2E3 regulacja składu mieszanki i wolne obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

2E3 regulacja składu mieszanki i wolne obroty

Post autor: lukasfenix » sob lis 14, 2009 16:22

Witam!
Przekopałem multum tematów (nie tylko na forum) i dalej nie wiem co się dzieje z moim gaźnikiem. Nie trzymał wolnych obrotów na benzynie ( na gazie super), więc pokręciłem śrubą od składu mieszanki. I stała się tragedia.. kopci na czarno, nie ma wolnych obrotów, nie zbiera się w dolnej granicy RPM. Próbowałem wrócić do dawnych ustawień i nic się nie zmieniło. Szukałem śruby żeby dodać powietrza, ale nigdzie jej nie widzę. Czytałem, że jest ona na górze gaźnika, czyli gdzieś tutaj?
Obrazek
Pomóżcie bo już nie ogarniam, a autko ma być sprawne na jutro... :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 14, 2009 20:08

śróba dodająca powietrza to będzie to samo czym kręciłeś, u góry to ona jest w 2E2 nie w Twoim.
Proponuję wykręć całkiem wkręt regulacyjny może się brud na nim nazbierał to wyczyść delikatnie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » sob lis 14, 2009 23:04

Kręciłem ją w obu skrajnych położeniach i nic- kopci jak by spalał olej napędowy. Silnik w ogóle nie wkręca się na obroty i trzęsie się.Jazda na benzynie jest niemożliwa. Sprawdzałem membrane od wzbogacenia i jest dobra, dysze przeczyściłem, elektrozawór od jałowych działa. Ręce mi opadają, nie wiem już co zrobić z tym gaźnikiem... Pomocy!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 15, 2009 00:11

no to zdejm pokrywe i zobacz na pływak i zawór iglicowy. Popatrz wcześniej czy paliwo wypływa góra gaźnika na pracujacym silniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz lis 15, 2009 00:30

no to zdejm pokrywę i zobacz na pływak
Zaglądałem tam i pływak wydaje się być ok. Nie mam pojęcia jak wygląda zawór iglicowy, mógłbyś go opisać?
Paliwo nie przelewa się górą.
W spalinach czuć dużo niespalonego paliwa. Jak nacisnę na gaz to nie gaśnie, ale nie rosną też obroty tylko go trzęsie. Puszczam gaz i gaśnie.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz lis 15, 2009 12:08

Wniosek jest prosty - topi się w paliwie a więc nie dostaje powietrza na biegu jałowym.
Hmm - jak co to mnie poprawcie...nie pamiętam.
Gaźnik ten ma tylko wkręt regulacji mieszanki czy może ma dwa -jeden(większy) od powietrza i drugi(mniejszy) od paliwa?

Jeżeli ma od powietrza - to go trochę odpuścić wykręcając, a paliwowym obniżać obroty wkręcając.
Zasada - maximum powietrza i minimum paliwa oraz stabilne obroty na jałowym. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 15, 2009 12:21

lukasfenix pisze:Nie mam pojęcia jak wygląda zawór iglicowy,
we wlocie paliwa do gaźnika jest zawór naciskany przez pływak.
Dawki paliwa się reguluje jest stała o ile oczywiście gaźnik jest sprawny, reguluje się dawke powietrza oraz obroty - ale te się ustawia wkrętem ustawiającym przepustnicę, a nie dawkę benzyny.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz lis 15, 2009 14:02

oldstaszek pisze:Gaźnik ten ma tylko wkręt regulacji mieszanki czy może ma dwa -jeden(większy) od powietrza i drugi(mniejszy) od paliwa?
Ma 2 wkręty jeden to ta śruba którą kręciłem, a drugi taki mały pod spodem.
Paweł Marek pisze:ale te się ustawia wkrętem ustawiającym przepustnicę, a nie dawkę benzyny.
No właśnie przez ten głupi błąd jestem teraz ugotowany. :crazy:
oldstaszek pisze:Jeżeli ma od powietrza - to go trochę odpuścić wykręcając, a paliwowym obniżać obroty wkręcając.
Zasada - maximum powietrza i minimum paliwa oraz stabilne obroty na jałowym. :pub:
Spróbuje to dziś wyregulować.

Powiedzcie mi proszę taką rzecz: obejrzałem wczoraj te 2 membrany od wzbogacenia mieszanki i nie są dziurawe, ale z tej do której dochodzi sprężynka zeszła gumowa powłoka i odsłoniła się jej struktura (jak jeans).
Czy to oznaka, że trzeba ją wymienić, czy dopiero po pojawieniu się dziur?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 15, 2009 15:43

lukasfenix pisze:czy dopiero po pojawieniu się dziur?
moja rada jest taka że jeśli masz wątpliwości to po prostu wyjmij membrany i pod metalową pokrywkę podłóż kawałek gumy z dętki, i zobaczysz co to da. Jeśli była dziurawa to się poprawi. Niemniej dziura w tej membranie powoduje właśnie przelewanie gaźnika. Dużego przelewania niemasz bo paliwo wyciekałoby górą (u mnie do tego raz doszło), ale nieco tylko zawyżony poziom może dać kłopoty jak Twoje, więc spróbuj, niewiele z tym pracy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » pt gru 11, 2009 20:24

Paweł Marek pisze:moja rada jest taka że jeśli masz wątpliwości to po prostu wyjmij membrany i pod metalową pokrywkę podłóż kawałek gumy z dętki, i zobaczysz co to da. Jeśli była dziurawa to się poprawi. Niemniej dziura w tej membranie powoduje właśnie przelewanie gaźnika. Dużego przelewania niemasz bo paliwo wyciekałoby górą (u mnie do tego raz doszło), ale nieco tylko zawyżony poziom może dać kłopoty jak Twoje, więc spróbuj, niewiele z tym pracy.
Miałeś rację Paweł Marek, podłożyłem dętkę i dostał wolnych obrotów. Problemy się skończyły, ale nie chce takiej prowizorki i szukam tej membrany. Niestety w ETCE są, aż trzy numery tej części do odpowiednich gaźników:
026 199 099D dla gaźnika 1,2,3,5,6
052 199 099A dla gaźnika 4
059 199 099C dla gaźnika 7,8,9,10,11

I teraz moje pytanie: Co to za oznaczenia gaźników od 1 do 11. Który mam wybrać skoro mój to 2E3 z 91 roku?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 11, 2009 20:52

nie umiem ci niestety pomóc konkretnie. Nie znalazłem. Popytaj i poszukaj tu: http://gaznik.pl/membrany_ukladu_wzboga ... zanki.html

i zerknij jeszcze http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm

a tu http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=43503 sa zestawy naprawcze, tyle że drogo 99 za komplet.

Uważam że szkoda kasy na cały zestaw, pojeździj trochę tak jak teraz masz zrobione a przy okazji wyrwieesz coś ze szrotu

[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 7:59 pm ]
a to znaczy już wiem, pomyliłeś numerki : drugi człon numeru 129 a nie 199 jak napisałeś. na początku fragmentu ETKI o gaxnikach masz "przegląd gaźników" Nam znajdujesz swój model i jego wyposażenie i tam masz podany ten numer, wychodzi że u Ciebie numer gaźnika to 9 więc ta ostatnia membrana 059 129 099C


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pt gru 11, 2009 21:18

Podepnę sie pod ten temat może mi ktoś powiedzieć do czego służy ta czerwona rurka która jest nad przepustnicą (foto z pierwszego posta) u mnie była czerwona ale jest ułamana co się może dziać gdy jej nie ma?? Jeżdżę bez niej długi już czas czasem auto dostaje takiego zamulenia wtedy redukcję robie i gaz w podłogę i chwilę przypiłuje i z powrotem jest ok co to może być??


Mosiek

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » pt gru 11, 2009 22:29

Paweł Marek, dziękuje za fachową pomoc i zainteresowanie tematem. :kufel:
Poszukam po sklepach, ale jak nie będzie taniej to tylko szrot.
PozdraVWiam!

[ Dodano: 11 Gru 2009 22:11 ]
mosiek2206 pisze:może mi ktoś powiedzieć do czego służy ta czerwona rurka która jest nad przepustnicą (foto z pierwszego posta) u mnie była czerwona ale jest ułamana
Jest to rurka odprowadzająca opary paliwa do gardzieli. Ale nie powiem Ci czy jej brak powoduje objawy które napisałeś. ;)



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » ndz gru 13, 2009 23:25

dzięki dobre i tyle wiedzieć. Ale jak by ktoś wiedział co może powodować takie objawy to prosił bym o wypowiedź.


Mosiek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 415 gości