Kiedy uzywać 6 biegu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kiedy uzywać 6 biegu?
Witam,
Może dla niektórych pytanie może wydać się śmieszne.
Od niedawna mam Golfa IV 115KM 1.9 TDI, skrzynia 6 biegów, hatchback. Kiedy mogę używać 6 biegu? tzn. przy jakich obrotach, prędkości nie będę szkodził silniczkowi. Kiedy jadę 100 km/h mam na 6 biegu około 1800 obr/min. Czy mogę tak jeździć w trasie? Na 5 biegu mam około 2000 obr/min. przy tej samej prędkości.
Może dla niektórych pytanie może wydać się śmieszne.
Od niedawna mam Golfa IV 115KM 1.9 TDI, skrzynia 6 biegów, hatchback. Kiedy mogę używać 6 biegu? tzn. przy jakich obrotach, prędkości nie będę szkodził silniczkowi. Kiedy jadę 100 km/h mam na 6 biegu około 1800 obr/min. Czy mogę tak jeździć w trasie? Na 5 biegu mam około 2000 obr/min. przy tej samej prędkości.
diesel power
Re: Kiedy uzywać 6 biegu?
Pomyśl o tym, że masz turbine VNT i ciągle niskie obroty sa niewskazane co może spwoodować później notlauf- a tak najlepiej jeździc od wartości maksymalnej momentu obrotowego dla danego silnikaszatanus pisze:Witam,
Może dla niektórych pytanie może wydać się śmieszne.
Od niedawna mam Golfa IV 115KM 1.9 TDI, skrzynia 6 biegów, hatchback. Kiedy mogę używać 6 biegu? tzn. przy jakich obrotach, prędkości nie będę szkodził silniczkowi. Kiedy jadę 100 km/h mam na 6 biegu około 1800 obr/min. Czy mogę tak jeździć w trasie? Na 5 biegu mam około 2000 obr/min. przy tej samej prędkości.
Mój maksymalny moment obrotowy 285 Nm jest osiągany przy 1900 obr/min. czyli wynika że dolny zakres sięga.
Z porad, które czytałem na tym forum o stylu jazdy Dieslem wynika, że najlepiej utrzymywać obroty między maksymalnym momentem a maksymalną mocą. Czyli jak jeżdżę autkiem i zmieniam biegi na wyższe na około 2000 obr/min to nie robię krzywdy wielkiej silnikowi?
BTW. Było napisane, że taki styl jazdy to tzn. PSJ ale ja już przy 1900 obr/min mam ten maksymalny moment.
@mettenos: a w jakim dziale mógłbym się o to zapytać. To mój problem z dieslem
Z porad, które czytałem na tym forum o stylu jazdy Dieslem wynika, że najlepiej utrzymywać obroty między maksymalnym momentem a maksymalną mocą. Czyli jak jeżdżę autkiem i zmieniam biegi na wyższe na około 2000 obr/min to nie robię krzywdy wielkiej silnikowi?
BTW. Było napisane, że taki styl jazdy to tzn. PSJ ale ja już przy 1900 obr/min mam ten maksymalny moment.
@mettenos: a w jakim dziale mógłbym się o to zapytać. To mój problem z dieslem
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 13:38 przez szatanus, łącznie zmieniany 1 raz.
diesel power
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Tu się do końca nie zgodze. Oczywiście maksymalny moment występuje już przy ok. 1900-2000 obr/min, ale przy maksymalnym obciążeniu.Pomyśl o tym, że masz turbine VNT i ciągle niskie obroty sa niewskazane co może spwoodować później notlauf- a tak najlepiej jeździc od wartości maksymalnej momentu obrotowego dla danego silnika
To czy można poruszać się w niskim zakresie obrotów zależy od wielu czynników (nachylenia jezdni, masa całkowitej auta, oporów powietrza itd.).
Jeżeli masz MFA to porównaj chwilowe spalanie na 5 i 6 biegu przy tej samej prędkości (sam ocenisz na którym biegu opłaca się poruszać )
...a ja palę gume na wstecznym ;]
Tylko jazda super oszczednościowa licząc każdy grosz kończy sie po czasie wyciaganiem turbiny na stól, konstruktorzy samochodów ekologiczny np. VW z dopiskiem blue maja wskaźnik kiedy zmieniac biegi, znajomy kupił takiego Passata w tym roku ( dłuzsze biegi- w sumie żadko przekraczał 2,5 tys obr ) jako nowy i po 12 tys km okaząło sie ze turbina sie zapiekła wiec poza gwarancja oszczednosci beda mniejsze niz koszty naprawydarkjustice pisze:Tu się do końca nie zgodze. Oczywiście maksymalny moment występuje już przy ok. 1900-2000 obr/min, ale przy maksymalnym obciążeniu.Pomyśl o tym, że masz turbine VNT i ciągle niskie obroty sa niewskazane co może spwoodować później notlauf- a tak najlepiej jeździc od wartości maksymalnej momentu obrotowego dla danego silnika
To czy można poruszać się w niskim zakresie obrotów zależy od wielu czynników (nachylenia jezdni, masa całkowitej auta, oporów powietrza itd.).
Jeżeli masz MFA to porównaj chwilowe spalanie na 5 i 6 biegu przy tej samej prędkości (sam ocenisz na którym biegu opłaca się poruszać )
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Nie mam MFA. . Nie chodzi mi o super oszczędność. Chcę jeździć z głową tak jak powinno się jeździć żeby silnik mi długo służył. Wydałem sporo kaski na te auto kupując go i chcę o niego dbać. W instrukcji jedyne co napisali, że jak na biegu jest poniżej 1200 obr/min to zmienić na niższy bieg i tyle.
Ja raczej jeżdżę mieszanie czasami zredukuję i dam w kopyto podciągnę na 3000, 3500 obr/min ale ogólnie w trasie na stałej prędkości trzymam około 2000-2200 obr/min.
Ja raczej jeżdżę mieszanie czasami zredukuję i dam w kopyto podciągnę na 3000, 3500 obr/min ale ogólnie w trasie na stałej prędkości trzymam około 2000-2200 obr/min.
diesel power
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 46 gości