Wyciek wody do oleju???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
erdallvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 16, 2009 23:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wyciek wody do oleju???

Post autor: erdallvw » pn gru 14, 2009 23:40

Witam mam problem związany z olejem. Mianowicie sprawdzając ostatnio poziom oleju zauważyłem na miarce jest takie jakby roztopione masło, taki płyn lekko żółtawy. Następnie odkręciłem korek wlewu oleju i na korku to samo. Wytarłem wszystko do czysta korek i miarkę. Kilka dni później sprawdziłem ponownie i tym razem "masło" było tylko na korku a na miarce już nie. Słyszałem opinię że może być to wyciek wody do oleju. Czy jest taka możliwość? Dodam że ubywa mi płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i co jakiś czas muszę dolewać a nie zauważyłem nigdzie przecieków. Ponadto ostatnio zaczęła mi migać i pikać kontrolka oleju ale tylko wtedy gdy osiągam prędkości około 100 km/h. Jeżeli zwolnię kontrolka się wyłącza lub też nie i pika cały czas nawet jak się zatrzymam. Przestaje po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika. Czy te objawy maja coś wspólnego z tematem czyli wyciekiem wody do oleju??? Proszę o pomoc...


Lolek

Awatar użytkownika
Danijel
youngtimer
youngtimer
Posty: 1170
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Danijel » pn gru 14, 2009 23:44

Moim zdaniem masz do wymiany uszczelkę pod głowicą.



Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: forevwers » pn gru 14, 2009 23:49

Danijel pisze:Moim zdaniem masz do wymiany uszczelkę pod głowicą.
nie koniecznie:)

jesli malo jezdzisz to tak bedziesz mial. to normalne ze przy niskich temperaturach i krotkich trasach zbiera sie ten nagar na korku. jesli byla by to uszczelka to na bagnecie tez bys mial po kilku dniach no i by ci ubylo plynu i przybylo oleju.



Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » pn gru 14, 2009 23:51

Najprawdopodobniej posypała się uszczelka pod głowicą i puszcza gdzieś między kanałem wodnym a olejowym proponowałbym Ci nie lekceważyć tego i wziąść się za wymianę zwłaszcza że już zapala ci się olej z powodu słabego smarowania ( ciśnienia ) dalsza jazda na pewno zakończy żywot silnika -z czym wiążą się większe koszta



Awatar użytkownika
Danijel
youngtimer
youngtimer
Posty: 1170
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Danijel » pn gru 14, 2009 23:54

zychu4 pisze: jesli malo jezdzisz to tak bedziesz mial. to normalne ze przy niskich temperaturach i krotkich trasach zbiera sie ten nagar na korku. jesli byla by to uszczelka to na bagnecie tez bys mial po kilku dniach no i by ci ubylo plynu i przybylo oleju.
zgadza sie, ale po zagrzaniu silnika to ''masło'' by znikneło, a kolega pisze ze miga mu juz olej wiec chyba nie z powodu krótkich przebiegów...



Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: forevwers » wt gru 15, 2009 00:02

Danijel pisze:
zychu4 pisze: jesli malo jezdzisz to tak bedziesz mial. to normalne ze przy niskich temperaturach i krotkich trasach zbiera sie ten nagar na korku. jesli byla by to uszczelka to na bagnecie tez bys mial po kilku dniach no i by ci ubylo plynu i przybylo oleju.
zgadza sie, ale po zagrzaniu silnika to ''masło'' by znikneło, a kolega pisze ze miga mu juz olej wiec chyba nie z powodu krótkich przebiegów...
mimo wszystko mysle ze nie jest tak zle. jak mi padla uszczelka (kanal wodny-kanal olejowy) to na bagnet byl bialy az tak ze sie go wyciagnac nie dalo. pierwsze co to sprawdz czy ci oleju nie przybywa i czy w zbiorniczku wyrownawczym nie widac plamek oleju. jesli sa to uszczelka na 100% (w 2 strone to tez dziala:) )



Awatar użytkownika
erdallvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 16, 2009 23:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: erdallvw » wt gru 15, 2009 00:07

Jestem posiadaczem Golfa od wakacji i właśnie przed wakacjami poprzedni właściciel wymieniał uszczelkę pod głowicą na nową... Możliwe że jej żywotność jest tak krótka? Wychodziło by na to że uszczelka ma nieco ponad pół roku...


Lolek

Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » wt gru 15, 2009 10:59

erdallvw pisze:Jestem posiadaczem Golfa od wakacji i właśnie przed wakacjami poprzedni właściciel wymieniał uszczelkę pod głowicą na nową... Możliwe że jej żywotność jest tak krótka? Wychodziło by na to że uszczelka ma nieco ponad pół roku...
a jesteś pewien co do fachowości tej naprawy ( ostatnio właśnie miałem podobny przypadek klijent miał ponoć robioną uszczelkę kilka miesięcy temu a dalej miał ewidentne objawy uszczelki po ściągnięciu głowica poszła do prześwietlenia - sprawdzenia szczelności i okazało się że jest pęknięta po prostu fachowiec odwalił fuszerkę a wykasował go .... szkoda słów ) a jeżeli piszesz że ubywa ci płynu a niema wycieku w misce masz ''majonez'' to tu za bardzo niema co kombinować



adam GTI1.8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 30, 2009 12:18
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: adam GTI1.8 » wt gru 15, 2009 17:21

umnie w golfie bylo tak ze chlodnica leju byla walnieta i tez takie objawy sa.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 295 gości