błąd zaworka odcinającego paliwo n109

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

błąd zaworka odcinającego paliwo n109

Post autor: brynol » ndz gru 13, 2009 23:15

dziś auto przeszło w tryb awaryjny, vag pokazał błąd 01237 czyli o tym zaworze n109 i jakiś błąd o rurze rozgałęziającej (ale on sie dal skasować)
natomiast o n109 cały czas wraca.
z forum wynika ze można spróbować wyczyścić ten zaworek co jest w pompie.
a niestety porada nie działa ze zdjęciami ( http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=obrotami )
1. ma ktoś może zdjęcie na którym jest to jakoś sensownie zaznaczone?
chociaż z której strony się to odkręca itp

2. mam jeszcze pytanie odnoście kąta wtrysku, czy po wymianie/czyszczeniu tego zaworka trzeba coś ustawiać?
czy wystarczy to poskładać i wszystko zostaje jak było?

3. może wchodzi w tryb awaryjny przez odcięcie zapłonu, bo wiem ze w aucie jest, ale nie mam pojęcia co dokładnie odcina no i nie mam się jak dowiedzieć jedynie zostanie kopanie w kabelkach??


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz gru 13, 2009 23:27

01237 Zawór odcięcia paliwa N109
-> Uszkodzony zawór N109.
-> Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie z masą.
Sprawdź przekaźnik,może zimne luty.
Przekaźnik jest za bezpiecznikami.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz gru 13, 2009 23:31

roman58 pisze:01237 Zawór odcięcia paliwa N109
-> Uszkodzony zawór N109.
-> Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie z masą.
no wiem wiem co to za blad tylk wlasnie nie wiem jak z wymiana/ czyszczeniem/
roman58 pisze:Sprawdź przekaźnik,może zimne luty.
Przekaźnik jest za bezpiecznikami.
przekaznik 109 nowy jest, ma ok 2 tygodni, placilem za niego 19 zl wiec podejrzewam ze najgorszej jakoscie nie jest.

auto odpala normalnie tylko obroty skacza do 2k i notlauf caly czas, blad wraca po kasowaniu odrazu na odpalonym


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn gru 14, 2009 01:50

w tym linku masz fotki oraz opis co i jak zrobić :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287769
niczego nie trzeba ustawiać ani zmieniać jeśli chodzi o parametry pompy wtryskowej.


Obrazek

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn gru 14, 2009 16:54

Sztomel, dzieki wielkie, o to chodzilo :D
mam jeszcze pytanie tak dla potwierdzenia.
rozloze i zloze i powinno smigac, tzn nic sie nie przestawi typu kat wtrysku ani dawka paliwa i co tam jeszcze jest to przestawienia
+


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn gru 14, 2009 17:43

nic się nie przestawi, to jest zawór odcinający paliwo



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn gru 14, 2009 22:43

damcio151,
dzieki wielkie.
wyczyscielem zawor w benzynie ekstrakcyjnej no i po rozgrzaniu silnika na postoju d0 80 st (wg wskazan VAGa) blad nie powracal i wszyzstko dzialalo jak powinno.
jutro bede jechal 40 km to sprawdze czy aby napewno sie naprawilo.
generalnie zaworek byl czysty tylko wydaje mi sie ze ta gumka co jest na okolo tego plastiku uciekla gdzies i dlatego byl blad, no ale jutro dam znac jak przetestuje na trasie

[ Dodano: 15 Gru 2009 21:49 ]
wszystko ok z autem jak narazie.
bledu nie ma, po 60 km chodzi jak dawniej
dzieki


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości