Problem z olejem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arturk24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt cze 06, 2008 14:01
Lokalizacja: świętokrzyskie

Problem z olejem

Post autor: arturk24 » pt gru 11, 2009 17:54

Witam. W moim mk4 Tdi 115 KM ostatnio wymieniłem olej i od tego czasu co jakiś czas zapala mi się czerwona kontrolka od oleju a na komputerze wyswietla się napis STOP. Co może byc tego powodem. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » pt gru 11, 2009 18:00

Ja mialem taka akcje ... (tylko nie mialem jesczze fisa wtedy) butowalem np. 180 zwalnialem do 80-100 po 30sek. mrygala mi lampka od oleju plus brzeczyk.
Zniknelo po regulacji pompowtryskow ...


ex: MK4 245 km/460nm

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » pt gru 11, 2009 19:01

A jaki założyłeś filtr olejowy? Kilka osób miało tak po założeniu filtra (wkładu) firmy FILTRON. Może też masz jakiś "no name"? To tylko sugestia, ale warto sprawdzić. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » pt gru 11, 2009 19:56

guzik prawda

jak zapaliła sie kontrolka to znaczy ze silnik konczy zywot-niestety

mozesz teraz wymieniac filtr oleju, olej itd a skonczy sie na kapitalce

tez miałem podobnie i wymieniłem poł silnika zanim okazało sie ze panewki zjechane i wałaki rozrzadu maja luzy


filtry jakie by nie były sa dobre-poł Polski jezdzi na filtronie i jest oki

nie słuchaj doradcow tylko zmiarz cisnienie oleju w momencie jak zapala sie kontrolka

jesli bedzie ponizej normy to znajdz przyczyne niskiego cisnienia


pozdrawiam



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » pt gru 11, 2009 20:12

wladek78 pisze:jak zapaliła sie kontrolka to znaczy ze silnik konczy zywot-niestety
mocne slowa


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt gru 11, 2009 21:04

xander_88 pisze:
wladek78 pisze:jak zapaliła sie kontrolka to znaczy ze silnik konczy zywot-niestety
mocne slowa
...a nawet za mocne: wystarczy nie trafne dobranie oleju, także filtra mimo słów Kolegi Wladek 78, a nawet mocna eksploatacja silnika przez kilka minut a potem natychmiastowe zejście do wolnych obrotów - by tak kontrolka się zachowała; jest nawet o tym wzmianka w instrukcji obsługi czy książce napraw, opisująca sytuację jako "może się zdarzyć, że...".
Więc nie straszyłbym Kolegi przygotowaniami do "generalki" silnika :bigok:
Tak może być lecz nie jest to przesądzone a wyeliminować należy tańsze do usunięcia przyczyny, czyli np. faktycznie poprzez pomiar ciśnienia =D>
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 21:07 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



arturk24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt cze 06, 2008 14:01
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arturk24 » pt gru 11, 2009 21:18

Silnik ma 150 tys przebiegu i jest to przebieg 100 % pewny więc nie wiem czy juz by się kończył. Olej leje zawsze ten sam Mobil 1 do silników diesla z pompowtryskami. Miałem juz taką samą sytuacje 2 lata temu tez po zmianie oleju ale od tamtej pory zmieniałem olej kilka razy i było w porzadku aż do teraz.

[ Dodano: 11 Gru 2009 20:25 ]
A jeszcze zapomniałem dodać że jak samochód stoi całą noc na dworze to rano przy odpalaniu delikatnie puści siwy dymek co nigdy wczesniej się nie zdarzało.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt gru 11, 2009 21:30

Nie należy się martwić, tylko znaleźć przyczynę. Czasem to zabrudzony zawór pompy lub sama pompa, czasem ten filtr. (olej pomijam, skoro Kolega używa tylko Mobila - jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy; sam używam bez kłopotów a na liczniku 200 000km, co najmniej :-# ).
Czyli zająć się tym lecz bez paniki!

:gora: ...No i tu problemik mały, bo tego robić mu nie wolno, przy takim zaledwie przebiegu. Jak wcześniej pisał Kolega Wladek78 - zmierzyć ciśnienia! Inaczej to wróżby.
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 21:35 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » pt gru 11, 2009 21:30

kazdy robi co uwaza za słuszne, ale kontrolka od tak sie nie zapala

mozna ewentualnie zmienic czujnik oleju ale dla mnie to wywalanie pieniedzy

pierwsze to pomiar cisnienia na zapalonej kontrolce

przed remontem u mnie było podobnie a przebieg 160tys i tez oryginalny

zapalała sie kontrolka a zmierzone cisnienie na goracym oleju czyli rzadkim masakra niecałe 2 bary

po remoncie cisnienie walneło na 6 i nic sie nie dzieje

pozdrawiam



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt gru 11, 2009 21:32

arturk24 pisze:Silnik ma 150 tys przebiegu i jest to przebieg 100 % pewny
A jaki rocznik tego golfa jesli nie tajemnica?



arturk24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt cze 06, 2008 14:01
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arturk24 » pt gru 11, 2009 21:43

Kolego Waldek78 widzę że masz silnik 1.4 a ja 1.9 Tdi więc są to inne silniki i przyczyna też prawdopodobnie będzie inna.Samochód jest z 2003 roku



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt gru 11, 2009 21:56

arturk24 pisze:Kolego Waldek78 widzę że masz silnik 1.4 a ja 1.9 Tdi więc są to inne silniki i przyczyna też prawdopodobnie będzie inna.Samochód jest z 2003 roku
Święta prawda nie wolno porównywać tych silników
a jeżeli jest wlany olej 505.01 i markowy filtr to czujnik bym zmienił


Obrazek

greg

Post autor: greg » pt gru 11, 2009 22:17

bongo pisze:A jaki rocznik tego golfa jesli nie tajemnica?
u brata 2006rok grudzień - przebieg już ponad 300tys bez remontu - deptany tylko po PL - wiec licznikiem się nie sugeruj bo zawsze ktoś mógł dokonać "korekty przebiegu" jak to w ogłoszeniach nazywają
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 22:18 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



arturk24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt cze 06, 2008 14:01
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arturk24 » sob gru 12, 2009 12:33

Ja mojego osobiscie kupowałem w Niemczech z ogłoszenia prywatnego a nie z komisu a dodatkowo sprawdzałem w serwisie i wyszło że wszystko zgadza się z książką serwisową więc jest to przebieg pewny.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 233 gości