Kiedy uzywać 6 biegu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
No tu sie nie zgodze,że to"normalne" bo u niemcy bez FISa w Borze! to musiał być naprawde SKąPIEC ale ciekaw jestem tych zegarów - nie uwierzę jak nie zobaczeadams111 pisze:Ja mam Borę AJM rok 2000, skrzynia "6" i tez nie mam FISa, a jest np klimatronik i 4xel szyba...
ktoś mi kiedyś tu napisał że to dość normalne, auto było indywidualnie wzbogacane, dodam że zakupione u zachodnich sąsiadów.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Witam
Widze ze wszyscy skupili sie na silniku a tu w tym przypadku nie chodzi o silnik tylko o skrzynie. Silnik mało interesuje czy kreci sie 1200 czy 4000 obr w przypadku predkości. Wazne by miał olej dobrej jakości i tyle. A turbiny ze zmienną geometrią to jeszcze inna bajka.
A więc wracając do tematu jak wpakujesz 6 bieg przy 1200 obr to nie wisilniku jak tu ktoś napisał tylko w skrzyni robi sie masakra. Pamiętajcie panowie ze im wiekszy bieg czyli od 1 do 6 wzrastają siły w niej osiowe i promieniowe. Czyli wbrew pozorom na 1 biegu skrzynia pracuje najlżej. I jak władujesz 6 przy 1200 obr i dodasz gazu to są tak ogromne przeziązenia na łożyska ze nawet sobie tego niewyobrażacie. Pośmigasz tak pare tyś i na poczatku tylko będziesz miał wycie a pózniej wiadomo jak sie to kończy. Wiele osób o tym nie pamięta a pózniej są tego skutki. Wiadomo jakie. Ja mam BORE AJMa z 6 biegową skrzynią i uwazam ze jest to trafiona decyzja bo jak tylko osiągne ok 2300 obr na 5 biegu ładuje 6 wskakuje mi 2000 obr spalanie pk 5l prędkość ok 120- 130 i zyć nie umierać. No i wiadomo w momęcie jedziesz to i nawet z tej 6 moża wyprzedzać ale odradzam bo jak mówie im wyższy bieg i więcej mocy to masakra w szkrzyni. A więc to tylko i wyłącznie bieg trasowy a do wyprzedzania redukować jak naj niżej.
Pozdro
ZC
P.S. Mam nadzieje ze pomoge.
Widze ze wszyscy skupili sie na silniku a tu w tym przypadku nie chodzi o silnik tylko o skrzynie. Silnik mało interesuje czy kreci sie 1200 czy 4000 obr w przypadku predkości. Wazne by miał olej dobrej jakości i tyle. A turbiny ze zmienną geometrią to jeszcze inna bajka.
A więc wracając do tematu jak wpakujesz 6 bieg przy 1200 obr to nie wisilniku jak tu ktoś napisał tylko w skrzyni robi sie masakra. Pamiętajcie panowie ze im wiekszy bieg czyli od 1 do 6 wzrastają siły w niej osiowe i promieniowe. Czyli wbrew pozorom na 1 biegu skrzynia pracuje najlżej. I jak władujesz 6 przy 1200 obr i dodasz gazu to są tak ogromne przeziązenia na łożyska ze nawet sobie tego niewyobrażacie. Pośmigasz tak pare tyś i na poczatku tylko będziesz miał wycie a pózniej wiadomo jak sie to kończy. Wiele osób o tym nie pamięta a pózniej są tego skutki. Wiadomo jakie. Ja mam BORE AJMa z 6 biegową skrzynią i uwazam ze jest to trafiona decyzja bo jak tylko osiągne ok 2300 obr na 5 biegu ładuje 6 wskakuje mi 2000 obr spalanie pk 5l prędkość ok 120- 130 i zyć nie umierać. No i wiadomo w momęcie jedziesz to i nawet z tej 6 moża wyprzedzać ale odradzam bo jak mówie im wyższy bieg i więcej mocy to masakra w szkrzyni. A więc to tylko i wyłącznie bieg trasowy a do wyprzedzania redukować jak naj niżej.
Pozdro
ZC
P.S. Mam nadzieje ze pomoge.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Zimny Chirurg, ja się z tobą jednak nie zgodzę, że skrzynia cierpi bardziej niż silnik - załóżmy przy 120km/h silnik nie ma jeszcze tej mocy by przekazać to na skrzynie, to tak jak ruszanie na śliskim śniegu czy gołoledzi - z 2ki ruszysz bo silnik niema tego momentu co przy jedynce. O obciążeniu skrzyni możemy mówić jesli silnik osiagnie swój pełny moment obrotowy takie jest moje zdanie
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 21:39 przez FURMAN TDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości