Jakie serwo do golfa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Savczuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jakie serwo do golfa

Post autor: Savczuk » czw gru 10, 2009 21:57

Witam wszystkich zainteresowanych. Posiadam golfa mk2 z elektrycznym wspomaganiem hamulców (brak serwa), do tego z abs. Chciałbym zwiększyć efektywność hamulców poprzez założenie serwa, znalazłem od VW LT (takie samo jak w sprinterze) z podwójnymi membranami. Czy ktoś się orientuje czy takie serwo podpasuje do mk2, ewentualnie jakie przeróbki trzeba będzie zrobić żeby je tam założyć? A może ktoś ma jakieś inne ciekawe propozycje? Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Obrazek Obrazek


GTI rules

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw gru 10, 2009 22:23

Przez zainstalowanie serwa nie zwiększysz efektywności hamulców, a jedynie zmniejszysz siłę jaką trzeba podziałać na pedał hamulca. Nie bardzo jest sens wogóle je zakładać bo w tym modelu co masz, pedał jedynie steruje zaworem (podobnie jak w ciężarówce) a nie głównym tłokiem. Dlatego zakładanie serwa będzie (jeśli nawet możliwe) to całkowicie nie opłacalne i bezsensowne.

Jeśli chcesz poznać zasadę działania Twojej pompy hamulcowej polecam ten link http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomo ... _teves.htm

[ Dodano: 10 Gru 2009 21:32 ]
Napisz jeszcze dlaczego akurat chcesz montować serwo: pedał ciężko chodzi czy hamulce są słabe? Mam ten sam układ w Pasku SB więc coś poradzimy :)
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 22:29 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Savczuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Savczuk » czw gru 10, 2009 22:45

Tak wiem że nie poprawi to siły hamowania, ale załóżmy że chcę zmienić pompę, bo to elektryczne urządzenie nie jest wcale jakieś rewelacyjne, a z tego co wyczytałem jest tam zbiorniczek ciśnieniowy który ulega zużyciu i trzeba co jakiś czas wymieniać. Poza tym jeśli vw zrezygnował ze stosowania tego rozwiązania nie może być zbyt dobre. Mówiąc o zwiększeniu efektywności miałem na myśli zmniejszenie siły nacisku przy używaniu pedału hamulca - pedał będzie chodził lżej.

Hamulce są toporne, tak jakby nie hamowały z pełną siłą no i trzeba mocno deptać...
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 22:46 przez Savczuk, łącznie zmieniany 1 raz.


GTI rules

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw gru 10, 2009 23:18

To że trzeba mocno deptać to normalne przy tej pompie, jeśli są nieefektywne możliwe że gdzieś powietrze pociągnęły. Niestety w tym rozwiązaniu jak hamulce są zapowietrzone pedał przy "podpompowaniu" nie idzie w górę. Miałem ten sam problem, musiałem pokolei odpowietrzyć wszystkie koła. Przy odpowietrzaniu tyłu stacyjka powinna włączona, a korektor hamowania musisz nacisnąć kilkakrotnie. Jeśli zaś mimowszystko chcesz całkowicie zrezygnować z agregatu możesz wstawić zwykłą pompę hamulcową, serwo od LT 28 powinno do niej pasować, dodatkowo musisz zakupić przewód podciśnieniowy idący od serwa do pompy vacum (jeśli ją masz, jeśli nie to kolejny wydatek)
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 23:19 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Savczuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Savczuk » czw gru 10, 2009 23:45

Ja mam benzyniaka więc podciśnienie podciągnąłbym z kolektora ssącego. Hamulce nie są zapowietrzone. Z tego co się orientuję w nowszych samochodach stosują podwójne serwo coraz częściej, dlatego jestem zainteresowany tym rozwiązaniem. Gdzieś czytałem że ktoś wstawił do mk2 (po niewielkich przeróbkach) serwo od "starego busa" i poprawa była bardzo duża, niestety więcej informacji nie mam od jakiego to było busa, dlatego szukam informacji na temat co by pasowało...


GTI rules

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw gru 10, 2009 23:56

W takim razie problem z głowy. Przejedź się jeszcze autkiem ze zwykłym wspomaganiem, może będziesz zadowolony i nie będzie trzeba tak daleko szukać. Ale jeszcze się popytam od czego może pasować, i co ewentualnie trzeba przerabiać a jak coś znajdę dam Ci znać :)



Awatar użytkownika
Savczuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Savczuk » pn gru 14, 2009 20:28

Ok, dzięki serdeczne za podpowiedzi. Na razie się muszę wstrzymać z wymianą, ale jakbyś miał jakieś cenne wskazówki będę zobowiązany.


GTI rules

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości