Moja przygoda z VAG-COM i kontrolką ABSu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

parzol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr gru 09, 2009 21:15
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Moja przygoda z VAG-COM i kontrolką ABSu

Post autor: parzol » ndz gru 13, 2009 21:36

Witam.

W moim świeżo zakupionym Golfie 3 postanowiłem podpiąć sobie kabelek do kontroli. Zakupiłem to cudo: http://allegro.pl/item836937426_interfe ... sb_pl.html

Oczywiście znając moje szczęście za cholerę nie umiem tego uruchomić. Teoretycznie sterowniki zainstalowane (próbowałem na 2 laptopach) ale ciągle mi wyskakuje, że brak interfejsu. Nic. Poddałem się. Zanoszę laptop i kabel do domu. Chcę jechać do garażu i... patrzę, że nagle świeci mi się CIĄGLE kontrolka ABsu :| Szok! Co to oznacza? Miał ktoś podobny przypadek? Rozumiem, że coś zepsułem - tylko co? :)

Auto jedzie normalnie - nie widzę innych różnic poza świecącą kontrolką.

Z góry dzięki za pomoc i ewentualną krytykę moich poczynań :D
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 21:38 przez parzol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz gru 13, 2009 21:46

Wpierw należy odpalić program mając włączony kabel ale bez połączenia się z autem! W tym trybie, w dziale "Options" ustawiamy porty na 3 lub 4, zależnie od tego który port "lubi" kabelek. Dopiero wówczas testujemy z autem. Ewentualnie szybkość transmisji.
Bodaj na stronach Viakena jest instrukcja, na forum także mnóstwo - czyli poczytać i poustawiać bez auta, potem zdiagnozować kody błędów ABS-u i je wykasować.
Nie martw się, Kolego! Będzie dobrze, ja mam chyba identyczny chociaż od innego sprzedawcy i działa.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz gru 13, 2009 21:50

Zico63b pisze:potem zdiagnozować kody błędów ABS-u i je wykasować
nie ma potrzeby ,przy sprawnym układzie aktywuje się sam,pomimo zapisanych błędów.



parzol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr gru 09, 2009 21:15
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: parzol » ndz gru 13, 2009 21:52

Kurcze tak to jest jak nie dają mi instrukcji do kabla :) Bałem się, że zaświeciła się przez to iż cały czas miałem kabel podpięty w auto i włączony silnik. Ustawiałem, kombinowałem i myślałem, że to przez to. Tym bardziej że nawet winda mi się raz zawiesiła ;) Rozumiem więc, że na dłuższą metę nie zepsułem ABSu :D Ufff...


Pozdrawiam. :kufel:



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz gru 13, 2009 21:55

parzol pisze: Rozumiem więc, że na dłuższą metę nie zepsułem ABSu Ufff...
nie wiadomo co tam robiłeś,przed się ABS nie palił.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz gru 13, 2009 21:56

edzio pisze:
Zico63b pisze:potem zdiagnozować kody błędów ABS-u i je wykasować
nie ma potrzeby ,przy sprawnym układzie aktywuje się sam,pomimo zapisanych błędów.
Jasne! ABS będzie działał bo nie jest "popsuty"; tylko chodzi o to by kontrolkę Koledze potem zgasić :bigok:


...żeby mimo woli ABS dezaktywował? Bez poprawnego połączenia by się dało? Może tylko jakiś głupi błąd od "kiwania" sprzętem bez właściwych nastawów.
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 21:59 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz gru 13, 2009 21:59

normalnie gaśnie sama,jeżeli np. masz uszkodzony czujnik i kontrolka pali,wymieniasz na sprawny włączasz zapłon i gaśnie abs działa.

[ Dodano: 13 Gru 2009 21:04 ]
Może jaki zbieg okoliczności,że zapaliło kontrolkę.Miałem taki przypadek,samochód 2008 rok 15 tyś przebiegu stał w warsztacie w innym celu,nagle po odpaleniu zapaliło kontrolkę abs,szybka diagnoza wykazała uszkodzony czujnik ot tak z siebie.I faktycznie trzeba było wymienic.



parzol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr gru 09, 2009 21:15
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: parzol » ndz gru 13, 2009 22:05

Wiem, że normalnie gaśnie. Zawsze gasła :) Tylko teraz świeci się ZAWSZE :(



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz gru 13, 2009 22:12

parzol pisze:Wiem, że normalnie gaśnie. Zawsze gasła :) Tylko teraz świeci się ZAWSZE :(
E tam nie ma powodów do paniki ,masz już fejsa,za ok tydzień uda ci się go uruchomic,następny na naukę diagnostyki ,a więc za ok 2-3 tygodni wszystko wróci do normy. :majkel:



parzol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr gru 09, 2009 21:15
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: parzol » ndz gru 13, 2009 22:26

Tydzień na uruchomienie? Daje temu kablowi jeszcze 24h potem będzie wyglądał jak Najman po walce z Pudzianem :jezor:

[ Dodano: 14 Gru 2009 10:43 ]
Ok! Udało się z Polskim VAG :bajer:

A to wyniki badań. Najpierw ABS:
285Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
290Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
290Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
290Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 uszkodzenie mechaniczne - BŁĄD SPORADYCZNY
A tutaj silnik:
1262Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75 przerwa lub zwarcie do masy
553Przepływomierz masowy powietrza-G70 nieprawidłowy sygnał
Dodam, że auto mi dzisiaj nie odpaliło - jakby za słaby aku! Zaraz go podepnę jednak chciałbym najpierw usłyszeć wasze opinie na temat błędów. Czy mogą one być spowodowane jedynie niskim napięciem aku?


Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości