Dziwne zachowanie wentylatora i przygody z pierburgiem 2e2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 13, 2009 18:49

kleryk, po uruchomieniu zimnego silnika przepustnica nie ma prawa dać się palcem domknąć, ma zostać szparka 3-4 mm. Za to jak piszesz odpowiada siłownik pull down. Najpewniej ma strzeloną membranę co jest chyba najczęstszą awarią tego gaźnika. Zasysasz ustami powietrze chyba górną rurką, przytykasz koniec językiem , siłownik ma zostać wciągnięty. Jeśli wychodzi - jest dziura. Łatwe do regeneracji. Opis na gaznik.pl. Ja użyłem dętki z roweru zamiast orginalnej membrany.

Srubka na imbusik z tyłu służy do regulacji tej szczeliny przy przepustnicy górnej, dla 1.6 3-4 mm, można ustawiać dopiero jak pull down będzie ok.

Kręcnie obudową ssania ma wpływ na długość jego działania. W prawo dłużej w lewo krócej. Należy dążyć do jak najkrótszego ale tak żeby silnik nie szarpał przy przyśpieszaniu na zimnym silniku - więc droga prób i błędów


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kleryk

Post autor: kleryk » ndz gru 13, 2009 18:56

No na zimnym nie szarpie ale ma bardzo niskie obroty na granicy pracy tak przez chwilkę bo jak ciut temperatury złapie jest ok.

Dobra to sprawdzę ten siłownik, jak coś mam nowy bo kiedyś kupiłem ale lato było to nie wymieniałem bo nie miałem problemów z zimnym silnikiem :-)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz gru 13, 2009 22:06

Ta wstawka nie jest od ekonomizera - przynajmniej nie od oryginalnego. Ori ekonomizer był podłączony tak, jak MFA - czyli do przewodu idącego do serwa.
A ten pierwszy element - to odczytaj numer katalogowy, to podam, co to jest.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » ndz gru 13, 2009 22:27

Lipek81 pisze:Ta wstawka nie jest od ekonomizera
dzięki za sprostowanie , po prostu skojarzyłem dwa elementy , który mam i z foty :helm:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

kleryk

Post autor: kleryk » pn gru 14, 2009 22:50

Dzisiaj wymieniłem:
- czujnik temperatury w gaźniku,
- siłownik pull down,
- elektrozawór z tyłu gaźnika.
- kilka wężyków podciśnienia bo już sparciały.

Efekty będę oceniał jutro rano na zimno.
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 22:51 przez kleryk, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości