Post
autor: Lipek81 » pn gru 14, 2009 22:23
BeEerT, podłącz miernik do przewodów pompki spryskiwacza. Sprawdź, czy pojawia się tam napięcie przy próbie uruchomienia spryskiwacza przedniego.
Jeżeli tak - podłącz pompkę na krótko do aku (odłącz przewody z instalacji) - jeżeli zadziała, to zamień przewody (+ z - ) i znowu podłącz - powinno pryskać na druga szybę - jeżeli to się nie uda, pompka uszkodzona.
Jeżeli nie pojawiało się napięcie, lub było np. niskie - włącz zapłon, zmierz miernikiem, czy na jednym z przewodów nie ma zwarcia do masy (woltomierz podłącz między +12V z aku i ten przewód, jak będzie zwarcie do masy, to miernik wyświetli napięcie aku). Jak nie wyświetlił żadnego napięcia, to sprawdź, czy ten sam przewód nie ma zwarcia do +12V (podłącz miernik miedzy mase aku i ten przewód - jak będzie zwarcie, to wyświetli napięcie aku). Powtórz tę sama czynność dla drugiego przewodu pompki. Jeżeli wyszło gdzieś Tobie, że jest zwarcie do masy, lub +12V - pomimo, że manetka nie była ruszana, to odłącz manetkę i jeszcze raz sprawdź - jeżeli zwarcie zniknęło, to manetka do naprawy/wymiany. Jeżeli zwarcie dalej występuje, to uszkodzona instalacja.
Jeżeli na obu przewodach nie ma zwarcia ani do +12V ani do masy - to odłącz manetkę i podłącz do przewodów zielono-białego i zielono-czerwonego napięcie (na jeden z przewodów +, na drugi -). Pompka powinna zadziałać. Potem zamień przewody (+ z -) i znowu podłącz - pompka powinna zadziałać. Jeżeli tak się stanie, to manetka do naprawy/wymiany. Jeżeli nie, to uszkodzenie w instalacji.
[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 21:25 ]
Bakamura, zrób dokładnie to co opisałem wyżej. Ogólnie porada uniwersalna, w przypadku każdej usterki spryskiwaczy w mkII z jednym zbiorniczkiem płynu.