dziwne zachowanie sterowania turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

dziwne zachowanie sterowania turbiny

Post autor: zyggy » wt gru 08, 2009 12:56

Poczytałem wiele postów, ale nigdzie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mój problem to dziwnie pracujące sterowanie łopatek w turbinie. Nie mam czasu na jej rozbiórkę, więc zacząłem kombinować, że tak powiem na zewnątrz. Niby wszystko działa OK, ale mi to nie daje spokoju, bo: ktoś napisał, że przez wężyk ustami można zaciągnąć gruszkę turbiny, aby wysterowała łopatki turbiny. Mi się ta sztuka nie udała. Mało się sam do środka nie zassałem, a sztanga ani drgnie. Więc sprawdzam, jak reaguje na zapalonym silniku. Zdejmuję i zakładam wężyk, a sztanga pracuje, ciężko mi określić zakres pracy, bo mało tam widać. W dół idzie błyskawicznie po zdjęciu węża, a w górę (na ssaniu) jakoś ciężej i z lekkim skokiem. Zakładam, że gruszka jest szczelna, bo nic przez nią nie udało się zaciągnąć. Biorę więc szczypce i ćwiczę ruch sztangi ręcznie. Okazuje się, że działa bez oporów i gładko. Czy słynny N75 może tak sterować podciśnieniem, że sztanga jest zasysana etapami? Do samego zaworka dostęp jest średni aby go wymontować i przemyć, ale spróbuję to zrobić. Podciśnienie w układzie nie mierzone, ale palec zasysa dosyć konkretnie. Najważniejsze pytanie to: czy faktycznie ustami da się podnieść sztangę i czy na pracującym silniku przy zakładaniu wężyka sztanga powinna się podnosić płynnie, czy wręcz podskakiwać gwałtownie do gruszki? W sumie używając szczypiec, na wyłączonym silniku i odpiętym wężyku pociąganie sztangi jest dość oporne, ale działa jak sprężyna, czyli membrana. Jak się wku...ie, to wymontuję ten N75.

Zapomniałem zapytać, dlaczego nie mogę uruchomić BS w gr 8 (o ile dobrze pamiętam), bo mi wywala w polach grupy 'Error'. A chciałem sztangą 'poruchać' :) ?

pzdr
zyggy
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 13:30 przez zyggy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt gru 08, 2009 14:06

zyggy pisze:Zapomniałem zapytać, dlaczego nie mogę uruchomić BS w gr 8 (o ile dobrze pamiętam), bo mi wywala w polach grupy 'Error'.
bo do tego jest grupa 011



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt gru 08, 2009 14:14

zyggy pisze:...czy faktycznie ustami da się podnieść sztangę...
Nie da się. Sztanga drgnie, ale nie wciągniesz jej...
zyggy pisze:...Czy słynny N75 może tak sterować podciśnieniem, że sztanga jest zasysana etapami?...
Teoretycznie jest to możliwe, ale w Twoim przypadku to będzie wina przypieczonych kierownic turbiny.
zyggy pisze:...czy na pracującym silniku przy zakładaniu wężyka sztanga powinna się podnosić płynnie, czy wręcz podskakiwać gwałtownie do gruszki?...
Powinna się podnosić całkiem płynnie. Jednym ciągłym ruchem. Mało tego, jeśli końcówkę wężyka tylko przyłożysz i przesuniesz w bok, tak aby część podciśnienia uciekała to sztanga powinna płynnie i w miarę szybko opadać.

Wydaje mi się, że u Ciebie zrobił się "zadzior" z sadzy, który blokuje płynny ruch kierownic.
Rozwiązanie: Rozgrzej silnik, jedź na autostradę i przez parę minut 5 bieg i obroty ponad 4000. U mnie to pomogło...

Zdaj relację...
Pozdrawiam.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » wt gru 08, 2009 15:41

Dzięki koledzy za zainteresowanie.
damcio151 pisze:bo do tego jest grupa 011
- sprawdzę, tak ja napisałem - nie bardzo pamiętałem.
AFN140KM pisze:Powinna się podnosić całkiem płynnie. Jednym ciągłym ruchem. Mało tego, jeśli końcówkę wężyka tylko przyłożysz i przesuniesz w bok, tak aby część podciśnienia uciekała to sztanga powinna płynnie i w miarę szybko opadać.
- opada bardzo płynnie i szybko, ale podnosi się jakoś nierównomiernie. Dodam, że używając narzędzia (trzymając za sztangę) porusza się elegancko. W dół leci sama (membrana, bo sprężyny tam nie ma), a do góry da się podciągnąć zupełnie spokojowo i gładko pokonując opór membrany.
AFN140KM pisze:Rozgrzej silnik, jedź na autostradę i przez parę minut 5 bieg i obroty ponad 4000.
- oj, cylindry to ja przewietrzam. Ta metoda z narzędziami miała mi tylko pomóc poznać, czy sztanga słabo chodzi, czy to wina jej sterowania (podciśnienia). Jeśli podciśnienie jest (postaram się je nawet zmierzyć - kto ma dane ile powinno wynosić), to może coś jest z tym N75? Zamieniać z kimś innym, albo z EGR, to brak mi czasu. Najchętniej, to wydłubię ten N75 i przemyję czymś, bez rozbierania. Macie może jakąś magiczną metodę na spr. go, może jakieś pomiary elektryki ... ???

pzdr
zyggy


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt gru 08, 2009 15:50

ale po co to wszystko ? łapiesz notlaufa ? zloguj 011 dynamicznie to będzie jasne jak ECU radzi sobie ze sterowaniem turbiny



skowron69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw maja 17, 2007 14:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: skowron69 » wt gru 08, 2009 15:51

zyggy pisze:Macie może jakąś magiczną metodę na spr. go, może jakieś pomiary elektryki ... ???
Tak,podmien z tym zaworkiem co jest obok i sprawdz czy jest dobrze.



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » wt gru 08, 2009 16:01

Notlauf'a łapałem jakieś 8 m-cy temu, później spokój i teraz ostatnio 2 dni temu. Tak w ogóle, to troszkę mnie to auto wku...ia, bo raz przyspiesz lepiej i wtedy wszystko inaczej działa (hamulce lepiej łapią, a nawet ręczny jakoś lepiej), innym razem przyspieszenie słabsze, na pedał gazu inaczej reaguje i heble słabe. Co do logów dynamicznych, to brak czasu i obsługi laptopa (wiadomo samemu nie bardzo da się radę). Chciałbym w sumie zrobić logi dynamiczne z gr. 3, 8 i 11. Jeśli coś jeszcze mogłoby pomóc w diagnozie to proszę podpowiedzcie. Dodam tylko na marginesie, że w sobotę robiłem rozrząd bo czas nadszedł. Złożony i zgrany lepiej niż było w niemcowni, kąt wtrysku w granicach wykresu, a problemy o których piszę miałem już o zakupu w zeszłym roku. Możecie się śmiać, ale ten Passat jest z 1998r, przywieziony przez kuzyna rok temu z przebiegiem 124.000km. Tak, tak, wiem co powiecie, ale wszystko wskazuje na przebieg autentyczny, a niemiaszek kupił sobie coś innego i Passat troszkę postał, co widać po zaciskach i silniku. Macie pomysły, piszcie śmiało, polećcie kogoś, kto może go pooglądać z opolskiego lub śląskiego.

pzdr
zyggy

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 15:03 ]
skowron69 pisze:Tak,podmien z tym zaworkiem co jest obok i sprawdz czy jest dobrze.
, no obok to nic nie ma tylko puszka (kondensator) podciśnienia, bo to Passat. Tak jak już pisałem wolałbym mniej roboty, albo kogoś z doświadczeniem, bo już 2 dni zmarudziłem na rozrząd, a w domu trzeba też pomieszkać.

pzdr
zyggy

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 15:05 ]
damcio151 pisze:ale po co to wszystko ? łapiesz notlaufa ? zloguj 011 dynamicznie to będzie jasne jak ECU radzi sobie ze sterowaniem turbiny
- po co, ano mam wrażenie, że mój były Golf mk3 90KM AHU lepiej latał.

pzdr
zyggy


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt gru 08, 2009 16:06

Najlepiej zloguj 008+011 i 004+010
nie loguj 3 grup na raz



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt gru 08, 2009 16:38

zyggy pisze:...- oj, cylindry to ja przewietrzam...
Zapewne. Mnie jednak podczas jazdy po mieście w Krakowie nie udawało się ożywić turbiny. Dopiero jak wyjechałem na autostradę... Przez 10 minut 170 do 190km/h, a temperatura oleju wtedy skoczyła ponad 100°C. Od tego momentu spokój. Wcześniej też myślałem, że wystarczy przewietrzyć po mieście...
zyggy pisze:...W dół leci sama (membrana, bo sprężyny tam nie ma)...
nie ma sprężyny? Nie rozbierałem siłownika, ale wydaje mi się, że to właśnie sprężyna wypycha membranę, a ta sztangę. Może się mylę, a może u Ciebie pękła ta sprężyna i to ona blokuje ruch sztangi?
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 16:50 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » wt gru 08, 2009 17:41

damcio151 pisze:Najlepiej zloguj 008+011 i 004+010
nie loguj 3 grup na raz
- tak, tak wiem, tylko niech ja znajdę okazję i asystenta :)

pzdr
zyggy

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 12:58 ]
damcio151 pisze:bo do tego jest grupa 011
- tak sprawdziłem i okazało się, że wszystko działa wyśmienicie (jeśli chodzi o działanie sztangi). Zdejmując i zakładając wężyk, sztanga idzie do góry, tak jak napisałem jakoś wolniej. Natomiast w BS w gr.011 chodzi góra / dół dużo szybciej i płynniej. Następny etap - logi.

pzdr
zyggy

[ Dodano: Czw Gru 24, 2009 07:56 ]
Brak czasu i pogoda nie pozwoliły mi jeszcze na zrobienie logów, ale mam drobne pytanie do kolegów. Czy sztanga w jedną stronę może poruszać się płynnie a w drugą nie? Co to znaczy, gdy zdejmuję wężyk z gruszki (oczywiście na odpalonym silniku), to sztanga leci w dół szybko i płynnie, gdy przyłożę wężyk do gruszki, to sztanga podnosi się, ale nie płynnie. Czy możliwe jest takie zapieczenie kierownic, aby to tak dziwnie działało. Aha gdy sztanga się podnosi, to w tyrbinie słychać jakieś skrzypienie. Gdy ruch sztangi wymusiłem jak wyżej (szczypcami), to nie czułem żadnego oporu w ruchu do góry. Czy gruszka też może się jakoś przycinać?

pzdr
zyggy


pzdr
zyggy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 126 gości