[mk3] 2.0 jak podnieść moc bez wielkich ingerencji

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Allwall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: wt gru 30, 2008 20:22
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

[mk3] 2.0 jak podnieść moc bez wielkich ingerencji

Post autor: Allwall » pn gru 14, 2009 19:41

witam, w przyszłym tyg bedzie u mnie siedział 2.0 8v oznaczenie ABA chciałbym abyście doradzili jak podnieść moc w nim. dodam ze silnik ten był na rynek USA i ma 2 lambdy wiec nie da sie wywalić kata. myślałem nad kolektorem 4-2-1 i moze wkładka K&N, jakiś końcowy wydech inny. da sie coś jeszcze zrobić? i ile mozna wyciągnąc z seryjnych 115 koni? da rade koło 125?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3315776&highlight=#3315776

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pn gru 14, 2009 20:02

nic tylko brac sie za glowice, proting plus ostry walek i strojenie



Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » pn gru 14, 2009 20:05

Kolektor 4-2-1 barany + cały wydech wraz ze sportowym katalizatorem oraz jak bys poprawił dolot + obróbka głowicy zmiana wałków, zwiekszyc stopien sprezenia.
Osiagniesz wtedy ok 20% mocy, tylko to nie bedzie tez tanie zreszta jak profesjonalny tuning. :grin:
Najpierw sprawdził bym silnik pod katem technicznym czy wytrzyma i czy warto go robic. Bo po co sie rozczarowac jak wpakujesz nie wiadomo ile kasy a silnik sie przekreci po pewnym czasie.
Jak juz sie zdecydujesz to robił bym to u jakiegos dobrego speca który ma pojecie na ten temat.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pn gru 14, 2009 20:06

masa1988, 8v jest na jednym wałku :green_fuck:



Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » pn gru 14, 2009 20:13

imperfectCell, chodziło mi ogólnie rzecz biorac
wiem ze 2.0 8v jest na jednym wałku :green_fuck:



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pn gru 14, 2009 20:14

wiec ogolnie rzecz biorac precyzujmy swoje wypowiedzi a apropo calego tematu to jeszcze nie wsadziles 2.0 i nie nacieszyles sie moze 115 kunmi :P a juz dlubac chcesz



Awatar użytkownika
Allwall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: wt gru 30, 2008 20:22
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: Allwall » pn gru 14, 2009 20:22

nie chce go potem znów wyciągać tylko zrobić to teraz, od razu :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3315776&highlight=#3315776

Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » pn gru 14, 2009 20:22

imperfectCell, sorki ze zle się okresliłem
dokładnie jeszcze nie wsadziłes a juz chcesz robic.
Przeciesz takie 115km potrafi juz zamieszac :grin:



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt gru 15, 2009 12:54

masa1988 pisze:Przeciesz takie 115km potrafi juz zamieszac
i tu się zgodzę... koledzy napisali o tym co można zrobić tanim kosztem i w najprostszy sposób. Żeby się powygłupiać ja osobiście bym popracował nad wagą auta... wtedy tez zyskasz jakieś części sekundy w przyspieszaniu. Wyrzucić to co zbędne. Jak wyrzucisz 17 głośników, półkę całą walizkę z narzędziami z auta, większość wygłuszaczy itp... Jak śmigałeś 1,4 i miałeś 60 koni i moment rzędu 100Nm to odczujesz różnicę na serii... zadbaj o to żeby silnik był w dobrej kondycji zanim włożysz go...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 15, 2009 20:45

Dobry wałek 1200zł, porting głowicy na gotowo 800zł profesjonalnie, układ dolotowy i wydechowy liczony 2000zł na bide, czy to nadal jest tanim tuningiem mając 19 lat i kupując upragnione 115KM i szukając kilku dodatkowych koni ??



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » wt gru 15, 2009 21:25

TAZ nawet jak kolega zrobi podane mody (oczywiście robota profi) to szybko sie nacieszy moca osiagniętą w tym motorze
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 21:25 przez marol_10, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt gru 15, 2009 21:52

a nie prościej kupić ABFa?? za kasę którą wyda na silnik i mody będzie miał całego dawcę a ABfem na pokładzie i w serii 150 kucy zamiast nędznych 125....


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Allwall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: wt gru 30, 2008 20:22
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: Allwall » wt gru 15, 2009 22:04

rysiektr, 1400zł dałem, silnik, skrzynia, pedały, wybierak, serwo, pełen osprzęt, belka tył z tarczami, kompletne zawieszenie przód z tarczami 256. wiec raczej w tej cenie nie dostane abfa


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3315776&highlight=#3315776

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt gru 15, 2009 22:08

a teraz dolicz cene modów podaną przez TAZa i wyjdzie Ci ok 6kpln a za tyle kupisz mk3 po dachu z ABFem


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości