Dzwiek turbinyjadac na zimnym silniku i przejechaniu ok 500m

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Dzwiek turbinyjadac na zimnym silniku i przejechaniu ok 500m

Post autor: piotrekgal » pn gru 07, 2009 00:52

Witam, tak przegladajac youtuba znalazlem identyczny syk turbiny na zimnym silniku jaki jest i u mnie, rano gdy odpalam auto i jade zmieniajac te biegi w ok 2200,2300 rpm slysze identyczny syk ale tak po przejechaniu ok 500m ten syk znika.., ... re=related

co moze byc nietego?
Turbina dobrze ciagnie, zalana olejem nie jest na rurach, co prawda luzow na wirniku jeszcze nie sprawdzalem. Olej to mobil 1 polsyntentyk do diesli 5w40
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 00:53 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 01:05

Jeśli nie kopci i nie ma problemu z mocą, to szukaj dziury w wydechu. Jak układ jest szczelny to prawdopodobnie powoli kończy się sprężarka - wirnik ociera o muszlę.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn gru 07, 2009 01:47

wydech raczej caly, zreszta jak mowilem, syk konczy sie po przejechaniu do maaaaks 1km, potem jej w ogole nie slychac, kopcic tez nie kopci no chyba, ze z butem w podlodze



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 08:57

A jesteś pewny że to turbo? Może to alternator? Sprężarka zazwyczaj odzywa się jak ma obciążenie, jak łagodnie przyspieszasz to jest cicho.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 09:12 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn gru 07, 2009 14:13

tzn jak auto chodzi na wolnych obrotach na biegu jalowym w miejscu to nie slychac turbiny, tylko jak podjade kawalek no niech bedzie tak, ze 1,2,3 bieg podjade na 3cim biegu "pare krokow" do skrzyzowania i potem znow delikatnie rozbujam do 3jki to i juz potem calkowicie zanika ten mruk, ale dzieje sie tak tylko gdy auto jest calkowicie zimne
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 14:14 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 15:14

Obadaj alternator, po odpaleniu z rana jest obciążony, bo musi doładować akumulator to napewno nie turbo, być może trzeba będzie łożyska wymienić.

Jeśli pod maską jest cicho a dźwięk dochodzi z głośników to trzeba będzie wymienić filtr na alternatorze albo w odtwarzaczu/wzmacniaczu.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn gru 07, 2009 16:14

Lozyska na altku byly wymieniane no ze dwa lata temu, a tak to pod maska cicho, turba nie slychac, zupelnie tylko tyle co sie ruszy no tak jak pisalem u gory. Co do dzwiekow z glosnikow to nic nie slychac, bo jak rano ruszam to radio wylaczam zazwyczaj i nawiewy tez i inne odbiorniki, tak aby wlasnie altek odciazyc


Tam widze u gory post zedytowales, jak ruszam rano to naprawde lagodnie przyspieszam, najlagodniej jak to mozliwe, jedynka ruszam, potem dwojka trojka, podjade kawalek ze 100m, potem MOZE jeszcze na pierwszych 2,3 biegach od zatrzymania sie przed ronde/skrzyzowaniem a potem juz w ogole ten mruk znika
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 16:17 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 16:26

To raczej się nie przejmuj, ale dla pewności sprawdź rolkę na rozrządzie, pompę wody (raczej odpada, dźwięk o niższej częstotliwości) i pasek wielorowkowy



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn gru 07, 2009 16:28

Zrobi sie, wielki dzieki t0mal!



jagod
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob sie 25, 2007 14:32
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: jagod » pn gru 07, 2009 20:50

u mnie w leonie asv też jest taki syk jak rano odpalam, turbo i rozrząd dopiero co wymienione więc nie mam pojęcia co może taki dzwięk wydawać;/
co innego to jeszcze może być?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 21:11

W tdi jest jeszcze napinacz paska wielorowkowego.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 21:12 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » wt gru 08, 2009 08:39

Mam podobny efekt.Gdy temperatura była wyższa nigdy nie słyszalem tego dźwięku,ostatnio gdy temperatura jest niższa słyszę takie dźwięki.
Napinacz micro wykluczam.Auto przywiozłem 3 miechy temu i zrobiłem cały rozrząd łącznie z nowym napinaczem micro.
Postaram się na dniach sprawdzić luzy na wirniku ;/ czuję że trzeba będzie szybciej modzić ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości