Naped 4x4 w mkI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wuzjusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt lut 28, 2006 13:06
Lokalizacja: kozienice
Kontakt:

Naped 4x4 w mkI

Post autor: wuzjusz » wt lut 28, 2006 13:27

Witam!
Prosze o pomoc, szukam propozycji jak założyć do Golfika mkI stały napęd 4x4. Szukam obecnie silnika 1.8t 5v do tego samochodu i zastanawiam sie czy nie zmienic odrazu ukłądu przeniesienia napędu tylko jak to zrobić zeby to mialo ręce i nogi i nie kosztowało kosmicznych pieniedzy. Czy zmiesciłbym sie w kwocie 30 tys za czesci. Silnik jestem w stanie przezucic sam (no z moim zaprzyjaznionym mechanikiem) ale mysle ze z ukladem przeniesienia napedu moge nie dać rady chyba ze nie jest to aż tak skąplikowane. Szukalem na forum ale nie za bardzo udalo mi sie znalesc nic sensownego. Z gory dziękuje za komentarze.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt lut 28, 2006 14:08

myslę ze nie dasz rady zamontować napędu do tego auta bo buda sie rózni mocowaniem zawieszenia pomiędzy zwykłą a tą z napędem 4x4, za duzo kombinacji i koszt potężny


:-k ...

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt lut 28, 2006 17:11

Staly napend?
Po pierwsze to jak bedziesz mial tam umieszczony silnik, wzdluznie czy poprzecznie?

Jakby byl wzdluznie to moglbys ewentualnie zastosowac napend quattro z trzema dyframi, ale z tego co wiem to ta opcja odpada ze wzgledu na ulozenie silnika.

Jedyne mi znane samochody z silnikiem ulozonym poprzecznie i ze stalym napendem 4x4 to mitsubishi lancer evo i mazda6 MPS. Znalezienie kompletnego napedu i zaadoptowanie go graniczy z cudem

Pozostaje zatem postarac sie o skrzynie i cala reszte od syncro lacznie z tylna belka z wachaczami, przezezbic podloge zeby sie wal zmiescil, zmniejszyc bagaznik, zalozyc beke z dyfrem i wisko. Trzeba jeszcze dodac ze syncro to nie naped staly i trzeba jeszcze zalozyc szpere z przodu i z tylu. I mozesz sie cieszyc stalym napedem 4x4

Ps. mojej opinii w 30 tys sie spokojnie zmiescisz

Ewentualnie Haldex, ale to juz elektronika....



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » wt lut 28, 2006 21:05

[quote="olozwirski"]Staly napend?
Po pierwsze to jak bedziesz mial tam umieszczony silnik, wzdluznie czy poprzecznie?

To sie nazywa fachowa odpowiedź !!!! :grin: Myśle że budżet masz OK ale zanim wrzucisz 1.8T przejdzie Ci ochota na 4 buty bo bedziesz chciał pojeżdzić !!!!!!!! :jezor: udanej dłubaniny !!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » śr mar 01, 2006 08:37

Czcesz na to wydać 30 tysięcy??? W traderze poszukaj, ludzie sprzedają golfy IV 4-Motion plus minus za tyle. I masz gotowe taniej łatwiej i lepiej. Ew. Audi A4 Quattro 1.8T jak chcesz mieć bardziej "prawdziwe" 4x4. Za 30 tys to taki domowej roboty golf I nie bedzie mial szans startu do Audi. A jak lubisz mechanike i indywidualne auta to przerobisz to audi albo golfa. Moje doświadczenie uczy że może i syncro na suchy asfalt nic nie daje ale za to na śniegi i lody rewelacja. A ze pirat drogowy nie jestem to jak dla mnie jest OK.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » śr mar 01, 2006 09:03

Jednym słowem przerost formy nad treścią!



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr mar 01, 2006 11:39

Niby wszystko ładnie i pięknie, ale mierzyłem napęd syncro od mk2 do mk1 jak miałem budę w remoncie. Niby wszystko pasuje ale jest problem w wałem i wydechem. Wydech trzeba puszczać pod podłogą, a nie w tunelu. Wał w tunel z mk1 ledwo się mieści. Tylną belkę od wachaczy idzie zamontować. Troche tył się poszerzy ale to różnica około 15cm ogółem. Jak masz okazje kupić mk2 syncro to nie zastanawiaj się ani chwili. Weźniesz sobie napęd a resztę sprzedasz. Według mnie zmieścisz się w 20000zł.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr mar 01, 2006 11:55

Tu masz linka co i jak.
Dodam do wypowiedzi Taza ze jeszcze musisz pomyslec nad bakiem paliwa.
To jak, bedzie to mk1 syncro?



wuzjusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt lut 28, 2006 13:06
Lokalizacja: kozienice
Kontakt:

Post autor: wuzjusz » śr mar 01, 2006 13:27

Dzieki za propozycje. Ja myslalem raczej czy nie dalobysie adoptowac napedu qattro (np. od audi s3). A jak napisałem silnik jest jeszcze nie wstawiony wiec mozna pokombinowac. Samochod ma sluzyc do jezdzenia na szybkie "spacerki" wiec jezeli by trzeba bylo to moge pozbyc sie tylnej kanapy zeby pospawac jakies elementy w razie potrzeby.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » śr mar 01, 2006 14:42

A czy Audi S3 nie ma czasem wiskozy w stylu Haldexa z golfa 4? Bo chyba dopiero od A4 w górę jest międzyosiowy torsen - ale tego raczej nie włożysz do jedynki bo A4 silnik mają wzdłużnie i skrzynia też włazi głęboko w kabinę.



wuzjusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt lut 28, 2006 13:06
Lokalizacja: kozienice
Kontakt:

Post autor: wuzjusz » śr mar 01, 2006 14:52

A nie zadziała zasada ze jak sie popieści to sie zmiesci. Golf moze byc kompletnie caly przerobiony. Chce zeby tylko z zewnątrz nie roznil sie niczym od innych.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości