Awaria pompy paliwowej ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mjeciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt sie 25, 2009 13:38
Lokalizacja: Łomża

Awaria pompy paliwowej ?

Post autor: mjeciu » śr gru 09, 2009 10:06

Witam,
Mam problem z rozruchem auta przewaznie raz w miesiacu. Problem pojawia sie w momencie gdy zapale z samego rana (zimny silnik), od razu go zgasze i chce uruchomic od nowa - wtedy klapa. Problem ten nie pojawia sie przy odpalaniu na gazie, wiec nie chodzi o zalewanie swiec ;) Majstry zdiagnozowaly mi to jako usterke kostki w stacyjce albo jako zawieszajaca sie pompke paliwa. Osobiscie stawiam na pompke paliwa, bo zdarzylo sie ze dwukrotnie zabraklo mi paliwa. Mam wiec takie pytanie. W momencie gdy zawieszaja sie szczotki w pompce paliwa, to czy bedzie slychac nadal jej szum podczas przekrecania kluczyka ?

I mam jeszcze drugie pytanie. Jako ze mam instalacje gazowa z takim dziadowskim przelacznikiem, przy ktorym nie mam zadnej mozliwosci odpalic auta na gazie (najpierw zawsze odpala sie na benzynie, potem dopiero moge przelaczyc na gaz, zwiekszajac obroty), to chcialbym znalezc jakis sposob uruchomienia auta, jak jeszcze raz mi sie taka awaria przytrafi. Probowalem na krotko doprowadzic napiecie do cewki przy parowniku, ale zrobila mi sie mala spawarka i dalem se na luz 8)

Prosze o porady.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr gru 09, 2009 10:19

Przypuszczam ze masz przełącznik na gaz tylko wciskany?
U mnie działa to tak, że trzymając przycisk od gazu przekręcam kluczyk na zapłon, wyłączam i później odpalam normalnie, w ten sposób odpalam auto na gazie przypuszcza, że u ciebie też to zadziała.
Co do pompy to jak sie zawiesi to nie powinno być jej słychać.
może przekaźnik od pompy ci czasami nie załapuje. Masz przy lpg porobione jakieś obejścia pompy paliwowej, żeby nie pracowała jak LPG chodzi?



mjeciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt sie 25, 2009 13:38
Lokalizacja: Łomża

Post autor: mjeciu » śr gru 09, 2009 10:27

Marioo pisze:Przypuszczam ze masz przełącznik na gaz tylko wciskany?
U mnie działa to tak, że trzymając przycisk od gazu przekręcam kluczyk na zapłon, wyłączam i później odpalam normalnie, w ten sposób odpalam auto na gazie przypuszcza, że u ciebie też to zadziała.
Hm... musze sprobowac, dzieki.
Co do pompy to jak sie zawiesi to nie powinno być jej słychać.
może przekaźnik od pompy ci czasami nie załapuje. Masz przy lpg porobione jakieś obejścia pompy paliwowej, żeby nie pracowała jak LPG chodzi?
No ale gdyby przekaznik nie zalapywal, to tez by nie bylo slychac szumu pompy... O zadnych obejsciach nic mi nie wiadomo, bo kupilem to auto pare miesiecy temu.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr gru 09, 2009 11:26

mjeciu pisze:No ale gdyby przekaznik nie zalapywal
No tak sam się zakręciłem :)
Napisz jaki masz silnik w ogóle i jaką instalację gazową. Bo nie widzę nigdzie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 09, 2009 12:15

mjeciu, jesli to powtórne odpalanie wykonujesz juz po przełączeniu na lpg to jest to norma, nic z tym nie zrobisz. Bo paruje gaz skroplony w zimnych przewodach między reduktorem a mikserem i w samym redyuktorze. Po prostu nie pozwól się przełączyć na lpg jeśli zaraz planujesz gaszenie silnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mjeciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt sie 25, 2009 13:38
Lokalizacja: Łomża

Post autor: mjeciu » śr gru 09, 2009 12:21

Paweł Marek pisze:mjeciu, jesli to powtórne odpalanie wykonujesz juz po przełączeniu na lpg to jest to norma, nic z tym nie zrobisz. Bo paruje gaz skroplony w zimnych przewodach między reduktorem a mikserem i w samym redyuktorze. Po prostu nie pozwól się przełączyć na lpg jeśli zaraz planujesz gaszenie silnika.
... Pisalem, ze nie dotyczy to pracy na gazie, wlasnie zeby uprzedzic takie opinie :)

Marioo, instalacje mam nie wiem jaka... Jakas malo znana firma. Nie jest to ani Lovato, ani BRC, ale w tej chwili to chyba sprawa drugorzedna ;)

Przelacznik ma idee dzialania taka sama jak ten na obrazku:

http://www.myomega.ovh.org/podstrony/po ... acznik.jpg

o ;)
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 12:28 przez mjeciu, łącznie zmieniany 1 raz.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr gru 09, 2009 12:37

mjeciu pisze:Marioo, instalacje mam nie wiem jaka... Jakas malo znana firma. Nie jest to ani Lovato, ani BRC, ale w tej chwili to chyba sprawa drugorzedna
ja jestem zdania, że to właśnie może być pierwszorzędna informacja do rozwiązania problemu i bynajmniej nie chodzi mi tu o producenta instalacji tylko bardziej o jej typ, ale producent tez by się przydał.
Dodatkowo napisz jakiego silnika dotyczy problem?
Przełącznik który pokazałeś jest od sekwencyjnej instalacji landirenzo omegas.
Odpowiedz na te pytania proszę.



mjeciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt sie 25, 2009 13:38
Lokalizacja: Łomża

Post autor: mjeciu » śr gru 09, 2009 12:46

Silnik mam 1,4. Przycisk od gazu jest tzw. miekki, tak jak tutaj na obrazku, ale inaczej wyglada "kosmetycznie". Nie jest to chyba instalacja sekwencyjna.

Czemu uwazasz ze jest to pierwszorzedna informacja ? Centralka moze wariowac i odcinac beznyne i gaz jednoczesnie ? Pragne nadmienic ze na pych, czy na holu auto zapala. Tylko, ze gdyby pompka siadala to by i na pych nie zapalil. Mechanik powiedzial ze jak sie w pompce paliwowej wieszaja szczotki to wystarczy ze dochodzi do wstrzasu samochodu podczas rozpalania na pych i one puszczaja i paliwo znow jest podawane. Tak samo wystarczy podobno stuknac w wieczko tego miejsca gdzie jest zamontowana pompka i wtedy szczotki sie odwieszaja. Wg mnie to dobry trop.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr gru 09, 2009 12:51

Tak ale jak się zawieszą szczotki to nie będzie słychać działania pompy!
Ma znaczenie instalacja dlatego, że właśnie może odcinać paliwo.
Ja kiedyś miałem taki problem, że rozłączył się jeden kabelek od instalacji i samochód nie zapalił ani na benzynie ani na gazie. Ale tam problem jak się pojawił tak był i dopiero jak znalazłem awarię to uruchomiłem auto. Jeżeli odpala na pych to moim zdaniem awarii trzeba szukac dalej.



Kris:)
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 23:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Kris:) » śr gru 09, 2009 12:55

słuchaj miałem ten sam problem kilka razy zdarzyło mi się że miałem za mało paliwa w baku i przy zakrętach pompa działała na sucho :) (bak musi mieć zawsze 1/4 paliwa w sobie min.!!! ) szlak ją trafił musiałem wymienić niestety :)

w przypadku kiedy nie odpalał używałem startera w spreyu ale to zabawa na 2 osoby :)


czy masz w swoim autku odcięcie zapłonu na przycisk ???? może to szlak trafiło mój kolega miał coś podobnego :) sprawdź :) pozdro i powodzenia



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 09, 2009 13:03

mjeciu pisze: Pisalem, ze nie dotyczy to pracy na gazie, wlasnie zeby uprzedzic takie opinie
ale napisałeś jak u ciebie przełączenie na gaz jest automatyczne, jesli sie przełącza sam po obrotach to taka sytuacja jak opisałem może mieć miejsce . Jeśli nie o to chodzi to sorki za pisanine.
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 13:04 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mjeciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt sie 25, 2009 13:38
Lokalizacja: Łomża

Post autor: mjeciu » śr gru 09, 2009 13:06

Marioo pisze:Tak ale jak się zawieszą szczotki to nie będzie słychać działania pompy!
Co racja to racja. Z tym ze wlasnie ja sie przesiadlem z Vectry, w ktorej dzialanie pompy bylo slyszalne dosc wyraznie. Tutaj jest taki ledwo slyszalny szum trwajacy sekunde. Czy to jest to ?
A nie ma takiej opcji, zeby pompa byla slyszalna, ale nie podawala paliwa ? Pewnie przy zbyt niskim cisnieniu na pompie co ? Ale wtedy to chyba nie jest problem zacinajacych sie szczotek, wiec nie z tej przyczyny by sie odwieszalo podczas wstrzasow. No i zeby bylo zbyt niskie cisnienie paliwa, to bym czul problemy podczas jazdy, a takowych nie posiadam.
Ma znaczenie instalacja dlatego, że właśnie może odcinać paliwo.
Ja kiedyś miałem taki problem, że rozłączył się jeden kabelek od instalacji i samochód nie zapalił ani na benzynie ani na gazie. Ale tam problem jak się pojawił tak był i dopiero jak znalazłem awarię to uruchomiłem auto. Jeżeli odpala na pych to moim zdaniem awarii trzeba szukac dalej.
no ;/

Kris:), odciecia nie mam, wiec to nie to.
Paweł Marek pisze:
mjeciu pisze: Pisalem, ze nie dotyczy to pracy na gazie, wlasnie zeby uprzedzic takie opinie
ale napisałeś jak u ciebie przełączenie na gaz jest automatyczne, jesli sie przełącza sam po obrotach to taka sytuacja jak opisałem może mieć miejsce . Jeśli nie o to chodzi to sorki za pisanine.
problem sie pojawia przed przelaczeniem na gaz :)

[ Dodano: 09 Gru 2009 20:36 ]
Sytuacja ma sie tak...
Bylem po pracy u jednego majstra. Twierdzi ze moze to byc pompka, a rownie dobrze moze to byc przekaznik zawiadujacy praca pompki. Koles mowi ze obstawia 50/50...Dzisiaj nie mial czasu, kazal mi sie odezwac w piatek kolo 13:00
Przy okazji poprosilem zeby mi pokazal jak przelaczyc instalacje zeby uruchomic od razu na gazie, omijajac benzyne. No to probowal probowal az w koncu stwierdzil ze zadzwoni do znajomego gazownika, do ktorego zalecil mi pojechac po wszystkim.
Pojechalem... gazownik podlaczyl do kompa i powiedzial ze mialem zle skonfigurowana emulacje sondy lambda i stad te moje wszystkie problemy z odpalaniem. Tylko czy to zdarzaloby sie tak rzadko ? Czy moze mialoby miejsce przy kazdorazowej probie uruchamiania ? Jak sadzicie ?
Aha, odnosnie instalacji to padla nazwa "Bingo", tylko nie wiem czy to nie nazwa samej centralki :)
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 13:07 przez mjeciu, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 71 gości