Wymiana panewek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Wymiana panewek

Post autor: kalosh » czw gru 10, 2009 08:43

Witam.
Ostatnio odebrałem samochód od naprawcy i radośnie stwierdził, że panewki hałasują i lepiej żebym nie jeździł bo może być na dniach niemiło:/ Chciałem zapytać czy dam radę wymienić to sam. Czy potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze albo czy trzeba coś tam ustawić etc. Trzeba wyciągać silnik? Mechanik powiedział, też że wał może być do wymiany. Ile taka frajda kosztuje?
Pozdrawiam, Dawid.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
GUPETTO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: czw lut 10, 2005 20:41
Lokalizacja: LUBLIN CITY
Kontakt:

Post autor: GUPETTO » czw gru 10, 2009 08:46

Silnika nie musisz wyciagac, ale trzeba miec wiedzy troche wiecej o mechanice,i klucze typu dynamometryczne, a i kanał :grin:



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw gru 10, 2009 09:03

kalosh, oczywiście że panewki są do wymiany własnoręcznie... ale... jak pukaja panewki to muisz oddać najpierw wał do sprawdzenia. Tzn czy nie jest wytarty i jaki ma wymiar żeby dobrać panewki. zawsze robi sie szlif wału, aby idealnie dopasować grubości panewek. czyli oddajesz wał do szlifu oni daja do tego panewki płacisz za to około 300 PLN, do tego jeszcze uszczelniacze sztuk dwie na wał, uszczelka pod miskę, i nowy olej z filtrem... i masz komplet.


vwlifestyle.pl
Obrazek

kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: kalosh » czw gru 10, 2009 09:34

A ile to kosztuje u mechanika?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » czw gru 10, 2009 10:31

Pewnie ze dwie stowki wezmie.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » czw gru 10, 2009 10:58

-=ren=- pisze:kalosh, oczywiście że panewki są do wymiany własnoręcznie... ale... jak pukaja panewki to muisz oddać najpierw wał do sprawdzenia. Tzn czy nie jest wytarty i jaki ma wymiar żeby dobrać panewki. zawsze robi sie szlif wału, aby idealnie dopasować grubości panewek. czyli oddajesz wał do szlifu oni daja do tego panewki płacisz za to około 300 PLN, do tego jeszcze uszczelniacze sztuk dwie na wał, uszczelka pod miskę, i nowy olej z filtrem... i masz komplet.
ren; ma rację wymiana samych panewek bez szlifowania wału nic ci nie da,szkoda pieniędzy.Będziesz miał tylko satysfakcje że masz wymienione panewki a stuki jak były tak będą.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw gru 10, 2009 11:24

kalosh pisze:A ile to kosztuje u mechanika?
to zalezy od mechanika... więc lepiej lokalnie popytaj, tylko od razu bierz pod uwagę renomę takiego człowieka... bo koszty nie będą małe - szlif z panewkami 300-350PLN, uszczelniacze na wał około 150PLN olej i filtr 50-80PLN lub więcej jak chcesz lepszy jakiś półsyntetyk, uszczelka pod miskeokoło 30PLN plus robocizna... dosyć duża inwestycja! więc nie warto marnować takiej kasy, na coś co po pół roku się uszkodzi przez zły montaż mechanika.

Moze najpierw dla potwierdzenia diagnozy podjedź do innego lub innych mechaników i zapytaj czy oni potwierdzają stuki panewek i których czy głównych czy korbowych.

Jaki przebieg masz auta i jaki rok??


vwlifestyle.pl
Obrazek

kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: kalosh » czw gru 10, 2009 11:38

Przebieg to ciężko stwierdzić:) Licznik pokazuje 245 tysi, ale sądząc po zużyciu to chyba ma jeszcze raz tyle. Rok 93. Objawy są takie że przy rozgrzanym oleju piszczy kontrolka przy 2tys obrotów, poza tym grzechocze w silniku jak jest rozgrzany i ma około 2-2,5 tyś obrotów. Byłem u mechanika jednego i sam to stwierdził bez mojego słowa. Mierzone było ciśnienie oleju na rozgrzanym i jest bardzo słabe.
PS. W ogóle gość mi powiedział, że rozrząd mogę mieć zużyty i też będzie można go wymienić. Jakie są objawy zużytego rozrządu? Czy rozrząd to jest to czy coś tam jeszcze trzeba, wałki, srałki itp:P:
http://www.allegro.pl/item818552922_zes ... a_vat.html
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 11:47 przez kalosh, łącznie zmieniany 3 razy.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » śr lut 03, 2010 20:00

Chciałbym podczepić sie pod temat i zapytać: Słysze stuki metaliczne w silniku jak się rozgrzeje i jadę pod górkę(jak jest obciążony)-podejrzewam panewki czy w związku z tym powinienem mieć słabe ciśnienie oleju??? U mnie to nie występuje. Nie włancza się kontrolka ciśnienia oleju i nic nie brzęczy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości