Hej.

Borykam się z problemem, który dotyczy dmuchawy w moim MK2.

Szukałem na forum ale problem dotyczył albo w ogole nie działania albo działania np. tylko na trzecim biegu, mój problem jest inny.

Mianowicie dmuchawa pracuje z różnymi prędkościami na tym samym biegu. Np. mając wrzucony drugi bieg pracuje ze swoją normalną prędkością by za chwilę zwolnić, znowu przyspieszyć, czesto się zdarza, że na tym 2 biegu pracuje bardzo wolno, dmucha bardzo lekko, a przy tym słychać terkotanie. Poźniej albo znowu przyspieszy albo całkowicie się wyłączy. Jak się wyłączy to przełączanie biegów nic nie daje.

Gdy pracuje na tym drugim biegu i zwolni na tyle, że tak terkocze to wrzucenie 1 biegu powoduje zatrzymanie, a 3 biegu delikatne przyspieszenie.

Podejrzewam, że to problem z silnikiem dmuchawy tylko za bardzo nie wiem co. Pogoda jest jaka jest (brak garażu) i nie wiem czy bawić się w wyciąganie i ew. naprawę czy kupić używaną dmuchawę i po prostu zmienić.
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 22:49 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt gru 15, 2009 22:50

To fakt, najlepiej by było przygotować się na przekładkę i ciach! Tylko... czy aby nie rozsypuje się ten suwak prędkości, czy nie ma luzów. Bo po co by kupować dmuchawę.
Może by wyjąć przełącznik i połączyć w jego wtyku czarno-czerwony (zasilanie) z np. żółto-czarnym (druga szybkość) i trochę pojeździć. Jeśli mimo tego połączenia dmuchawa będzie "wariować" - przełącznik dobry i można szukać dmuchawy. Jeśli chodzić będzie poprawnie - wiadomo: przełącznik.



adams111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn sty 29, 2007 21:41
Lokalizacja: Poznań / Konin
Kontakt:

Post autor: adams111 » wt gru 15, 2009 23:14

Może oporniki w dmuchawie się potopiły ?



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » wt sty 05, 2010 19:02

Zapomniałem napisać jak rozwiązalem problem ;)
adams111 pisze:Może oporniki w dmuchawie się potopiły ?
Poczytałem później jeszcze szukając tematów ale pod innymi hasłami i udało mi się ustalić, że to bezpiecznik termiczny dmuchawy się przegrzewa i powoduje wyłączenie dmuchawy, a ta stawiała już duże opory bo się łożyskowanie zacierało.

W grę wchodziła wymiana bezpiecznika na taki na wyższą temperaturę lub ciągle smarowanie łożyska.

Obie opcje na dluższą metę są kiepskie więc kupilem za 20zł dmuchawę i wymieniłem w 15 minut. Działa bezproblemowo :)


330KM/450Nm

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości