sposób na wymiane sondy w rp

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawelekk24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
Lokalizacja: NGO/WWL

sposób na wymiane sondy w rp

Post autor: pawelekk24 » ndz gru 13, 2009 21:31

jak najlatwiej wymienic sonde w rp bo mam do wymiany i chcialbym sprubowac wymienic sam bo mechanik za odkrecenie sondy zazyczyl 200zl niestety nie mam tyle



greg

Post autor: greg » ndz gru 13, 2009 21:37

włazisz pod auto , wypinasz wtyczkę, wykręcasz sondę i wkręcasz nową - nie bardzo rozumiem w czym masz problem



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » ndz gru 13, 2009 21:37

pawelekk24, dwie bańki to trochę chora cena, ja płaciłem 50zł, bo sam nie dałem rady tej sondzie - zaspawała się od starości.
Trzeba dobrze popsikać odrdzewiaczem i próbuj odkręcić - ciężka robota i najlepiej jedź do jakiegoś normalnego mechanika który powie normalną cenę...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

pawelekk24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
Lokalizacja: NGO/WWL

Post autor: pawelekk24 » ndz gru 13, 2009 21:45

problem jest taki ze slaby dostep jest do niej a kanalu nie mam a sam chyba nie zdolam jej wykrecic skonczylo sie na pobdzieranych rekach zastanawialem sie czy nie lepiej bedzie wspawac srube przed katalizatorem na sonde ciekawo czy dzialala by jak powinna


mój golfik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=289702

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz gru 13, 2009 21:49

ee w rp nietrzeba kanału,idzie ciezko ale od góry da rade.podstawa popsikac i dobry klucz.jak dlamnie to paranoja z tymi 200zl



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » ndz gru 13, 2009 21:49

pawelekk24, nie kombinuj bo może spalanie drastycznie podskoczyć, popytaj mechaniorów innych za ile to wykręcą...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz gru 13, 2009 22:34

ja wykrecalem u kumpla pod domem w zime w nocy... z góry , narzedzia : klucz , rurka młotek.. :

udało sie..
od dołu ... ciezko :) moze byc zapieczona ta sonda... wiec moze sie zdarzyc tak, ze wykreci sie bez gwintu.. albo wogol ni ruszy , wiec najpierw popsikaj jakims swinstwem na zapieczenia.a pozniej jazda.. :)

ja nic nie zdejmowalm, tak jak auto stoi tak sie dorwalem do sondy , troszke sie trzeba było nagimnastykowac, uwazac na przewody hamulcowe, na kabelki , wtyczki ( w zime nie trudno zeby cos pękło.. ) , nasadzilem płaskie oczko na sonde ( fajnie by było, zeby klucz był jak najbardziej płaski.. bo wygięcie przeszkadza.. jak załozyłem to przytknałem rurke , pare strzałów młotkiem i pusciła.. niestety sonda juz była z gwntem spaprana.. wiec jak mi następna padła sonda... to praktycznie wypadła sama.. w srodku nie było gwintu, zeby nagwintowac to musialem wyjmowac kokletor ( byc moze udałoby sie bez tego.. :) , po drodze wiele trudnosci ( szpilki poukręcane itd.. uszczelki nowe ) takze roboty jest sporo.. a wykręcenie sondy przez szpeca jak naprawde juz sie nie chce, to w takim przypadku wyjmowania kolektora.. mysle ze kolo 100 zł mozna liczyc.. ja przynajmniej tyle bym wziął, za zdjęcie, odkrecenie kolektorów ( supr połączenia na sprezyny ) itd :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

pawelekk24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
Lokalizacja: NGO/WWL

Post autor: pawelekk24 » ndz gru 13, 2009 22:44

chyba odpuszcze bo po dzisejszym dniu mam rece poszatkowane bede myslal puzniej narazie wogule odcielem ja teraz choc obroty nie szaleja moze bylo by prosciej jakbym wogule zdjal kolektor ssacy w audi 80 siedziala przy kat dostep byl dobry a tu wsadzili w cholerny kolektor


mój golfik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=289702

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz gru 13, 2009 22:48

pawelekk24 pisze:moze bylo by prosciej jakbym wogule zdjal kolektor ssacy
tez mozna :) wiecej miejsca jest, widac sonde jak na dłoni.. mozesz zrobic jeszcze jedno.. jak juz sciagniesz ssacy to popsuj tyły sondy jakimis szczypcami itd,,, tak zeby mozna było załozyc nasadke na sonde.. porzadna grzechotka i na pewno pusci... cos :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

pawelekk24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
Lokalizacja: NGO/WWL

Post autor: pawelekk24 » ndz gru 13, 2009 22:52

ok wiec jutro bede sciagal mam nadzieje ze latwo zejdzie


mój golfik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=289702

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz gru 13, 2009 23:03

zaopatrz sie w cierpliwosc :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz gru 13, 2009 23:22

w kpl. sondy powinien byc taki smar tawot grafit niewiem co to jest ale posmaruj gwint sondy tym przed przykreceniem jej



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1475
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn gru 14, 2009 01:23

Panowie chodzi mi auto po odpaleniu na 2-3 gary(szczególnie jak zimny), czuc paliwem z rury, mam wrazenie ze ma za bogatą mieszanke. Odcinka przy 5 tys. obrotów ( a raczej takie pierdzenie) jak odejme trochę gazu to idzie dalej. Zmierzyłem napięcie na zwykłym wskazówkowym mierniku i było 0,3V-możliwe ze miernik nie wyłapał skoków napięcia.
Może to być winna sonda lambda?


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

pawelekk24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
Lokalizacja: NGO/WWL

Post autor: pawelekk24 » pn gru 14, 2009 03:51

jak zimny silnik to sonda nie dziala dopuki nie nagrzeje sie sprawdz swiece kable vn palec i kopulke mozesz miec przebicie najlepiej otworz maske jak jest ciemno bedzie mozna dostrzec iskry kolo swiec ewentualnie wogule sonde odlacz kleme z aku na kilkanascie minut i zobacz co bedzie wtedy.
Ja odlaczylem sonde wogule i zresetowalem kompa jest duza poprawa tylko pewnie bedzie palil duzo no i nie dziala mi teraz istalacja gazowa bo mam bingo M a ona musi miec sprawna sonde chyba ze zaloze srube to da rady jezdzic
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 03:52 przez pawelekk24, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości