Wałek rozrządu z 1.6 sb do 1.6 jr
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wałek rozrządu z 1.6 sb do 1.6 jr
Tak jak w temacie czy przełożenie wałka rozrządu z turbo diesla 1.6 sb do 1.6 jr coś pomorze , podniesie moc, lub zmieni sie charakterystyka pracy . Przeszukałem cały dział i znalazłem tylko , że we wszystkich silnikach czy to jp, jr, 1v , sb , jest taki sam kąt otwarcia zaworów . Z góry dziekuje za odpowiedź
Wałek jest taki sam w wszystkich dieslach.
[ Dodano: 07 Gru 2009 13:01 ]
Ktoś kiedyś gdzieś wrzucił rozpiskę z fazami rozrządu, były takie same dla JP i JR, SB miał troche inne i 1V też miał inne kąty, ale jakim cudem to nie mam pojęcia - wałki są te same, koła rozrządu są te same, koła zamachowe są te same (nawet w benzynach).
Może płaszczyzna głowicy jest frezowana pod różnymi kątami, bo głowice różnią się w oznaczeniu literą na końcu numeru.
[ Dodano: 07 Gru 2009 13:01 ]
Ktoś kiedyś gdzieś wrzucił rozpiskę z fazami rozrządu, były takie same dla JP i JR, SB miał troche inne i 1V też miał inne kąty, ale jakim cudem to nie mam pojęcia - wałki są te same, koła rozrządu są te same, koła zamachowe są te same (nawet w benzynach).
Może płaszczyzna głowicy jest frezowana pod różnymi kątami, bo głowice różnią się w oznaczeniu literą na końcu numeru.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 14:07 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.
Mógłbyś zbić koło rozrządu z klina i pokręcić wałkiem, jestem ciekawy efektu sam się boje, bo podejrzewam, że zysk paru kuni jest niewarty ryzyka.
[ Dodano: 07 Gru 2009 23:20 ]
Jak już jesteśmy w temacie rozrządu to oświećcie mnie, benzina ma podwójne sprężyny, diesel pojedyncze, sprężyna z diesla ma inny numer niż duża z benzyny.
Pytanie: czy sprężyna zaworowa diesla jest twardsza, czy z benzyniaka jest twardsza i czy można włożyć drugą sprężynę do diesla?
[ Dodano: 07 Gru 2009 23:20 ]
Jak już jesteśmy w temacie rozrządu to oświećcie mnie, benzina ma podwójne sprężyny, diesel pojedyncze, sprężyna z diesla ma inny numer niż duża z benzyny.
Pytanie: czy sprężyna zaworowa diesla jest twardsza, czy z benzyniaka jest twardsza i czy można włożyć drugą sprężynę do diesla?
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 00:21 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Z tym jest roznie, starsze Afny mialy po 2 sprezyny, nowsze po 1 sprezynie bez dolnego talerzyka.arwam pisze:t0mal, DIESLE mają po dwie. ja tak we wszystkich swoich silnikach miałem
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Walles,
w 1Z zawory zamykają się znacznie później więc wtedy można podlać znacznie mocniej.
może minimalnie spaść ciśnienie sprężania ale nie powinno to zrobić dużej róznicy.
auto powinno znacznie lepiej jechać w górnych obrotach za to w dolnych może wystąpić minimalny spadek momentu obrotowego ale ale nie musi tak być bo nie są to jakieś kolosalne róznice.
w 1Z zawory zamykają się znacznie później więc wtedy można podlać znacznie mocniej.
może minimalnie spaść ciśnienie sprężania ale nie powinno to zrobić dużej róznicy.
auto powinno znacznie lepiej jechać w górnych obrotach za to w dolnych może wystąpić minimalny spadek momentu obrotowego ale ale nie musi tak być bo nie są to jakieś kolosalne róznice.
Dario84, wszystkie silniki które robiłem miały po dwie sprężyny nawet 1.6D JP czy nawet te stare silniki na płytkachDario84 pisze:Z tym jest roznie, starsze Afny mialy po 2 sprezyny, nowsze po 1 sprezynie bez dolnego talerzyka.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Zerknic sobie w etke, bedziesz wszystko wiedzialarwam pisze:Dario84, wszystkie silniki które robiłem miały po dwie sprężyny nawet 1.6D JP czy nawet te stare silniki na płytkach
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Ja juz sie z tym spotkalem, myslalem ze ktos grzebal przy glowicy i nie zalozyl drugich sprezyn i dolnych talerzykow ale po sprawdzeniu okazalo sie ze sprezyny sa calkiem inne niz tamte i tak maja nowsze modele glowic afn.
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 13:01 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślę, że w 1Z wydech zaczyna się tak wcześnie, żeby lepiej bujać sprężarkę - na sporej dawce turbo będzie się świecić na czerwono.
Ja jakbym sobie zakładał taki wałek, to bym obrócił go, tak żeby zawór ssący otwierał się jak w AAZ, ze względu na to, że td ma większy stopień sprężania i wyżej się kręci.
Ja jakbym sobie zakładał taki wałek, to bym obrócił go, tak żeby zawór ssący otwierał się jak w AAZ, ze względu na to, że td ma większy stopień sprężania i wyżej się kręci.
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 14:05 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości