[b5]1.9 TDI - kontrolka od ABS-u i recznego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qwerty1237
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 16:59
Lokalizacja: Gdynia

[b5]1.9 TDI - kontrolka od ABS-u i recznego

Post autor: qwerty1237 » pn lut 27, 2006 18:17

Witam!
Samochod Passat 1.9 TDI. Ostatnio pojawil sie nastepujacy problem. Odpalajajac go rano i nie tylko buczy 3 razy z deski rozdzielczej i na chwile zapala sie kontrolka od ABS-u i recznego po czym kontrolki gasna i wszystko jest OK. Bylem z nim na VAG-u i nie wykazalo zadnych problemow z ABSem, recznym czy czymkolwiek. Plyn hydrauliczny jest w zbiorniku, plywak tez sie nie zawiesil. Juz nie wiem co moze byc grane, bo wszystkie pomysly wyczerpalem. Mechanik zasugerowal ze byc moze akumulator wydaje swoj labedzi spiew lub jest rozladowany. Rano w zasadzie odpala bez oporow na dotyk, ale zauwazylem ze napiecie jest okolo 12.3V a przy kopnieciu potrafi spasc chwilowo ponizej 10V. Jakies pomysly??? Z gory dzieks! Pozdrowienia...
Ostatnio zmieniony pn lut 27, 2006 22:45 przez qwerty1237, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Passat 1.9 B5 TDI

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 18:21

może to jest test obwodu ABS - czy jest sprawny (coś jak kontrolka od ciśnienia oleju)


:-k ...

pudziok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn lut 20, 2006 19:19
Lokalizacja: SZY
Kontakt:

Post autor: pudziok » pn lut 27, 2006 18:23

mój znajomy ma coś takiego jak ty.ma do wymiany czujniki od abs-u.jakiś miesiąć temu wymienił i było wszystko w porządku ale znów się zepsuły.jeden taki czujnik kosztuje ok 350 zł


POWER BY MK 3 D

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 18:24

chyba wtedy powinna się kontrolka palić cały czas


:-k ...

qwerty1237
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 16:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: qwerty1237 » pn lut 27, 2006 18:42

misiek10111 pisze:może to jest test obwodu ABS - czy jest sprawny (coś jak kontrolka od ciśnienia oleju)
Te objawy pojawily sie stosunkowo niedawno, jak troche przymrozilo...

[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 17:43 ]
pudziok pisze:mój znajomy ma coś takiego jak ty.ma do wymiany czujniki od abs-u.jakiś miesiąć temu wymienił i było wszystko w porządku ale znów się zepsuły.jeden taki czujnik kosztuje ok 350 zł
Hmmm... dlaczego wtedy VAG nic nie wykazal????

[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 17:48 ]
pudziok pisze:mój znajomy ma coś takiego jak ty.ma do wymiany czujniki od abs-u.jakiś miesiąć temu wymienił i było wszystko w porządku ale znów się zepsuły.jeden taki czujnik kosztuje ok 350 zł
Hmmm... dlaczego wtedy VAG nic nie wykazal????


VW Passat 1.9 B5 TDI

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lut 27, 2006 22:38

pudziok pisze:mój znajomy ma coś takiego jak ty.ma do wymiany czujniki od abs-u.jakiś miesiąć temu wymienił i było wszystko w porządku ale znów się zepsuły.jeden taki czujnik kosztuje ok 350 zł
Jesli czujnik przy kole to chyba 35zl kosztowal.. ja tyle placilem i juz ponad rok jak dziala.. 350zl to w ASO biora z robocizna..
[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 9:41 pm ]
qwerty1237 pisze:Hmmm... dlaczego wtedy VAG nic nie wykazal????
Bo sie kontrolka nie palila.. w przypadku walnietego czujnika, ABS powinien sie wylaczyc a kontrolka powinna sie palic caly czas.. czy u ciebie ABS dziala prawidlowo? Nie pytam o lampke tylko o hamowanie.. Przetestuj go porzadnie i patrz czy sie kontrolka zapali, wnioskuje ze wiesz ze pod pedalem hamulca musisz poczuc bicie... bedzie sie myslec dalej..

Pozdro
Gitner

[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 9:45 pm ]
qwerty1237 pisze:Te objawy pojawily sie stosunkowo niedawno, jak troche przymrozilo...
Nie masz gdzie wilgoci pod siedzeniem pasazera? Moze przymrozilo ci sterownik..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

qwerty1237
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 16:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: qwerty1237 » wt lut 28, 2006 18:15

Gitner pisze:Bo sie kontrolka nie palila.. w przypadku walnietego czujnika, ABS powinien sie wylaczyc a kontrolka powinna sie palic caly czas.. czy u ciebie ABS dziala prawidlowo? Nie pytam o lampke tylko o hamowanie.. Przetestuj go porzadnie i patrz czy sie kontrolka zapali, wnioskuje ze wiesz ze pod pedalem hamulca musisz poczuc bicie... bedzie sie myslec dalej..
ABS dzialaja bez zarzutu. Przetesowalem i wszystko OK, lecz nie pali sie kontrolka, gdy system dziala, tzn. podczas odbijania pedalu hamulca. Nie wiem czy powinna, czy tez powinna dopiero sie zapalic gdy jest jakas usterka.

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 17:17 ]
Gitner pisze:Nie masz gdzie wilgoci pod siedzeniem pasazera? Moze przymrozilo ci sterownik..
Wilgoci niet. Mam gumowe dywaniki i sprawdzalem dzisiaj Wszystko jest suche.
Tak na marginesie to dzisiaj sie zbuntowal przy odpalaniu i kopsnal dopiero za drugim podejsciem, ale nie jestem pewien czy nie dlatego ze mialem wlaczone przez przypadek podgrzewanie siedzen.


VW Passat 1.9 B5 TDI

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt lut 28, 2006 19:03

qwerty1237 pisze:ABS dzialaja bez zarzutu. Przetesowalem i wszystko OK, lecz nie pali sie kontrolka, gdy system dziala, tzn. podczas odbijania pedalu hamulca. Nie wiem czy powinna, czy tez powinna dopiero sie zapalic gdy jest jakas usterka
Kontrolka ma sie zapalic po uruchomieniu auta (test ABS) i za chwile gasnie.. potem nie ma potrzeby sie zapalac.. no chyba ze tylko awaria.. caly czas ci buczy 3 razy przy odpaleniu?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

qwerty1237
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 16:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: qwerty1237 » wt lut 28, 2006 21:23

Gitner pisze:Kontrolka ma sie zapalic po uruchomieniu auta (test ABS) i za chwile gasnie.. potem nie ma potrzeby sie zapalac.. no chyba ze tylko awaria.. caly czas ci buczy 3 razy przy odpaleniu?
Buczy 3 razy prawie za kazdym razem gdy odpalam. Napisalem prawie, bo bywalo czasami ze nie buczal i odpalal. Teraz juz za kazdym razem. Gdy juz chodzi wszystko jest slodko i nie ma zadnych problemow z autkiem. Nawet jak juz sobie pojezdze i go zgasze i odpale znowu to buczy. Oczywiscie przed odpaleniem przy autodiagnostyce wszystkich systemow kontrolka sie zapala ale gasnie po chwili i zadna inna kontrolka nie jest podswietlona, takze podejrzewam ze komp nie widzi zadnych problemow. Czy moze jakis kabel nie styka??? Zaczyna mnie to wkerwiac z lekka. Dzieks za wszystkie rady!!!

Pozdrowienia...


VW Passat 1.9 B5 TDI

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr mar 01, 2006 09:20

qwerty1237 pisze:Czy moze jakis kabel nie styka??? Zaczyna mnie to wkerwiac z lekka. Dzieks za wszystkie rady!!!
Te buczenie to nie jest jakis zgrzyt czasem? Moze kostka stacyjki wysiada?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

qwerty1237
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 16:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: qwerty1237 » śr mar 01, 2006 10:27

Gitner pisze:Te buczenie to nie jest jakis zgrzyt czasem? Moze kostka stacyjki wysiada?
Nie jest to dzwiek bardziej jak pipniecie (nie wiem jak lepiej to opisac). Tak czy inaczej dowiedzialem sie ze 3 pipniecia to ostrzezenie o jakiejs powazniejszej usterce typu ABS-y, hamulce lub brak smarowania.

Zdrowka...


VW Passat 1.9 B5 TDI

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr mar 01, 2006 10:30

Skoro ABS dziala to i hamulce, wiec skup sie na smarowaniu..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości