Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
ArkY
- Nowicjusz

- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: ArkY » pt gru 11, 2009 22:23
Witam, mam problem z moim silnikiem - jak widać na załączonym obrazku turbo sporo przeładowuje (na osi Y linie są co 500 jednostek). Auto jest najprawdopodobniej po "tuningu" - zmianie map, wymienilem zawór sterujący (bodajże N75 prod. Pirrburg), mechanik sprawadził sterowanie turbiną sprężonym powietrzem - cięgno poruszało się po wpuszczeniu powietrza w jeden z wężyków, dalej już nie miał pomysłów
Czy macie jakieś sugestie co to może być?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 19:33 przez
ArkY, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » sob gru 12, 2009 01:07
nie wiem jak to mierzyles ale na seryjnym map sensorze nie powinno pokazywac takiego doladowania ;p
masz jakies normalne logi?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
mono_
- Użytkownik

- Posty: 261
- Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
- Lokalizacja: slask
-
Kontakt:
Post
autor: mono_ » sob gru 12, 2009 01:11
wlasnie zrob vag comem
-
ArkY
- Nowicjusz

- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: ArkY » sob gru 12, 2009 01:20
Dałem wykres żeby było bardziej czytelnie, tu są dane;
,Group A:,'011,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,,,,
,TIME,,,,Boost Valvle,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.49,1512,1213.8,1122.0,39.8,0.00,1512,299.3,475.5,49.6,,,,,
,1.47,1512,1213.8,1111.8,39.8,0.98,1512,302.6,478.8,49.6,,,,,
,2.44,1512,1213.8,1111.8,39.8,1.95,1512,309.2,475.5,49.6,,,,,
,3.42,1512,1234.2,1132.2,39.8,2.93,1512,309.2,485.5,49.6,,,,,
,4.39,1533,1234.2,1122.0,39.8,3.91,1533,305.9,465.5,49.6,,,,,
,5.37,1533,1234.2,1122.0,39.8,4.88,1533,305.9,475.5,49.6,,,,,
,6.35,1659,1611.6,1397.4,39.8,5.86,1575,847.9,555.3,4.7,,,,,
,7.32,1932,1927.8,1938.0,39.8,6.83,1785,847.9,791.4,4.7,,,,,
,8.30,2226,1999.2,2233.8,55.1,7.81,2079,847.9,847.9,4.7,,,,,
,9.27,2499,2009.4,2366.4,80.9,8.79,2352,847.9,847.9,4.7,,,,,
,10.25,2751,1999.2,2407.2,94.1,9.76,2625,847.9,847.9,4.7,,,,,
,11.23,3003,1999.2,2488.8,94.1,10.74,2877,847.9,847.9,4.7,,,,,
,12.21,3255,1989.0,2539.8,94.1,11.72,3129,847.9,847.9,4.7,,,,,
,13.18,3465,1999.2,2550.0,94.1,12.69,3360,847.9,847.9,4.7,,,,,
,14.16,3633,1989.0,2560.2,94.1,13.67,3570,847.9,847.9,4.7,,,,,
,15.14,3759,1989.0,2335.8,94.1,14.65,3696,847.9,811.3,4.7,,,,,
,16.12,3864,1989.0,2325.6,94.1,15.63,3822,847.9,804.7,4.7,,,,,
,17.09,3969,1989.0,2325.6,94.1,16.60,3927,847.9,791.4,4.7,,,,,
,18.07,4095,1978.8,2335.8,94.1,17.58,4032,847.9,768.1,4.7,,,,,
,19.05,4179,1978.8,2366.4,94.1,18.56,4116,847.9,761.4,4.7,,,,,
,20.03,4263,1968.6,2376.6,94.1,19.54,4221,847.9,744.8,4.7,,,,,
,21.00,4347,1948.2,2407.2,94.1,20.51,4305,847.9,734.8,4.7,,,,,
,21.98,4389,1917.6,2458.2,94.1,21.49,4368,847.9,721.5,4.7,,,,,
,22.96,3780,1632.0,1856.4,94.1,22.47,4410,847.9,714.9,4.7,,,,,
,23.93,3129,1907.4,2305.2,94.1,23.44,3108,847.9,811.3,4.7,,,,,
,24.91,3213,2009.4,2386.8,94.1,24.42,3171,847.9,837.9,4.7,,,,,
,25.89,3192,1825.8,1734.0,94.1,25.40,3234,601.8,831.3,4.7,,,,,
,26.86,3108,1397.4,1315.8,93.0,26.37,3150,256.0,465.5,4.7,,,,,
,27.84,3045,1305.6,1264.8,91.8,27.35,3087,256.0,442.2,4.7,,,,,
,28.82,2856,1254.6,1234.2,91.8,28.33,2961,252.7,448.9,4.7,,,,,
,29.79,2709,1234.2,1224.0,92.2,29.31,2772,249.4,448.9,4.7,,,,,
,30.77,2562,1213.8,1203.6,91.8,30.28,2604,246.1,452.2,4.7,,,,,
,31.75,2499,1193.4,1183.2,91.0,31.26,2541,246.1,455.5,4.7,,,,,
,32.73,2436,1183.2,1183.2,91.4,32.23,2478,246.1,458.9,4.7,,,,,
,33.70,2394,1183.2,1173.0,91.4,33.21,2415,246.1,455.5,4.7,,,,,
,34.68,2310,1183.2,1173.0,90.6,34.19,2352,246.1,462.2,4.7,,,,,
,35.65,2268,1183.2,1162.8,89.5,35.17,2289,246.1,465.5,4.7,,,,,
,36.63,2205,1183.2,1162.8,88.3,36.14,2247,246.1,462.2,4.7,,,,,
,37.61,2163,1173.0,1152.6,87.5,37.12,2184,246.1,465.5,4.7,,,,,
,38.58,2100,1162.8,1142.4,86.7,38.09,2121,246.1,468.8,4.7,,,,,
,39.56,2058,1162.8,1142.4,85.2,39.07,2079,246.1,455.5,4.7,,,,,
,40.54,1995,1162.8,1142.4,84.8,40.05,2037,246.1,462.2,4.7,,,,,
,41.51,1953,1152.6,1132.2,83.6,41.03,1974,246.1,462.2,4.7,,,,,
,42.49,1890,1152.6,1122.0,82.0,42.00,1932,246.1,462.2,4.7,,,,,
,43.47,1449,1122.0,1101.6,82.4,42.98,1533,246.1,478.8,4.7,,,,,
,44.45,2310,1152.6,1122.0,76.6,43.96,2268,246.1,415.6,4.7,,,,,
,45.42,2205,1173.0,1152.6,75.4,44.93,2247,246.1,465.5,4.7,,,,,
,46.40,2016,1162.8,1152.6,75.0,45.91,2121,246.1,465.5,4.7,,,,,
,47.38,1764,1142.4,1122.0,74.2,46.89,1911,246.1,468.8,4.7,,,,,
,48.35,1050,1111.8,1111.8,77.0,47.86,1596,246.1,478.8,4.7,,,,,
,49.33,945,1081.2,1060.8,77.3,48.84,945,256.0,445.6,49.6,,,,,
,50.30,924,1071.0,1050.6,76.6,49.82,945,246.1,435.6,49.6,,,,,
,51.28,861,1060.8,1050.6,76.2,50.79,987,246.1,442.2,49.6,,,,,
,52.25,882,1060.8,1050.6,75.0,51.77,882,269.3,412.3,49.6,,,,,
,53.23,798,1060.8,1050.6,74.6,52.74,819,409.0,422.3,42.2,,,,,
,54.21,903,1060.8,1071.0,75.0,53.72,840,847.9,409.0,19.9,,,,,
,55.18,966,1060.8,1071.0,75.8,54.70,945,435.6,425.6,34.0,,,,,
,56.16,924,1060.8,1060.8,75.4,55.67,1008,276.0,422.3,49.6,,,,,
,57.14,903,1060.8,1050.6,74.6,56.65,882,269.3,409.0,49.6,,,,,
,58.11,903,1060.8,1040.4,73.8,57.62,882,269.3,409.0,49.6,,,,,
[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 00:21 ]
mono_ pisze:wlasnie zrob vag comem
To jest z VAG-COMA przepuszczone przez excela

-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » sob gru 12, 2009 10:00
ArkY, postudiuj troche forum i nie pisz glupot prosze Cie
faktycznie przeladowuje ale do 1.6 bar a nie 2.6
podane cisnienie doladowania masz w mbar ale musisz odjac od tego cisnienie atm
czyli jesli seryjne doladowanie ma byc 0.8 bar to bedziesz mial ok 1800 - 1900 mbar - cisnienie atm ok 1000 mbar co daje nam 0.8 - 0.9 bar doladowania faktycznego
[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 9:01 am ]
PS jesli faktycznie tyle by Ci dmuchalo to sprezarka by odleciala a silnik pewnie by niezle przedmuchalo
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
bradley
- Forum Master

- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Post
autor: bradley » sob gru 12, 2009 10:52
Nikt nie grzebal przy sztandze?
Zrob bajpasa (czerwony-niebieski z ominieciem n75) i zloguj.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
-
ArkY
- Nowicjusz

- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: ArkY » sob gru 12, 2009 19:34
Adamm pisze:faktycznie przeladowuje ale do 1.6 bar a nie 2.6
poprawione, przepisałem po prostu co pokazał VAG
[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 18:36 ]
bradley pisze:Nikt nie grzebal przy sztandze?
Zrob bajpasa (czerwony-niebieski z ominieciem n75) i zloguj.
ok, jak będę robił test ponownie to mogę spróbować, tylko co w ten sposób sprawdze? że wogóle jest jakieś sterowanie turbo?
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 19:38 przez
ArkY, łącznie zmieniany 1 raz.
-
munior
- Forumowy spamer :)

- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: munior » sob gru 12, 2009 21:21
U mnie też przeładowuje bo przy fabrycznym podłączeniu n75(oczywiście była omijka ) grucha otwiera zawór dopiero przy ok .1,1-1,2 bara .Niby nie dużo ale wolę żeby nie przekraczało 1bara .Po omijce n75 też trochę więcej niż powinno bo 0,7 bara i upuszcza .Manometr napewno nie przekłamuje bo sprawdzałem dwoma .Wychodzi że ktoś wczesniej wsadził rączki do sztangi .Chociaż dziś jak odkręciłem kontrę na sztandze to była zaznaczona farbką .Sztanga chodzi normalnie nie zacina się .A może czujnik cisnienia doładowania które widzi ECU zaniża wartości?i ECU widzi 0,8 bara kiedy faktycznie jest 1,2 bara .Miał ktoś taki przypadek ?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » sob gru 12, 2009 21:32
munior, a wezyk z kolektora do ECU i w samym ECU masz ok?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
munior
- Forumowy spamer :)

- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: munior » sob gru 12, 2009 22:49
Adamm pisze:a wezyk z kolektora do ECU i w samym ECU masz ok?
A muszę sprawdzić ,bo na to nie zwróciłem uwagi .Faktycznie jak by ten wężyk był nieszczelny to do ECU nie docierało by prawdziwe ciśnienie tylko zaniżone .Dzięki za zwrócenie uwagi na ten szczegół .1 Z -eta mam od nie dawna(na pierburgu)myslałem że gdzieś siedzi czujnik ciśnienia a do a do ECU idą tylko kabelki.VAGA też już mam i powoli się wprawiam,ale słabo mi to idzie bo niema nikogo kto by pokazał na żywo ,muszę wiec studiować forum.Gdyby kolega Adamm mieszkał bliżej to pewnie by nie odmówił małego szkolenia z obsługi vaga

,bo bardzo by mi się przydało.Chciałem dziś sprawdzić jakie ciśnienie "widzi ''ECU w czasie jazdy i czy zgadza się ono z tym co pokazuje manometr ale jadąc samemu to raczej nie możliwe. Logi bym zrobił ale jeszcze nie potrafię ...
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 23:00 przez
munior, łącznie zmieniany 3 razy.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
ArkY
- Nowicjusz

- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: ArkY » pn gru 28, 2009 17:42
Wrzucam tym razem logi tylko z jedną grupą (011) aby była lepsza rozdzielczość próbek poprzez stronke VAGLOG:
Jak widać na logach z bypassem nieprzepompowuje (tak zresztą zostawiłem aby nie zajechać turbiny), ale czy ktoś z was się orientuje czy takie ciśnienie na omijce jest prawidłowe?
Tak jak pisałem wcześniej zaworek kupiłem nowy produkcji Pirpurg na output testach słychać że działa...
[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 16:45 ]
bypass zrobiłem tak jak napisał
bradley czerwony-niebieski pozostawiając n75 podłączone,aby jakiś bład niewyskoczył
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » pn gru 28, 2009 18:33
ArkY, doladowanie z bypasem powinno byc 0.5 bara czyli jakies 1500 mbar u Ciebie lapie prawie seryjne doladowanie 0,8 bar
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
ArkY
- Nowicjusz

- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: ArkY » wt gru 29, 2009 16:58
jakies pomysły z jakiego to może być powodu?
wyglada na to, że jest pewnie coś bardziej namieszane i oddam to do jakiegoś specjalizowanego zakładu, przynajmniej wiem teraz jak sprawdzić.
Jeszcze pytanko przy okzji: Jakie może być odchylenie od zadanego ciśnienia? max 100mBar?
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » wt gru 29, 2009 17:14
ArkY, zalezy w jakim zakresie, moze lapac w peeku np 2000 mbar ale powinien zbijac do 1850 np
generalnie masz w pozycji 02 grupa 11 podane wartosci i powinno byc ok + - 50 mbar ale jak
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości