Silnik, jakiś zagadkowy "przekaźnik"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » pn gru 14, 2009 23:48

Paweł Marek, jutro popatrzę :) ale i tak dzięki za tak szybki odzew ;) punkcik poleciał :)


KaBe

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 15, 2009 07:48

rezystancja czujnika na zimnym silniku 2 lub wiecej kohm w zaleznosci od temperatury plynu chlodzcego, przy temperaturze ok 5 stoppni bedzie powyzej 3 kohm
przy nagrzanym silniku do 90 stopni powinno byc 200-300 ohm
trzeba mierzyc miedzy pinem 1 i 3
wyciagnij przekaznik i przekrec kluczyk w stacyjce by zapalily sie lamki na desce, jezei uslyszysz pompe paliwowa a silnik nie odpali na benzynie to przekaznik od odciecia wtrysku, jezeli nie slchac pompy paliwowej to przekaznik resetu komputera
a tu wykres do czujnika
Obrazek



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » wt gru 15, 2009 18:09

agrala, Paweł Marek, witam rzeczywiście po odłączeniu tego przekaźnika auto nie odpalało.
ale czy po tym mam wnioskować, że działa on prawidłowo? bo według Was powinien resetować komputer po jeździe na gazie, żeby na benzynie nie miał błędów. Ale albo się tak nie dzieje, albo problem tkwi w czymś innym (np. w czujniku temperatury cieczy chłodzącej, albo w źle ustawionym tps-ie) - co Wy obstawiacie? A objawami jest to, że nie trzyma mi obrotów na benzynie, albo ledwo je utrzymuje falujące, a żeby wkręcić go na wyższe obroty trzeba pulsacyjnie dodawać gazu? Co może być przyczyną tego problemu? Świece wymienione, kopułka, palec też, sonda i silniczek krokowy również.

[ Dodano: 15 Gru 2009 17:11 ]
czy jeśli byłby źle ustawiony tps też tak samo zachowywał by się na gazie? na gazie obroty nie falują, jedynym mankamentem jest to, że musi się silnik rozgrzać, żeby utrzymywał normalnie obroty? na benzynie nawet rozgrzany gaśnie.

[ Dodano: 15 Gru 2009 17:11 ]
gdy puszczę gaz to dziwnie schodzą obroty, a samochód tak jak by szarpał? - to chyba wina źle ustawionego tpsu-prawda?


KaBe

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 15, 2009 18:14

znaczy że przekaźnik nie jest od resetu tylko od odcięcia wtrysku.
A co do usterki to przyczyn moze być wiele i powinieneś troche poszukać szukajką u dołu. Wydaje mi się że na poczatek do sprawdzenia szczelność podstawy wtrysku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » wt gru 15, 2009 18:21

Paweł Marek, a mówiłem, że autorytet i to wszechwiedzący :) hehe :) pozdrawiam :) i jeszcze raz dzięki. tak właśnie zrobię. z szukajki już korzystałem i przeczytałem większość tematów na te i podobne zagadnienia :)


KaBe

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 15, 2009 18:23

Nie czerwienie sie bo stary jestem :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » wt gru 15, 2009 20:09

Paweł Marek pisze:czujniki sa takie same
To dlaczego ja miałem w Passacie B3 silnik 1.8 AAM i miałem dwa czujniki dwupinowe na wężach?? :shock:
Czyżby silniki te różniły się osprzętem w Golfach i Passatach?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 15, 2009 20:41

Tak, etka mi pokazuje że paski mogły miec taki układ i taki. Ale czterocylindrowe golfy z tego co wiem maja wszystkie 4 pinowe


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 15, 2009 21:05

kolega zle zrozumial, jezeli nie odpala a slychac pompe paliwa to jest przekaznik od odciecia wtrysku a jak nie slychac pompy to od resetu - dzwiek pompy jest tu najwazniejszy
Z TPSem roznie bywa, zalezy jak jest podlaczona instalacja gazowa bo niektore wykorzystuja TPS a niektore nie
kolega HOMSKY kiedys napisal fotoporade jak ustawic TPS, mozesz jej poszukac i wtedy bedziesz wiedzial czy twoj TPS jest sprawny i dobrze ustawiony
Sprawdz to co Pawel Marek pisze czyli czy nie zaciaga ci lewego powietrza pomiedzy przepustnica a glowica - ale w to watpie bo wtedy nie mial by stalych obrotow na gazie
uzywasz benzyny do odpalania? jezeli nie to moze byc zapieczony wtrysk, prawdz jak wtrysk podaje paliwo, czy dobrze ropryskuje - mozliwe ze jest to wina wtrysku
moim zadniem zaplon i lewe powietrze odpada, skupilbymsie raczej na podawaniu benzyny, czyli pompa, filtr, przwody palwowe, wtrysk, cisnienie paliwa

czy ato wczesniej chodzilo dobrze na benzynie jak mialo juz zalozeone LPG?
Moze gazownicy cos namieszali przy sondzie
Przydalo by sie zdjecie silnika aby zobaczyc ktorej generacji masz instalacje gazowa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości