Witam.
Mam mały problem z komutatorem mianowicie pierścienie są bardzo nie równo zużyte.
Pierścień od wewnątrz(od wirnika) ma wyżłobienie około 2mm a ten na brzegu jest prawie nie nieruszony.
Podobnie wygląda sprawa ze szczotkami od wewnątrz prawie zużyte na końcu ośki jeszcze są.
Więc postanowiłem go zregenerować łożyska mam nowe obudowa i stojan wyczyszczone, stojan sprawdzony pod względem elektrycznym tak samo mostek.
Tylko za bardzo nie wiem jak zdjąć ten komutator a nie chcę go całkiem zniszczyć bo jeszcze nie mam nowego ponieważ nie mogę namierzyć żadnego sklepu gdzie mógłbym to kupić.
Może wie ktoś jak zciągnąć ten komutator z ośki i gdzie mogę kupić komutator.
Znalazłem jakieś na Allegro ale nie jestem przekonany czy to będzie dobry wybór.
Komutatory na Allegro
mój model alternatora:BOSCH; 028 903 025 G; 70A
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Wymiana komutatora w alternatorze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rozciąć stary (skoro do wyrzucenia, a na założenie ściągacza jest tam mało miejsca) i wprasować nowy, następnie wlutować przewody.
Ja jednak polecałbym oddać nawet sam wirnik do regeneracji - jest pewność i gwarancja na sprawność; sprawdzą też wirnik na tzw. przebicia, w sumie chyba lepiej.
W razie gdy Kolega popełni jakiś błąd w samodzielnej robocie - trzeba będzie to znów rozbierać
Ja jednak polecałbym oddać nawet sam wirnik do regeneracji - jest pewność i gwarancja na sprawność; sprawdzą też wirnik na tzw. przebicia, w sumie chyba lepiej.
W razie gdy Kolega popełni jakiś błąd w samodzielnej robocie - trzeba będzie to znów rozbierać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 179 gości