Pomocy brak hamulca!!!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pomocy brak hamulca!!!!!
problem jak w temacie, jestem posiadaczem rowniez Passata B3 89r 1.8 RPek. staruszek wrocił dzis nim i braklo hamulca . przy wolnym toczeniu pedal wpada do dna i jest lekkie wyczuwalne hamowanie przedniego prawego i tylnego lewego kola;/ jak sie mocno prawie ze kopnie w pedal to sie pojawiaja . na trasie przy wiekszej predkosci tego nie normlanie dzialaja. czy to pompa czy serwo ?? dodam ze przy wylaczonym silniku pedal nie rosnie przy delikatnym wcisnieciu a jak sie "kopnie" to jest na wysokich wolnych obrotach tez jest ale jak zejdzie juz nie ma
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Po pierwsze sprawdź, czy ubywa płynu, jeśli tak - szukaj wycieku, zwróć tez uwagę na korektor przy tylnej belce, przewody gumowe itp. Serwo sprawdź tak: napompuj pedał, jeżeli będzie wysoki i twary odpal silnik - ma go wciągną. Przy pracującym silniku wciśniety pedał nie może opadać, jesli opada, a wycieków nie ma, może ppuszczać sekcja pompy.
Obwód hamowania jest 2 sekcyjny. Lewy przód - prawy tył a druga sekcja to prawy przód - lewy tył. U Ciebie pojawiła się nieszczelnoś w 1 obwodzie. Na początek posprawdzaj wizualnie czy nie ma widocznych wycieków idąc od tłoczka / cylindra ku pompie. Zwróć szczególną uwagę na połączenia elastycznych przewodów. Jeśli nic nie znajdziesz zdejmij klocki z przodu i sprawdź czy z cylindra nie cieknie, następnie to samo zrób z tyłu. Jeśli nie znajdziesz usterki możliwe że poszedł tłoczek na pompie odpowiedzialny za 1 sekcje
[ Dodano: 08 Gru 2009 15:29 ]
Stan płynu nie musi się zmieniać. To co ubędzie jest "zastępowane" przez powietrze zassane do układu podczas puszczania hamulca. Płyn wracający z hamulców do pompy powoduje powstanie obniżonego ciśnienia w przewodach, co powoduje zasysanie powietrza.
[ Dodano: 08 Gru 2009 15:29 ]
Stan płynu nie musi się zmieniać. To co ubędzie jest "zastępowane" przez powietrze zassane do układu podczas puszczania hamulca. Płyn wracający z hamulców do pompy powoduje powstanie obniżonego ciśnienia w przewodach, co powoduje zasysanie powietrza.
no wlasnie wyciekow nigdzie nie ma . jak pompuje przy wylaczonym silniku to slychac tak jak by wlasnie plyn przechodzil wokol tloczka taki charakterystyczny dzwiek.
[ Dodano: 08 Gru 2009 18:35 ]
nawet bym powiedzial ze jest wiecej plynu w zbiorniczku to chyba swiadczy ze juz powietrze w przewodach jest tak ?
[ Dodano: 08 Gru 2009 18:35 ]
nawet bym powiedzial ze jest wiecej plynu w zbiorniczku to chyba swiadczy ze juz powietrze w przewodach jest tak ?
Tak, jeśli chcesz się przekonać jak to działa załóż wężyk na strzykawkę wciągnij trochę wody tak by w strzykawce nie było powietrza, i spróbuj zassać ze szklanki wodę. Nie będzie w niej wogóle powietrza. Jeśli zaś zrobisz igłą dziurę w wężyku do strzykawki poleci woda i zassie ze sobą trochę powietrza. To obrazuje w jaki sposób układ się zapowietrza. Teraz do rzeczy: napisałeś że pojawia się dźwięk w okolicy pompy, więc tam bym szukał przyczyny. Winna nie musi być sama pompa ale uszczelnienia np. między zbiorniczkiem i pompą. Naszczęście Twoja pompa jest wspomagana serwem (a nie elektycznie) więc nowa kosztuje już od ok 70zł. Nie kupuj używek bo to loteria, nawet jak kupisz dobrą niewiadomo ile wytrzyma
[ Dodano: 08 Gru 2009 18:55 ]
a właśnie możesz też wymienić uszczelniacze między zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego a pompą (są 2 po jednym na każdą sekcję) upewnij się też na wszelki wypadek czy przyczyna nie tkwi przy tłoczku / cylinderkach bo wymiana uszczelniania tłoczka to 2zł + 15min roboty, a wymiana cylinderka to ok 30zł + 30min roboty. Choć osobiście stawiam na pompę/lub uszczelnienia pod zbiorniczkiem.
[ Dodano: 08 Gru 2009 18:55 ]
a właśnie możesz też wymienić uszczelniacze między zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego a pompą (są 2 po jednym na każdą sekcję) upewnij się też na wszelki wypadek czy przyczyna nie tkwi przy tłoczku / cylinderkach bo wymiana uszczelniania tłoczka to 2zł + 15min roboty, a wymiana cylinderka to ok 30zł + 30min roboty. Choć osobiście stawiam na pompę/lub uszczelnienia pod zbiorniczkiem.
To też może być przyczyną zapowietrzania się więc zacznij od tego. Komplet cylinderków np. Delphi kosztuje 30-50zł. Uszczelnienie tłoczków z przodu 2zł/komplet. Ale nie rób tego naraz bo jak coś pójdzie nie tak może być problem z ustaleniem przyczyny. PS praca dla mechanika zawsze się znajdzie, warto powysyłać CV w ciemno (nawet jak firma nie prowadzi naboru)
hmm no teraz tak mysle i mozliwe ze wlasnie przez ten urwany odpowietrznik sie zapowietrza, bo z tego co pamietam on mi sie urwal jakis rok temu albo i wiecej przy dokrecaniu go moze cos skorodowalo i lapie powietrze
[ Dodano: 08 Gru 2009 20:25 ]
ale zastanawia mnie jeszcze jeszcze ten fakt ze jak bardzo mocno i szybko sie wcisnie "kopnie" pedal to hamulce sa takie jak powinny byc
[ Dodano: 08 Gru 2009 20:25 ]
ale zastanawia mnie jeszcze jeszcze ten fakt ze jak bardzo mocno i szybko sie wcisnie "kopnie" pedal to hamulce sa takie jak powinny byc
Faktycznie nie zwróciłem na to uwagi :/, to zmienia postać rzeczy bo wskazuje ewidentnie na pompę. Wybacz mi nieuwagę, zamiast zaczynać od cylinderków zacznij od wymiany pompy. Ten objaw może być spowodowany rysą w cylindrze pompy (mogła powstać na wskutek luzu promieniowego tłoczka który z czasem ją zarysował) a kopiąc pedał tłoczek tak szybko ją pokonuje że płyn nie nadąża się przez nią przelać. Samo zapowietrzenie nie musi mieć związku ze sprawą, a występuje jedynie równolegle (jak wcześniej stawiam że przyczyniły się do niego padnięte cylinderki z tyłu).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości