Zamiana ecu
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Zamiana ecu
Witam, jakiś czas temu zmieniłem silnik zw golfiku z 1.6 abu na 1.8 rp lecz pozostawiłem to wszystko na komputerze z abu i teraz mam takie pytanie bo mam sterownik z 1.8 abs tylko że nie mam kompletnej wiązki. Czy można przełożyć samą wtyczke tak żebym mógł podłączyć ecu z abs? Na pewno potrzebował bym schematów wejśc do sterownika jednego i drugiego. Za pomoc z góry dziękuje.
- jackdaniel1125
- Ma gadane
- Posty: 201
- Rejestracja: śr cze 10, 2009 08:19
- Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
- Kontakt:
Z tego co się orientuje(w polo tak jest) można przełożyć samą mape paliwa.Rozkręcasz swa kompy zamieniasz kośćmi i gra muzyka - http://muz.strefa.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2014 13:39 przez jackdaniel1125, łącznie zmieniany 1 raz.
http://vagszczytno.vgh.pl/forum/index.php
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=399933&p=4881165#p4881165
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=399933&p=4881165#p4881165
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
- jackdaniel1125
- Ma gadane
- Posty: 201
- Rejestracja: śr cze 10, 2009 08:19
- Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
- Lokalizacja: Łódź
Żeby wyjąć kości trzeba odkręcić 4 śrubki od obudowy, wyjąc front z plastikowego pudełka, potem na płycie powinna być metalowa puszka, od góry na niej jest blaszka taka wygięta, odchylasz ją delikatnie śrubokrętem po bokach i ściagasz ekran (tą puche od kawy) pod spodem jest trochę złomu elektronicznego i takie długie coś z nóżkami wciśnięte w inne coś. Te cosie trzeba zamienić, są to pamięci eprom.
Nie wiem jak wy rozumiecie mapę zapłonu?
Cholera w vw zapłon wygląda tak że montowany jest rozdzielacz z czujnikiem halla i jedyne co to można zmieniać to kąt wyprzedzenia zapłonu poprzez przekręcenie aparatu zapłonowego, sam moment zapłonu zależy od położenia palca rozdzielacza nie ECU a co za tym idzie jakie mapy???
Nie wiem jak wy rozumiecie mapę zapłonu?
Cholera w vw zapłon wygląda tak że montowany jest rozdzielacz z czujnikiem halla i jedyne co to można zmieniać to kąt wyprzedzenia zapłonu poprzez przekręcenie aparatu zapłonowego, sam moment zapłonu zależy od położenia palca rozdzielacza nie ECU a co za tym idzie jakie mapy???
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
a co powiesz na ten tekst "System sterowania pracą silnika AEA / Bosch Mono-Motronic 1.3, elektroniczny, mikroprocesorowy, zawierający:Jedras1991 pisze:Cholera w vw zapłon wygląda tak że montowany jest rozdzielacz z czujnikiem halla i jedyne co to można zmieniać to kąt wyprzedzenia zapłonu poprzez przekręcenie aparatu zapłonowego,
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem !!!i funkcjami pomocniczymi,
- czujnik położenia przepustnicy ze stycznikiem biegu jałowego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury zasysanego powietrza,
- regulator biegu jałowego,
- sondę lambda w układzie wydechowym przed katalizatorem,
- przekaźniki sterowania,
- złącze diagnostyczne."? Troche mnie w błąd chciałeś wprowadzić tak samo jak gość który powiedział że wtyczki od 1.6 i 1.8 abs sie różnią.
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 21:55 przez gracek1906, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
- Lokalizacja: Łódź
Zamiana ecu
OT... Tak wiem... ale dawno nie zaglądałem. To stwierdzenie o sterowaniu zapłonem mnie bardzo zastanawia...
Powiedz mi jak z fizycznego punktu widzenia można sterować zapłonem? Pod tym pojęciem się kryje po prostu to że ECU podaje impuls na cewkę żeby iskrzyło.
Zapłon jest przykręcony do głowicy, nie jest ruchomy, no może i lekko jest ale tylko przez dynamiczne wyprzedzenie zapłonu nie ECU.
Żeby ECU sterowało zapłonem to byś musiał mieć 4 cewki sterowane z ECU a nie rozdzielacz. Albo zapłon na łożysku i silnik krokowy żeby go obracać.
Powiedz mi jak z fizycznego punktu widzenia można sterować zapłonem? Pod tym pojęciem się kryje po prostu to że ECU podaje impuls na cewkę żeby iskrzyło.
Zapłon jest przykręcony do głowicy, nie jest ruchomy, no może i lekko jest ale tylko przez dynamiczne wyprzedzenie zapłonu nie ECU.
Żeby ECU sterowało zapłonem to byś musiał mieć 4 cewki sterowane z ECU a nie rozdzielacz. Albo zapłon na łożysku i silnik krokowy żeby go obracać.
Zamiana ecu
no to pomyśl sobie że ECU może w różnych momentach podać napięcie na cewkę (a tak naprawdę to odciąć napięcie z cewki)
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
- Lokalizacja: Łódź
Zamiana ecu
Czyli on nie steruje zapłonem. Sterowanie składa się z układu pomiarowego-przetwarzającego-sterowanego, co jest układem sterowanym? Cewka? Więc ECU steruje, ale tylko iskrownikiem (on-off). Gdyby ECU podało prąd na wzbudzenie w jakimkolwiek innym momencie to byś dostał iskrę między styki rozdzielacza. A samo odcięcie to jest raczej ograniczenie nie sterowanie.
Aby ECU sterowało zapłonem powinno posiadać po 1 cewce na świecę, wtedy mogło by sterować kątem wyprzedzenia zapłonu, przy rozdzielaczu jest to niemożliwe.
Być może się mylę, jestem tylko mechatronikiem. Ale na razie nie widzę potwierdzenia tezy że ECU steruje zapłonem.
Aby ECU sterowało zapłonem powinno posiadać po 1 cewce na świecę, wtedy mogło by sterować kątem wyprzedzenia zapłonu, przy rozdzielaczu jest to niemożliwe.
Być może się mylę, jestem tylko mechatronikiem. Ale na razie nie widzę potwierdzenia tezy że ECU steruje zapłonem.
Re: Zamiana ecu
gdyby tak dało iskrę to by chyba było coś uszkodzone bo po co w takim momencie ma być iskra ? Układy pomiarowe oczywiście że są przecież ECU nie strzela w ślepo a właśnie w odpowiednim momencie określającym KWZ, do tego steruje czasem ładowania cewki bo pewnie nie wiesz jak działa cewka skoro piszesz że odcięcie z niej napięcia to ograniczenie. Pozatym mówi się cewka a tak naprawdę to jest transformator o wspólnym jednym końcu uzwojenia wtórnego i pierwotnegoJedras1991 pisze:Gdyby ECU podało prąd na wzbudzenie w jakimkolwiek innym momencie to byś dostał iskrę między styki rozdzielacza. A samo odcięcie to jest raczej ograniczenie nie sterowanie.
Więc mylisz się, ECU + rozdzielacz mechaniczny może sterować kątem bo palec nie musi być idealnie na środku bolca w kopułce by iskra przeskoczyła, prawdą jest że gdy palec jest pomiędzy dwoma sąsiednimi przewodami zapłonowymi to wyzwolenie iskry może nie dać jej na świecę żadnego cylindra, może podać na świecę jednego bądź drugiego cylindra, co by się nie stało to i tak w tym momencie nie powinno być iskry.
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
- Lokalizacja: Łódź
Zamiana ecu
Pytałem czym steruje ECU w zapłonie, wiem co to jest cewka zapłonowa.
W pierwszym przytoczonym fragmencie zinterpretowałeś moje słowa błędnie. Chodziło o to że ECU niczym nie steruje w układzie zapłonowym, ono tylko działa jako wzbudzenie cewki, parametr jest stały i się nie zmienia, iskra nie zależnie od czegokolwiek jest w tym samym położeniu rozdzielacza.
W układzie paliwowym ECU zależnie od pomiarów z przepływki i lambdy dobiera odpowiedni czas wtrysku, w zapłonie niczego nie zmienia.
Napisałem że ECU nie steruje zapłonem, Ty twierdzisz że "Więc mylisz się, ECU + rozdzielacz mechaniczny może sterować kątem bo palec nie musi być idealnie na środku bolca w kopułce by iskra przeskoczyła, prawdą jest że gdy palec jest pomiędzy dwoma sąsiednimi przewodami zapłonowymi to wyzwolenie iskry może nie dać jej na świecę żadnego cylindra, może podać na świecę jednego bądź drugiego cylindra, co by się nie stało to i tak w tym momencie nie powinno być iskry.".
A jeszcze co do odcinki, to jest odcinka paliwa, nie zapłonu, przy pewnej prędkości obrotowej kończy się mapa paliwa. Na lpg silnik kręci się wyżej.
W pierwszym przytoczonym fragmencie zinterpretowałeś moje słowa błędnie. Chodziło o to że ECU niczym nie steruje w układzie zapłonowym, ono tylko działa jako wzbudzenie cewki, parametr jest stały i się nie zmienia, iskra nie zależnie od czegokolwiek jest w tym samym położeniu rozdzielacza.
W układzie paliwowym ECU zależnie od pomiarów z przepływki i lambdy dobiera odpowiedni czas wtrysku, w zapłonie niczego nie zmienia.
Napisałem że ECU nie steruje zapłonem, Ty twierdzisz że "Więc mylisz się, ECU + rozdzielacz mechaniczny może sterować kątem bo palec nie musi być idealnie na środku bolca w kopułce by iskra przeskoczyła, prawdą jest że gdy palec jest pomiędzy dwoma sąsiednimi przewodami zapłonowymi to wyzwolenie iskry może nie dać jej na świecę żadnego cylindra, może podać na świecę jednego bądź drugiego cylindra, co by się nie stało to i tak w tym momencie nie powinno być iskry.".
A jeszcze co do odcinki, to jest odcinka paliwa, nie zapłonu, przy pewnej prędkości obrotowej kończy się mapa paliwa. Na lpg silnik kręci się wyżej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości