Silnik, jakiś zagadkowy "przekaźnik"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Silnik, jakiś zagadkowy "przekaźnik"

Post autor: krzysiiekb » pn gru 14, 2009 18:56

Witam.

Czy na podstawie tego numeru jesteście w stanie powiedzieć mi jaki dokładnie mam silnik?
Bo nie wiem czy jest 75KM czy 90KM? Obrazek

[ Dodano: 14 Gru 2009 17:58 ]
Co to za przekaźnik na tych zdjęciach i czemu on służy?
Obrazek Obrazek


KaBe

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 14, 2009 19:34

rzekaznik jest olozony, najprawdopodobniej przez gaziarzy, pewnie sluzy do resetu kompa
mysle ze po tym nr mozna dojsc za pomoca etki ale mozliwe ze wyskoczy ze ta glowica byla montowana w kilku silnikach
lepiej podaj oznaczenie jake jest wybite nizej na bloku silnika



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » pn gru 14, 2009 19:39

agrala, mógłbyś pokazać jakoś dokładniej w którym miejscu mam szukać tego oznaczenia? bo muszę się dowiedzieć jaki mam silnik. nie widziałem tam innego numeru, ale było ciemno. jak możesz to zaznacz na jakimś rysunku gdzie konkretnie mam szukać tego oznaczenia które wyjaśni mi jaki mam motor?

a co do tego przekaźnika to spisać to co na nim napisane i wklepać w google? a mógł się wywalić taki przekaźnik od resetu kompa i dlatego źle działa mi na paliwie gdy przerzuce z gazu?

[ Dodano: 14 Gru 2009 18:39 ]
agrala, jeśli byłby uwalony ten przekaźnik od resetu kompa to gdzie mogę szukać takiego żeby kupić nowy?


KaBe

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 14, 2009 19:48

Obrazek
wydaje mi sie ze masz silnik 1.8 - swiece zaplonowe od strony chlodnicy - wiec rysunek nr2
kod jest wybity na bloku silnika zaraz pod glowica chyba pomiedzy druga a trzecia swieca, zaraz przy kruccu od wody, jest tam takie specjalne pole
jezeli to jest przekaznik od resetu to nie odpalisz bez niego auta, wyjmij go i zobacz czy odpali bez niego
mozesz go rozebrac i po stykach bedzie wiadomo jaki kupic, wazne jest tylko zeby zgadzalo sie roztawienie nozek i pozycja styku roboczego

[ Dodano: 14 Gru 2009 18:56 ]
Obrazek
masz jeszcze oznaczenia silnikow, moce i roczniki ich montazu zebym nie musial jeszcze pozniej Ci wklejac



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » pn gru 14, 2009 20:03

agrala, jutro poszukam po południu tego numeru na silniku. to mi powiesz czy mam 75 czy 90 KM.
a co do przekaźnika to na gazie nie odpalę auta czy na paliwie jak to ten cały reset kompa?
dlaczego stosują taki przekaźnik resetu kompa, czemu to ma służyć?


KaBe

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pn gru 14, 2009 20:10

krzysiiekb, nie masz oznaczenia na naklejce na pokrywie rozrządu lub w bagażniku ?
Ewentualnie wklej zdjęcie całego silnika żeby było widać węże płynu chłod. idące do głowicy.
AAM 75KM i ABS 90KM mają inne czujniki, łatwo poznać.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 14, 2009 20:14

nie odpalisz ani na gazie ani na benzynie
sluzy do odlaczania zasilania sterownika silnika, odcina on zasilanie podane na pamiec sterownika. Po wylaczeniu zaplonu przekaznik odcina zasilanie i sterownik gubi pamiec kasujac wszystkie bledy jkaie nalapal jezdzac na gazie, wtedy jak odpalasz na benzynie to sterownik nie ma bledow w pamieci i silnik powinien chodzic nomalnie
Gdyby nie bylo przekanika to po dluzszej jezdzie na gazie mulilby sie jezdzac na benzynie
Wyciagnij przekaznik to sie dowiesz czy jest do rsetu
Jezeli masz emulator sondy lambda to wtedy nie montuje sie przekaznika bo sterownik nie bedzie lapal bledow, pod warunkiem ze elumacja jest poprawnie ustawiona co nie czesto sie zdarza



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » pn gru 14, 2009 20:15

ordy, a mógłbyś powiedzieć czym różnią się te czujnik ABS od AAM?

[ Dodano: 14 Gru 2009 19:15 ]
jutro postaram się zrobić takie foto


KaBe

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pn gru 14, 2009 20:43

W AAM jest czujnik temperatury 251 919 501D dwustykowy zielono/czarny.
W ABS jest już czujnik czterostykowy 357 919 501A zółto/czarny.

Czujniki są na górnym wężu płynu chłodniczego, łatwo rozpoznać.



Awatar użytkownika
Arojan1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:59
Lokalizacja: Ochaby Wielkie
Kontakt:

Post autor: Arojan1 » pn gru 14, 2009 22:41

a to ciekawostka ja mam 1.8 AAM i mam żółto czarny 4 pinowy :bajer:


Aro

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » pn gru 14, 2009 22:46

Arojan1, hmmm... no to ja już nic nie rozumiem...
po czym mam poznać? bo nie mam żadnych karteczek, wpisów w książce ani nigdzie ile mam kucy... ale sprawdze jeszcze ten numer na silniku o ile go znajdę


KaBe

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 14, 2009 23:01

krzysiiekb, czujniki sa takie samekrzysiiekb, w bagażniku powinna być taka nalepka patrzyłeś tam? Chodzi o to że silnik AAM, ABS i ADZ bo zapewne któryś z tych trzech masz sa bardzo podobne, więc najlepiej po wlepce odczytać, po numerze na silniku pod przednim króćcem płynu chłodzącego, możesz dać fotki silnika ale tu ciężko będzie odróżnic bo rożnice sa w kolektorze wydechowym którego nie widać. AAM ma cieńszy wydech 45 a ABS i ADZ 50 mm. A jak chcesz być już całkowicie pewien a sposoby które podałem zawiodły to musisz podnieść lub zdjąć plastyk na podszybiu (tam gdzie silnik wycieraczek i odczytać numery ze sterownika silnika, wtedy dostaniesz info na bank pewne.

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 10:01 pm ]
Numer ten mozna też Vagiem czyli komputerem odczytać - ale to już pewnie za kasę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » pn gru 14, 2009 23:33

Paweł Marek, już znalazłem w książce pojazdu numer silnika, który zaczyna się od ABS i tak dalej jakieś cyferki więc na to wygląda, że mam ABS-a chociaż tego nie odczuwam...
dzięki wielkie za odpowiedź...
przepraszam, że pytam w tym temacie, ale skoro odezwał się już taki autorytet jak Ty to chciałbym z tego faktu skorzystać i spytać jak mogę sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej? w którym miejscu dokładnie mam się wpiąć miernikiem i jakie powinienem otrzymać wskazania, żebym był pewny, że czujnik działa prawidłowo i jest sprawny?
z góry dzięki za odpowiedź\
pozdrawiam kolego


KaBe

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 14, 2009 23:43

a tam żaden autorytet tylko dużo siedzę na forum to i dużo mam punktów. Czujnik ma cztery piny jest na króćcu wychodzącym z głowicy do weża od chłodnicy. Zdejm mu wtyczkę i mierz opory między pinami dwoma z czterech pinów przy roznych temperaturach, numerów pinów ne pamietam, znajdziesz je jak również normy oporów szukajką u dołu strony
A przekaźnik o który pytałeś albo realizuje odcięcie zasilania sterownika po wyłączeniu zapłonu jak wyżej koledzy piszą , albo służy do odcięcia wtryskiwacza benzyny przy pracy na LPG. Konkretnie nie da się napisać, trzeba by patrzec dokładnie do czego z niego kable idą.,


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości