Dymi na Biało

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Robb_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 22:35
Lokalizacja: Tczew

Dymi na Biało

Post autor: Robb_ » pn gru 14, 2009 21:14

Witam mam problem z moim autem Vw Bora 1.9 Tdi 115 km AJM. Problem zaczął się niecały tydzień temu nie mogłem auta odpalić musiałem go długo kręcić aż odpalił. Gdy odpalil zaczął dość mocno dymic na biało gdy stoje i gdy jadę. Jest to gęsty dym nie para wodna.Gdy wcisnę mocniej gaz robi sie bardzo duża chmura dymu.Latem wymieniałem rozrząd, olej, filtry, uszczelke pod glowica ostatnio wymieniłem filtr paliwa świece. Płynu chłodniczego nie ubywa.Oleju nie przybywa.Na VAGu nie pokazuje żadnych błędów. Co to może być? Dzięki



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » pn gru 14, 2009 21:55

dym śmierdzi ropą?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 14, 2009 22:16

Tak się zastanawiam kolego w jakim stanie masz pompki u siebie bo objawy podobne do kończących się pompo-wtryskiwaczy....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Robb_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 22:35
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Robb_ » pn gru 14, 2009 22:24

W dymie lekko czuc zapach ropy ,niespalonej ropy.



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » pn gru 14, 2009 23:19

to wina uszczelniaczy na pompowtryskach,tych małych na dole przy podkladkach,ropa dostaje sie na cylindry mimo iż jest tam podkładka miedziana.gubi ciśnienie ropy i stąd problem z odpaleniem.
możesz to sprawdzić ale jest trochę roboty,wyjmujesz turbinke i zerkasz w głowice w kanały wydechowe,któryś bedzię mokry.
a jak nie lubisz dłubać to wymień wszystkie oringi na pompkach.
chyba ze wag od razu pokaże kibelpompkę



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » pn gru 14, 2009 23:39

Witam
Miałem podobny problem nawet mój mechanik postawił na walnięte turbo więc dałem do regeneracji i do tej pory mam z nią problem..ale jak zaślepiłem EGR to dymienie ustało, więc proponuję na początku zaślepić EGR a a jak to nie pomoże to rób jak koledzy piszą wyżej


pozdrawiam
powodzenia


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Awatar użytkownika
diegoxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt gru 15, 2009 01:02
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: Dymi na Biało

Post autor: diegoxxx » wt gru 15, 2009 01:10

Robb_ pisze:Witam mam problem z moim autem Vw Bora 1.9 Tdi 115 km AJM. Problem zaczął się niecały tydzień temu nie mogłem auta odpalić musiałem go długo kręcić aż odpalił. Gdy odpalil zaczął dość mocno dymic na biało gdy stoje i gdy jadę. Jest to gęsty dym nie para wodna.Gdy wcisnę mocniej gaz robi sie bardzo duża chmura dymu.Latem wymieniałem rozrząd, olej, filtry, uszczelke pod glowica ostatnio wymieniłem filtr paliwa świece. Płynu chłodniczego nie ubywa.Oleju nie przybywa.Na VAGu nie pokazuje żadnych błędów. Co to może być? Dzięki
ja napierw wym sprawdził statyczny kąt wtrysku (vag) napisz czy jak sinik się rozgrzeje dalej dymi?
pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt gru 15, 2009 01:58

Ze swojej strony mogę zasugerować aby na parę dni odpiąć wtyczkę od zaworu N239, który steruje klapą gaszącą podczas gaszenia silnika, u mnie sterownik podawał masę na N239 nawet podczas jazdy co powodowało silne dymienie na biało-szaro i totalnego muła (mimo braku jakiegokolwiek błędu, który by to potwierdzał).
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 01:59 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Robb_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 22:35
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Robb_ » wt gru 15, 2009 09:42

Turbo dmucha dobrze bodajże 1.1 bara. Mocy nie traci. Jak się rozgrzeje też kopci.
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 14:43 przez Robb_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » wt gru 15, 2009 15:36

spróbuj z EGR to jest 5 min roboty albo nawet nie :bigok: wystarczy jak wyciągniesz wężyk który dochodzi do EGR i zaślepisz go np śrubką i na tą śrubkę proponuję jeszcze dodać opaskę zaciskową :pub:


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Robb_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 22:35
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Robb_ » wt gru 15, 2009 16:52

Zaczeły występować nowe objawy auto straciło moc tak jaby przeplywomierz byl walniety na 3 biegu obroty dochodza tylko do 3 tys obrotów. Przepływomierz wymienialem jakies 3 tygodnie temu.Pasek rozrządu zaczął jakby się ślizgać i piszczec , silnik się bardzo mocno trzesie.
Tutaj filmik jak pracuje silnik:


Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 17:06 przez Robb_, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt gru 15, 2009 17:18

odepnij tę wtyczkę z N239, nic Cię to nie kosztuje i sprawdź pozycję klapy gaszącej po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy EGR.
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 21:36 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

waldeklubon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 18:40
Lokalizacja: Poznan

Post autor: waldeklubon » wt gru 15, 2009 17:22

Witam mam podobny problem może mi ktoś z kolegów napisać ktora to wtyczka N239?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt gru 15, 2009 17:25

waldeklubon pisze:ktora to wtyczka N239?
Ty nie masz elektrozaworu N239 bo klapa gasząca w Twoim silniku jest sterowana silniczkiem elektrycznym V157 i to od tego silniczka musisz odpiąć wtyczkę ale najpierw zdejmij wąż powietrza doładowanego i sprawdź pozycję klapy gaszącej :
tak to wygląda u Ciebie i klapa powinna być ułożona poziomo jak na foto w poniższym linku :
http://obrazki.elektroda.net/3_1234540479.jpg
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 8fa0622620
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 17:58 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 192 gości