[All VW] Polerowanie lakieru

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » pn wrz 28, 2009 12:11

To_mas pisze:wato okleić taśmą maskującą plastikowe listwy, uszczelki czy inne takie elementy z plastiku które nie bardzo lubią polerowanie...
Szkoda, że nie napisałeś tego 2 dni temu :)
Jako, że wcześniej tego nie przeczytałem, może uda mi się przestrzec kolejnych użytkowników przed moim przypadkiem. Bohaterem doświadczenia jest co prawda BMW E46, ale myślę, że te same błędy mozna popełnić na wszystkich autach.
Otóż postanowiłem usunąć mikroryski, które są widoczne w pełnym słońcu, czy świetle lamp.
Zakupiłem polerkę, miękką i twardą gąbkę oraz pastę Farecla G3 i do wykończenia 3M z niebieską nakrętką.
Niestety nie obyło się bez spalenia lakieru i dotarcia do podkładu. Efekty, które są na zdjęciach powstały przy polerowaniu niebieską gąbką 3M i pastą 3M z niebieską nakrętką przy prędkości około 2100 obr.min. Ucierpiały tylko plastikowe elementy - moja teoria jest taka, że plastik gorzej odprowadza ciepło i dlatego na częściach blaszanych nic się nie stało.
Oto fotki wypadków przy pracy:
Element nad tablicą - na szczęście odkręca się go i bez problemu go pomaluję:
Obrazek
Lotka M-technik:
Obrazek
Zderzak tył - pojawił się minimalny pęcherzyk:
Obrazek

Ogólnie jednak efekt jest niezły i nie zraziłem się, wręcz przeciwnie już w drodze lekkościerna pasta 3M i żólta gabka 3M :)
Obrazek



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 28, 2009 13:37

Yacko, ale jak już pojedziesz po plastikach to mozesz je spróbować dokładnie umyć i przejechać czernidłem do plastików i powinny być ok :D



Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » pn wrz 28, 2009 13:48

To_mas pisze:Yacko, ale jak już pojedziesz po plastikach to mozesz je spróbować dokładnie umyć i przejechać czernidłem do plastików i powinny być ok :D
Chyba nie zauważyłeś fotek - mam plastiki w kolorze nadwozia :)



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » pn wrz 28, 2009 14:05

Yacko pisze: Zakupiłem polerkę, miękką i twardą gąbkę oraz pastę Farecla G3 i do wykończenia 3M z niebieską nakrętką.
Niestety nie obyło się bez spalenia lakieru i dotarcia do podkładu. Efekty, które są na zdjęciach powstały przy polerowaniu niebieską gąbką 3M i pastą 3M z niebieską nakrętką przy prędkości około 2100 obr.min. Ucierpiały tylko plastikowe elementy - moja teoria jest taka, że plastik gorzej odprowadza ciepło i dlatego na częściach blaszanych nic się nie stało.
Nie wiem dokładnie jak polerowałeś ale Farecla g3 lubi dużo dużo wody, praktycznie wszystko musi być bardzo mokre. To nie zmienia faktu że jest to produkt do d...

Tak jak napisałeś plastik słabiej odbiera ciepło, w tych miejscach trzeba bardzo uważać praktycznie obroty zmniejszyć do 1200 obr/min.

Dobrze że zdecydowałeś się na 3M z żółtą nakrętką, na mikrorysy nie ma nic lepszego, nie ma potrzeby używania pasty grubo ściernej.



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pn wrz 28, 2009 17:05

Yacko pisze:Niestety nie obyło się bez spalenia lakieru i dotarcia do podkładu. Efekty, które są na zdjęciach powstały przy polerowaniu niebieską gąbką 3M i pastą 3M z niebieską nakrętką przy prędkości około 2100 obr.min.
Trzeba być dobrym fachowcem żeby przypalić lakier niebieską gąbką i pastą z niebieską nakrętką . :grin:
W niebezpiecznych miejscach zmniejszać obroty !!!
Ten plastyk nad rejestracją wygląda jak byś ostro czymś zahaczył a nie od gąbki .

POzdraVWiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » pn wrz 28, 2009 19:36

Dj Darecki pisze:Trzeba być dobrym fachowcem żeby przypalić lakier niebieską gąbką i pastą z niebieską nakrętką . :grin:
W niebezpiecznych miejscach zmniejszać obroty !!!
Ten plastyk nad rejestracją wygląda jak byś ostro czymś zahaczył a nie od gąbki .
Robiłem polerkę pierwszy raz, więc błędów można było się spodziewać.
Obroty miałem wszędzie 2100 obr/min, więc pewnie jak na plastik zbyt dużo.



Glinek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 14, 2009 18:08
Lokalizacja: gLIWICE

Post autor: Glinek » śr paź 14, 2009 18:11

Witam chcialbym przeprowadzic konkretna polerke tylko na produktach 3M

Od matowania 2500 po wykonczenie woskiem recznym

Posiadam Polerke reg
Wszystkie gabki i kolory
Posiadam paste 3M ZIELONA
PASTA 3M Granat na chologramy
Wosk reczny 100 Carnabua

Pytanie zeby wykonac usluge jak najlepiej nie omijajac nic , to czy po polerowaniu korkiem zielonym musze przejsc na jeszcze jakis np zolty ? czy odrazu atakowac granatowy na chologramy na koniec reczny??



Awatar użytkownika
Bolo GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 728
Rejestracja: pn sie 20, 2007 15:50
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Bolo GTI » śr gru 09, 2009 18:51

Nie wiem czy w tym temacie zadać to pytanie, ale jest tu sporo o maszynach i środkach, więc może nie będzie problemu. Czy do polerki felg warto użyć maszyny? Po papierach 2000-2500 jest już lustro, ale wydaje się, że mogłoby być lepiej. Jeżeli tak to jaką gąbkę zastosować? Autosol czy jakiś inny środek?

Pozdrawiam


[b][url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121365&postdays=0&postorder=asc&start=0]VW Golf GTI Edition '95[/url][/b]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr gru 09, 2009 19:57

Glinek, po zielonym daj żółty !! koniecznie
a potem na koniec weź granatowy :) i będzie miazga efekt :D

na samutkim końcu wosk :) ja przeszedłem na wosk z Meguiars :D i oczywiście szmatki z mikrofibry ! :D



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » czw gru 10, 2009 12:43

Ja już nie wiem pomieszaliście już :helm:
Która pasta będzie odpowiednia do ożywienia lakieru i usunięciu nie dużych rys z karoserii?
farecli czy k2 czy inna pasta polerska do kwoty 35zł?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw gru 10, 2009 13:44

SATA, jak juz co to Faecla G3

K2 - qpa



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » czw gru 10, 2009 20:21

duzy_przemo, odradza... nie wiadomo teraz za jaką się wziąć.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » czw gru 10, 2009 21:53

to ja mam teraz jedno pytanko.w poprzednim sezonie auto było lakierowane i potem polerowane pastami 3M.efekt był zadowalający.ale że auto kilka razy umyłem na automacie i w dodatku teraz całe zakurzone stoi i jak to na akrylu porobiły się maleńkie mikro ryski.ogólnie wygląda to paskudnie i na wiosne chce z tym powalczyć.i teraz pytanie:mam 3 pasty, biała,czarna,granatowa, czy muszę robić polerkę wszystkimi pastami czy mogę tylko granatową i na to dobry wosk??

jeszcze jedno pytanie.czym zabezpieczyć czarny akryl przed robieniem się mikro rys??tzn u mnie jest tak ze jak mam zakurzone auto i przejadę palcem po nim to zaraz wychodzą ryski.czy jest jakiś środek,pasta czy co kolwiek(poza położeniem klaru) co w jakimś stopniu zmniejszy powstawanie rysek??

pozdrawiam


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt gru 11, 2009 01:20

SATA pisze:nie wiadomo teraz za jaką się wziąć.
jak to nie wiadomo ?
bierz 3m jak masz kasę .... zdecydowanie najlepszy i najmniej babrania !

jak nie masz to G3 plus G10 :)

[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 00:25 ]
dawid018 pisze:jeszcze jedno pytanie.czym zabezpieczyć czarny akryl przed robieniem się mikro rys??tzn u mnie jest tak ze jak mam zakurzone auto i przejadę palcem po nim to zaraz wychodzą ryski.czy jest jakiś środek,pasta czy co kolwiek(poza położeniem klaru) co w jakimś stopniu zmniejszy powstawanie rysek??
to już chyba taki urok czarnego akrylu :/ tez mam czarny akryl i ten sam problem.... myślę czy by na wiosnę nie zrobić z niego jakiejś perły albo po prostu zrobić lakier 2 warstwowy czyli baza + klar :)

co do polerki to możesz sprawdzić jak sobie z tym poradzi czarny korek !! to jest mleczko polerskie i powinno pomóc i na to granatowy potem wosk albo czerwony :D
Sprawdź na jakimś elemencie jak to nic nie da to zacznij od bialego i j.w.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości