VR6 a V6 rożnice

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Simonmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn mar 28, 2005 20:50
Lokalizacja: Zdolnyśląsk

VR6 a V6 rożnice

Post autor: Simonmk2 » śr gru 09, 2009 23:28

Witam

Chciałem zapytać czym tak naprawde różni sie silnik VR6 stosowanych w mk3 od V6 W mk4 ?

dzieki



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » śr gru 09, 2009 23:36

konstrukcyjnie sa dość podobne typowy vr6 ma 2 zawory na cylinder i mało skomplikowana elektronike, a v6 jak oni to nazywaja jest nastepca vr6 i był produkowany w technice 4 zaworowej i ma troche wiecej elektroniki i to tyle.


Obrazek

Simonmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn mar 28, 2005 20:50
Lokalizacja: Zdolnyśląsk

Post autor: Simonmk2 » śr gru 09, 2009 23:42

jeson pisze:konstrukcyjnie sa dość podobne typowy vr6 ma 2 zawory na cylinder i mało skomplikowana elektronike, a v6 jak oni to nazywaja jest nastepca vr6 i był produkowany w technice 4 zaworowej i ma troche wiecej elektroniki i to tyle.
Dzieki za info.
Myślałem ze w MK3 Vr6 tez byly 4 zawory na cylinder.



Awatar użytkownika
matti6060
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt cze 13, 2008 21:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: matti6060 » czw gru 10, 2009 17:03

No to ja sie wypowiem i cos dodam :grin: Z Tego co wiem to Silnik Vr6 jest połaczeniem silnika Widlastego i Rzedowego,Został on stworzony poniewaz swego czasu pod maska Vw z przednim napedem i umieszczonym poprzecznie silnikiem nie bylo mozliwe zamontowanie 6cylindrowego silnika ani rzedowego ani widlastego.Wykorzystano wiec zalety obu konstrukcji i stworzono silnik o cylindrach ustawionych pod katem 15stopni w jednym bloku :bigok:


[size=134][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3462679#3462679][color=red]X[/color][/url][/size]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 10, 2009 18:04

matti6060 pisze:Z Tego co wiem to Silnik Vr6 jest połaczeniem silnika Widlastego i Rzedowego
v6 z mk4 też a pytanie było o różnice.
matti6060 pisze:nie bylo mozliwe zamontowanie 6cylindrowego silnika ani rzedowego ani widlastego
przeciez vr6 to nic innego jak rzędowa szóstka z kątem rozwarcia cylindrów (jak sam zauważyłeś) 15 stopni i uwierz mi że skoro nazwijmy to rzędowo-widlasta szóstka się zmieściłą to i rzędowa szótska w sensie stricte też by weszła. Śmiem twierdzić że tu nie o miejsce chodziło....a raczej o stworzenie silnika który na rynku będzie postrzegany jakby był rasowym V (dzwięk i osiągi) a byłby znacznie tańszy w produckji (jedna głowica a nie dwie, jeden kolektor ssący i wydechowy itd - stąd kąt rozwarcia jedynie 15 stopni bo gdyby był większy silnik musiałby być prawdopodobnie wyposażony w to wszystko x2 i wtedy nie miałoby sensu ustawianie cylindrów rzędowo bo po co)
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 18:06 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw gru 10, 2009 18:13

no i podbic amerykanski rynek czterocylindrowcem to wyczyn a v6 ma wieksze szanse juz z samej nazwy V6



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 10, 2009 18:20

no wlasnie silnik vr6 vw jest dość popularny w USA. Chyba nawet w fast&furious w pierwszej czesci ta jetta to była vr6.



Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » czw gru 10, 2009 18:54

sas_gti pisze:Śmiem twierdzić że tu nie o miejsce chodziło....

Właśnie chodziło głównie o gabaryty. A V6 z MKIV jest po prostu kontynuacją silnika vr6 z MK3 z bardziej rozwiniętą elektryką i kilkoma nowymi rozwiązaniami mało tego prace nad silnikiem vr6 pozwoliły na powstanie silnika W12



Simonmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn mar 28, 2005 20:50
Lokalizacja: Zdolnyśląsk

Post autor: Simonmk2 » czw gru 10, 2009 23:49

A apropo golfów MK4 V6 w USA .
Widziałem na allegro pare mk4 ale jakby z silniek VR6 z mk3 i bez 4 Motion .
Na USA wychodziy inne ?
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 23:51 przez Simonmk2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 10, 2009 23:59

tak między innymi. Tu sobie obejrzyj http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=106


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 325 gości